تذکر به وزیر نیرو برای لزوم تسریع در تشکیل ستاد احیای زاینده رود

عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی امروز -یکشنبه ۲۶ بهمن ماه- مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- تذکر محمد کعب عمیر نماینده شوش به وزیر بهداشت؛ لزوم تسریع در تحویل بیمارستان ۱۶۴ تخت و خوابی شهدای شوش با توجه به نبود بیمارستان در این شهر، تذکر به وزیر نیرو؛ چرا شهرستان شوش علیرغم داشتن سه رودخانه در بسیاری از روستاهای آن مشکل آب وجود دارد.

- تذکر جواد نیک بین نماینده کاشمر به همراه ۲۶ نماینده به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش؛ لزوم بازنگری روش غیرعادلانه محاسبه اضافه کاری فرهنگیان.

- تذکر عباس گودرزی نماینده بروجرد به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ لزوم ارائه لایحه بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور برای رانندگان باربری برون شهری.

- تذکر جعفر قادری نماینده شیراز به همراه ۳ نماینده به وزیر نیرو؛ لزوم تسریع در احداث شبکه برق فشارقوی منطقه ویژه اقتصادی شیراز، همچنین به وزیر نیرو؛ لزوم تسریع در حل مشکل آب برق روستاهای بخش دشت ارژن شهرستان شیراز.

- تذکر سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز به وزرای نفت و نیرو؛ لزوم استفاده از گاز در سوخت نیروگاه‌های تبریز با توجه به افزایش آلودگی هوا.

- تذکر رسول فرخی نماینده لاهیجان به همراه ۱۵ نماینده به وزیر جهاد کشاورزی؛ لزوم حل مشکل روستاییان با اداره منابع طبیعی و احیای مجدد روستاها با اجرای نقشه برداری و کاداست جدید بر مبنای سال ۶۵.

- تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد وکلات به همراه ۵۲ نماینده به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ لزوم دریافت لیست بیمه کارکنان از کارفرماها بدون دریافت حق بیمه در موارد ناتوانی کارفرما از پرداخت حق بیمه برای حفظ سوابق بیمه شدگان و بیمه درمان آن‌ها، تذکر این نماینده به همراه ۴۹ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ چرا سازمان تأمین اجتماعی با عدم دریافت لیست بیمه شدگان، دریافت خدمات درمانی برای کارگران را ناممکن می‌کند.

- تذکر علیرضا زندیان نماینده بیجار به وزیر علوم؛ لزوم تعیین حوزه امتحانی برای آزمون‌های سازمان سنجش در شهرستان بیجار.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر نیرو؛ لزوم تسریع در تشکیل ستاد احیای زاینده رود و حضور نماینده صنف کشاورزان در این ستاد، همچنین به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ ضرورت توجه به حمایت بیشتر از تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای با محور تربیت ایران اسلامی و همچنین حضور در بازارهای بین‌المللی.

- تذکر یعقوب رضازاده نماینده سلماس به وزرای صمت و کشور؛ لزوم تقلیل شرایط مدرک تحصیلی و صدور کارت پیله‌وری برای افراد مرزنشین، همچنین تذکر به وزیر اقتصاد و امور دارایی؛ لزوم بخشودگی جرایم بانکی تولیدکنندگان به صورت پلکانی در سال جهش تولید، تذکر این نماینده به همراه ۴۳ نماینده به وزیر جهاد کشاورزی؛ لزوم جلوگیری از تخریب دامداری‌های سنتی و غیرمجاز در حاشیه روستاها.

- تذکر قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان به همراه ۱۷ نماینده به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علت بی توجهی به اعتبارات، بودجه‌های جاری، عمرانی و همچنین عدم تأمین نیروی انسانی در اداره کل خوزستان و شهرستان‌های آن به ویژه دشت آزادگان و هویزه چیست.

- تذکر قدرت الله حمزه شلمزاری نماینده اردل، فارسان، کیا، کوهرنگ و دهستان دستگرد به وزیر نیرو؛ لزوم حل مشکلات آبداران و نتیجه مشکل آب شهری و روستایی.

- تذکر علی آذری نماینده قوچان به رئیس جمهور؛ لزوم اعلام اسامی بازرسان آژانس بین‌المللی، انرژی اتمی که ذیل پروتکل الحاقی تاکنون مجوز ورود به کشور ایران را داشتند به نمایندگان مجلس.

- تذکر یعقوب رضازاده نماینده سلماس به وزیر راه و شهرسازی در خصوص لزوم بهسازی روکش آسفالت جاده‌های روستایی به خصوص جاده‌های مرزی در محور شهرستان سلماس، تذکر به وزرای جهاد کشاورزی و صمت در خصوص لزوم تأمین نهاده‌های دامی، سموم و کود کشاورزان با ارز دولتی و توزیع آن بین کشاورزان و باغداران واقعی در سال ۱۴۰۰، تذکر به وزیر کشور در خصوص لزوم افزایش فعالیت‌های قانونی کولبران با نظارت کامل ارگان‌های نظارتی، تذکر به وزیر آموزش و پرورش در خصوص لزوم جلوگیری از نفوذ احزاب و گروه‌های سیاسی در آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی

- تذکر جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان به همراه ۵۱ نماینده دیگر به وزیر نیرو در خصوص لزوم تعیین تکلیف استخدام نیروهای تخصصی شاغل در شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو

- تذکر حسن نوروزی نماینده بهارستان و رباط کریم به رئیس جمهور در خصوص اینکه علت عدم رفع بوی بد جنوب تهران از سوی سازمان محیط زیست و وزارت نیرو چیست؟، تذکر به وزیر آموزش و پرورش در خصوص لزوم رسیدگی به کمبود ۶ هزار تبلت و گوشی همراه در آموزش و پرورش بهارستان با ۱۲۰ هزار دانش‌آموز.

- تذکر حبیب الله دهمرده نماینده زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون به وزیر راه و شهرسازی در خصوص اینکه چرا برای بزرگراه زابل-زاهدان اقدام جدی صورت نگرفته است؟

- تذکر حسین میرزایی نماینده اصفهان به همراه ۳۷ نماینده دیگر به وزیر نفت در خصوص لزوم رسیدگی به وضعیت گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان

- تذکر سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر آموزش و پرورش در خصوص لزوم رسیدگی به وضعیت مراکز آموزش غیردولتی، آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌های خارجه در دوران کرونا، تذکر به وزیر صمت در خصوص ضرورت برون رفت از بن بست صادرات سیب ارومیه و استان آذربایجان غربی، تذکر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص لزوم حمایت مادی و معنوی از هنرمندان، خبرنگاران و طلاب مبلغ در ایام کرونا، تذکر به رئیس جمهور در خصوص تسریع در رفع مشکل صادرات سیب ارومیه و انباشت ۷۵۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های آذربایجان غربی و رفع نگرانی شدید کشاورزان استان.

- تذکر فرهاد بشیری نماینده پاکدشت به وزیر ورزش و جوانان در خصوص لزوم تسریع در تکمیل استادیوم ورزشی ۵ هزار نفری شهرستان پاکدشت

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر آموزش و پرورش در خصوص ضرورت تدبیر جدی در زمینه افزایش کیفی پرورش و تربیت در ایام آموزش مجازی مدارس

- تذکر قدرت الله حمزه نماینده اردل، فارسان، کیا، کوهرنگ و دهستان دستگرد به وزیر نیرو در خصوص لزوم رسیدگی به مشکلات تونل سوم کوهرنگ

- تذکر محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز و آذرشهر و اسکو به همراه ۴۵ نماینده دیگر به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص ضرورت بازنگری در پایه‌های مالیاتی جهت کسب درآمدهای جدید به منظور کاهش فشار بر اقشار درآمدی متوسط از جمله واحدهای صنعتی کوچک و اصناف.

کد خبر 475009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.