قصد داریم رابطه اصفهان و فلورانس را تقویت کنیم

شهردار فلورانس در نامه‌ای به شهردار اصفهان نوشت: «قصد داریم رابطه خوب بین دو شهر اصفهان و فلورانس را هرچه بیشتر تقویت کرده و پروژه‌های جدیدی را در راستای منافع دوجانبه جوامع خود گسترش دهیم.»

به گزارش ایمنا، "داریو ناردلا"، شهردار فلورانس نامه‌ای به قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان نوشت و در آن بر لزوم تقویت رابطه این دو شهر خواهر خوانده تاکید کرد. نامه شهردار فلورانس به شرح ذیل است:

«متأسفانه سال ۲۰۲۰ زخم‌های عمیقی برای بسیاری از مردم جهان بر جای گذاشت. عده‌ای جان خود را از دست دادند و همچنین بحران‌های اقتصادی و اجتماعی که در پی این پاندمی جهانی رخ داد و تداوم آن هنوز همه ما را در سراسر جهان به چالش کشانده است.

وی با بیان اینکه شهر فلورانس در جهان به عنوان پایتخت انسان گرایی شهرت یافته است، در ادامه این نامه آورده است: مایلم به شما اطمینان دهم قصد داریم رابطه خوب بین دو شهر اصفهان و فلورانس را هرچه بیشتر تقویت کرده و پروژه‌های جدیدی را در راستای منافع دوجانبه جوامع خود گسترش دهیم.

شهردار فلورانس، خواهرخوانده ایتالیایی نصف جهان، در این نامه همچنین با ابراز امیدواری از اینکه سال ۲۰۲۱ روزنه‌ای نو، تجدید حیات جامعه، فرهنگ، اقتصاد و همه آنچه که این پاندمی طی چالش سال ۲۰۲۰ از ما سلب کرده را به ارمغان آورد، نوشته است: اکنون در راستای مقابله با این چالش، سخت و بی سابقه، باید به جلو نگاه کرد و باید برای بازیابی امید و انرژی، گام‌های عملی برداریم. از این رو، مهم است باور داشته باشیم که در آینده بشریت، با حفظ فن آوری و ارزش‌های اصلی قادر به پیشرفت در سازندگی هستیم. باشد که سال ۲۰۲۱، صلح، سلامتی، سعادت و آینده‌ای روشن‌تر را برای همه انسان‌ها رقم بزند.»

به گزارش ایمنا، قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس در جریان سفر لامبرتودینی، وزیر امور خارجه وقت ایتالیا و هیأت همراه در سال ۱۳۷۷ به امضای دو طرف رسید. شهرداران دو شهر اصفهان و فلورانس، این قرارداد را در مراسمی در شهر اصفهان امضا کردند. تبادل هیأت‌های فرهنگی، همکاری‌های کارشناسی فرهنگی، تبادل گردشگر و همکاری‌های اقتصادی از مهمترین محورهای قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس است.

کد خبر 475151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ا. ک IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    5 1
    اگه می خوان کاری کنن قیمت تورها رو پایین بیارند اینطوری هر دو طرف گردشگر بیشتری پیدا می کنن برای هر دو طرف منفعت داره حرف زدن خیلی راحته.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 4
    والله یه کاری بکنید شهروندان اصفهانی بدون ویزاو.. به این شهر بروندوشهروندان فلورانس هم همینجور اون موقع است که عملکرد درستی داشتید. خواهر برادری یعنی اینجوری نه فقط رو کاغذ بنویسند. یه ویزا مخصوص شهروندان اصفهانی باشه که توسط استاندارهاو شهرداری وفر مانداری تنظیم شود واز روی محل زندگی وشغل و... تنظیم شود حداقل فعلا برای کارمندان دولت مثل فرهنگیان، کارمندان بانک‌های دولتی، کارمندان استانداری، شهرداری و... این کاررا بکنید تا بعد برای بقیه.
    • ایرانی IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      3 2
      نچای.....
    • ناشناس IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      1 4
      چه خودخواهانه فکر میکنی فعلا که برا کارمندان وبقیه که تو ادارجات هستن که خوب شده راحت راحت دارن حقوقشون را میگیرن هرروز هم به یه بهانه ای تعطیل ان فقیر فقرا هم برردن بمیرن
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    4 1
    والله ما دوست داریم حالا که این دو شهر خواهر خوانده شدند حداقل برای سفر اصفهانی‌ها به این شهر ویزا و.. نخوان وراحت بتونیم بین این دوشهر سفر کنیم. حداقل هراصفهانی در طول سال یک بار بتونه ازاین مزایا استفاده کنه
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    خیلی خوبه خدارا شکر