بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین دستگاه ام آر آی و سی‌تی‌اسکن کودکان با همت خیران

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین (ع) ‌گفت: پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ام آر آی، سی‌تی‌اسکن، دیالیز، آندوسکوپی و دستگاه تشخیص آزمایشگاهی با کمک خیران خریداری شده و برای ارائه خدمات به کودکان بیمار در بیمارستان آماده شده است.

مهرداد معمارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بهره‌برداری از چند پروژه در بیمارستان، اظهار کرد: اولین پروژه، بهره‌برداری از دستگاه ام آر آی یک و نیم تسلا است که به همت خیران اصفهانی خریداری و به بیمارستان اهدا شده است، دستگاه ام آر آی با همت دو خیر اصفهانی به بیمارستان کودکان امام حسین (ع) اهدا شده و هزینه این دستگاه ۴ و نیم میلیارد تومان با ارز ۴ هزار تومان است.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ سال برای اضافه کردن این دستگاه به تنها بیمارستان تخصصی کودکان در اصفهان پیگیری شده و با همت خیران توانستیم آن را وارد چرخه خدمت‌رسانی به بیماران کنیم و برای اولین بار این دستگاه پیشرفته با امکانات به‌روز ویژه اطفال در بخش دولتی نصب شده است.

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: با همت یک خیر اصفهانی یک دستگاه دیالیز به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان برای بیمارستان خریداری شده است. با خریداری و نصب این دستگاه دیالیز بیماران بدحال در آی سی یو در همان بخش دیالیز خواهند شد.

وی در خصوص خریداری و نصب دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با استفاده از تسهیلات بانکی و با ارز دولتی، افزود: انجام سی‌تی اسکن برای کودکان مشکل است، زیرا نگهداشتن آن‌ها روی دستگاه سخت و تکان خوردن آن‌ها منجر به خرابی تصویر می‌شود، اما این دستگاه بسیار سریع است و سی‌تی اسکن برای کودکان را در عرض چند ثانیه انجام می‌دهد.

معمارزاده با اشاره به خریداری زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع در فضای پشت بیمارستان کودکان امام حسین (ع) برای احداث بخش سرطان کودکان، تصریح کرد: وسعت این ساختمان ۱۶ هزار متر مربع در ۶ طبقه است و نقشه‌های آن آماده شده و در کمیته عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مصوبه آن گرفته شده و از معاونت درمان و کمیته ماده ۲۰ وزارت بهداشت نیز مجوزهای لازم دریافت شده است. برای احداث بخش سرطان بیمارستان نیز نیازمند همت و همراهی خیران هستیم.

وی گفت: ساختمان سرطان کودکان محلی برای پذیرش و درمان آن‌ها است که باید به دستگاه‌های رادیوتراپی، سالن‌های شیمی درمانی، اتاق عمل‌های جراحی، آی سی یو و ۳ بخش بستری که هر بخش دارای ۴۰ تخت باشد مجهز شود، برای احداث بخش مراقبت‌های ویژه و بخش پیوند استخوان نیز با روی باز از خیران استقبال می‌کنیم.

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین (ع) با بیان اینکه یکی از پروژه‌های بزرگ این بیمارستان تکمیل ساختمان منصوری است، اضافه کرد: ساختمان منصوری در کنار بیمارستان به ابعاد ۲۵ هزار و ۳۰۰ متر مربع احداث شده و تاکنون حدود ۶۰ درصد تکمیل شده است، تا ابتدای تیرماه ۱۴۰۰ حدود ۳ طبقه از ۸ طبقه این ساختمان ۲۵۰ تخته آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: ساختمانی هم برای کودکان مبتلا به مشکلات روحی و روانی در دو طبقه با ۱۲۰ تخت طراحی شده که احداث هر متر مربع آن حدود ۱۰ میلیون تومان برآورد شده است دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در صدور مجوزها، نقشه‌ها، طراحی و نظارت کمک می‌کند و برای تأمین منابع مالی نیاز به همراهی مردم و خیران داریم تا هرچه زودتر احداث این ساختمان آغاز شود.

کد خبر 474606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.