ترجمه «ساخت و اجرای فیلم استاپ‌موشن» چاپ شد

ترجمه کتاب «ساخت و اجرای فیلم استاپ‌موشن» نوشته تام بریرتون با هدف آموزش حرفه‌ای ساخت و اجرای فیلم استاپ موشن توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی انتشارات سوره مهر، کتاب «ساخت و اجرای فیلم استاپ‌موشن» نوشته تام بریرتون به‌تازگی با ترجمه سلما محسنی اردهالی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شده است.

توماس اچ بریرتون نویسنده این‌کتاب، با اینکه در کتاب‌ها و نوشته‌های پیشین‌اش هم نشان داده که مرد ابزار و تکنیک است، در این‌کتاب، از دید متفاوتی به ساخت فیلم استاپ موشن نگریسته است. وی در این کتاب تلاش کرده این باور را به اثبات برساند که سینما و انیمیشن تنها ابزارهایی هستند برای بیان یک ایده و تعریف یک داستان. اگر ایده‌ای به زیبایی بیان شود و داستانی به شیرینی و درستی روایت شود، بیش از نیمی از راه طی شده است.

در حقیقت تکنولوژی تنها وسیله‌ای برای رسیدن به هدف اصلی است. «تام بریرتون» پیش از این کتاب، دو کتاب دیگر نیز در رابطه با ساخت آرماتور و عروسک استاپ موشن نوشته است که کاملاً با نگاهی تکنیکی نوشته شده‌اند، اما او در این کتاب سعی کرده با بیان برخی جنبه‌های تکنیکی، نگاهی زیبایی‌شناسانه به مخاطب عرضه کند. تام بریرتون در این‌اثر روند تولید یک فیلم را آموزش می‌دهد و از آغاز به چگونگی ایده پردازی و تبدیل آن به داستان، فیلمنامه و بعد ساخت عروسک و نیازهای آن می‌پردازد؛ در بخش فنی نیز به مخاطب یاد داده می‌شود که از چه ابزار و با چه امکاناتی استفاده کند.

«متحرک‌سازی عروسک‌های مختلف» که در طبقه‌بندی تام بریرتون به دو پا، چهار پا، شش پا و هشت پا (عروسک‌های دوپا مثل انسان و چند پا مثل حشرات) تقسیم می‌شوند، از مطالب بخش پایانی این‌کتاب است.

این‌کتاب با ۱۹۶ صفحه، شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 475271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.