اصفهان صادر کننده مرغ به سایر استان‌ها است

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۵۳۰ هزار تن مرغ در یک ماه اخیر در استان تولید شده است، گفت: مازاد تولید مرغ به سایر استان‌ها صادر شده است و محدودیت صادرات وجود ندارد.

حسن ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مصوبه جدیدی برای کشتارگاه‌های استان، اظهار کرد: تمام مرغداران باید مرغ تولید شده را به کشتارگاه‌های استان تحویل داده و در سامانه رهتاب ثبت کنند تا مستندی باشد که نشان دهد در قبال نهاده‌ای که دریافت کرده‌اند، چه میزان گوشت تولید و تحویل شده است.

وی افزود: سامانه رهتاب برای راستی‌آزمایی تولید و دفاع از حقوق مرغدار مورد استفاده قرار می‌گیرد، تا در تلاطمات بازار این تصور پیش نیاید که مرغدار با وجود دریافت نهاده دولتی مرغی تولید نکرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اگر بازار داخلی خودمان نیازی به مرغ نداشته باشد، مرغ تولید شده صادر نیز خواهد شد و قاعدتاً نباید ممنوعیتی برای صادرات وجود داشته باشد.

ایراندوست افزود: استان‌های دیگر نیز به گوشت مرغ نیاز دارند و هر استانی که به گوشت مرغ نیاز داشته باشد می‌تواند از استان اصفهان مرغ و خریداری کند، هم‌اکنون نیز تخم‌مرغ تولید شده در استان اصفهان، به بسیاری از استان‌ها صادر می‌شود و همکاری در تنظیم بازار مرغ سایر استان‌ها، توسط استان اصفهان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه مرغ و تخم‌مرغ کمبود داخلی نداریم؛ هر شب بالغ بر ۵۳۰ تن کشتار انجام شده که به راحتی نیاز استان را پوشش داده است و می‌تواند به سایر استان‌ها نیز صادر شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: قیمتی که برای مرغ تنظیم بازار اعلام شده، قاعدتاً به صرفه است. قرار است مرغ در کل کشور هر کیلو ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان از مرغدار خریداری شود و هر کیلو ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به مصرف کننده فروخته شود.

ایراندوست افزود: از پیش یک مصوبه کشوری داشتیم که اجازه می‌دهد هر استان تا حد ۱۰ درصد، قیمت‌های بازار را مدیریت کند، بر این اساس کمیته مرغ استان قیمت مرغ را ۱۰ درصد بیشتر از تنظیم بازار کشور اعلام کرده است که برای مرغدار به صرفه بوده و برای مصرف کننده نیز مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند.

وی تصریح کرد: استفاده از سامانه رهتاب نیز با هدف کنترل قیمت مرغ انجام شده است تا مرغ با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

کد خبر 474982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.