احداث کلینیک تخصصی شهرداری سمنان

سرپرست مرکز سلامت و مشاوره شهرداری سمنان از احداث کلینیک تخصصی شهرداری سمنان خبر داد و گفت: با رایزنی‌های شده و طی شدن مراحل قانونی برای احداث، به زودی شاهد افتتاح این کلینیک خواهیم بود.

محسن مظاهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به ضرورت احداث کلینیک تخصصی برای کارکنان شهرداری و خانواده آنها برای بهره‌مندی بیشتر از خدمات درمانی در حال رایزنی برای طی شدن مراحل قانونی در راستای احداث آن هستیم.

وی در خصوص خانه گردشگری سلامت، گفت: خانه تاریخی پورحسینی ها که به عنوان خانه گردشگری سلامت نام گذاری شده است، نخستین خانه سلامت در استان سمنان بوده که به لحاظ داشتن قدمت زیاد و بافت تاریخی و فضای سنتی آن، خدماتی مانند طب سوزنی، حجامت، زالو درمانی، نمک درمانی، سنگ درمانی، ماساژ و طب سنتی اسلامی ارائه می‌شود.

سرپرست مرکز سلامت و مشاوره شهرداری سمنان افزود: بخش دمنوش‌خانه سنتی این خانه گردشگری سلامت با وجود فراوانی و تنوع گیاهان دارویی در سمنان از دیگر بخش‌های آن است.

مظاهری اولویت استفاده از خدمات خانه گردشگری سلامت را با پرسنل و بازنشستگان شهرداری سمنان عنوان کرد و گفت: خدمات برای این دسته از شهروندان با تخفیف ویژه در نظر گرفته شده است و برای استفاده عموم شهروندان و گردشگران نیز تخفیفاتی پیش بینی شده است تا افراد از لحاظ درمان و سلامت خدمات مطلوبی را دریافت کرده و البته به صورت رایگان از این مکان گردشگری بازدید کنند.

وی اظهار کرد: ۱۵ پرسنل در این مرکز فعالیت خواهند کرد که همه دارای مجوز مربوطه هستند و از لحاظ خدمت رسانی و تخصص‌های لازم در زمینه زالو درمانی، طب سنتی و همچنین دیگر خدمات خبره هستند.

سرپرست مرکز سلامت و مشاوره شهرداری سمنان از محله کوشمغان به عنوان محله‌ای قدیمی در بافت تاریخی شهر یاد کرد و گفت: انتخاب خانه گردشگری سلامت در این محله سبب پیشرفت، توسعه و رشد فیزیکی آن در آینده خواهد شد.

وی در خصوص خدمات مرکز سلامت و مشاوره شهرداری سمنان تصریح کرد: از جمله خدمات این مرکز می‌توان به تشکیل پرونده سلامت برای پرسنل و بازنشستگان شهرداری و خانواده آنها اشاره کرد که افراد دارای پرونده به صورت رایگان معاینه و چکاپ کلی می‌شوند و با شناسایی افرادی با بیماری قند، فشار و چربی خون همچنین مشکلات قلبی از پزشکان متخصص جهت درمان این دسته از شهروندان اقدام خواهد شد.

تست و غربالگری تمامی پرسنل شهرداری

مظاهری با اشاره به تست و غربالگری تمامی پرسنل شهرداری سمنان در چند نوبت، خاطرنشان کرد: آموزش پروتکل‌های بهداشتی به پرسنل و رعایت آن در تمامی سازمان‌ها و مراکز وابسته در شهرداری باعث شد تا شیوع ویروس کرونا کنترل شود.

وی تزریق واکسن هپاتیت به کارکنان فضای سبز، پاکبانان، آتش نشانان، کارکنان آرامستان و پسماند را از دیگر اقدامات مرکز سلامت و مشاوره شهرداری سمنان برشمرد و گفت: شهرداری سمنان پس از شهرداری تهران، دومین شهرداری در کشور است که در این زمینه موفق عمل کرده و در موضوع غربالگری کرونا نیز در کشور مقام اول را بین شهرداری‌های کشور به دست آورده این مرکز همچنین در موضوع پیشگیری دیابت نیز موفق بوده است و با آزمایش رایگان در هفته دیابت از پرسنل، حائز رتبه دوم در بین شهرداری‌های سراسر کشور شد.

مظاهری از انعقاد تفاهمنامه درمانی با کلینیک امام رضا(ع)  و مهد کرامت شهر سمنان جهت تأمین نیازهای درمانی کارکنان شاغل و بازنشسته شهرداری و خانواده آنها خبر داد و خاطرنشان کرد: استفاده از خدمات پزشکان عمومی و متخصص و بهره‌گیری از خدمات پاراکلینیکی با اعمال حداکثر تخفیف از مهم‌ترین مفاد این تفاهمنامه است.

وی دیگر خدمات ارائه شده توسط مرکز سلامت شهرداری سمنان را در اختیار گذاشتن تجهیزات پزشکی مانند ولیچر، اکسیژن و تخت به صورت رایگان به بیماران کرونایی و دیگر بیماران که از پرسنل شهرداری هستند، عنوان کرد و افزود: این خدمات از سوی مرکز سلامت و مشاوره شهرداری سمنان مورد توجه بسیاری از مدیران اجرایی، شهری و درمانی استان سمنان قرار گرفت.

سرپرست مرکز سلامت و مشاوره شهرداری سمنان اظهار امیدواری کرد: مرکز سلامت و مشاوره شهرداری بتواند به واسطه رایزنی با مرکز بهداشت شهرستان سمنان و دانشگاه علوم پزشکی استان، برخی از کارکنان شهرداری سمنان مانند پاکبانان، آتش نشانان، کارکنان پسماند، آرامستان و فضای سبز را که بیشتر از پرسنل و شهروندان دیگر در معرض خطر ابتلا به کرونا ویروس هستند را در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار دهند.

کد خبر 474645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.