پشت پرده حمله شب گذشته به اربیل چیست؟

یک کارشناس خاورمیانه گفت: اقداماتی مانند حمله شبه گذشته گروهک سرایا اولیاء الدم به فرودگاه بین‌المللی اربیل بی‌شک از جانب دولت و مرجعیت عراق محکوم است.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص حمله راکتی شب گذشته گروهک سرایا اولیا الدم به فرودگاه بین‌المللی اربیل عراق اظهار کرد: طی سال‌های گذشته گروه‌های نظامی مشکوکی در عرصه‌های میدانی عراق ظاهر شده‌اند که اهداف خاصی را دنبال می‌کنند.

وی افزود: گروه‌های مردمی و نظامی در عراق عمدتاً در بین مردم شناخته شده هستند؛ زیرا با فتوای مرجعیت در عراق شکل گرفته اند و در جهت پاسداری از منافع ملی کشورشان و دین گام بر می‌دارند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: اخیراً چندین گروهک نظامی تازه تأسیس در عراق با سازماندهی نیروهای وابسته به خود، تصمیم گرفتند مواضع آمریکا در این کشور را هدف قرار دهند. دست‌های پشت پرده و رژیم‌های مرتجع عرب، قصد دارند با بدنام کردن سازمان‌های مردمی عراق مانند الحشد الشعبی، حزب الله و عصائب اهل الحق، امنیت عراق را برهم بزنند.

هانی زاده یادآور شد: دولت عراق درصدد ریشه‌یابی و شناسایی این گروهک‌های تازه تأسیس نظامی است زیرا به نظر می‌رسد دولت عراق سعی دارد از طریق گفت‌وگو با دولت جو بایدن، مصوبه سال گذشته پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق را عملیاتی کند.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی مانند حمله شبه گذشته گروهک سرایا اولیا الدم به فرودگاه بین‌المللی اربیل بی‌شک از جانب دولت و مرجعیت عراق محکوم است؛ زیرا این گروهک‌ها با هدف استمرار نیروهای آمریکایی در عراق دنبال برهم زدن امنیت این کشور هستند.

کد خبر 475398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.