به زودی طلای جهانی اسکیت فری استایل را به دست می آورم

اعتماد داشتن به خود یکی از مواردی است که هر انسانی را در راه رسیدن به هدفی که دارد هموار می کند و این کلیدی است که امروز بیش از پیش به آن نیاز داریم و باید از چنین افرادی یاد بگیریم که به خودمان اعتماد داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نزدیک به ۸ سال است که لباس تیم ملی اسکیت فری استایل را به تن دارد. او با وجود به دست آوردن ۷ مدال رنگارنگ بین المللی همچنان کسب مدال طلای جهان را هدف خود می‌داند و معتقد است خیلی زود به این مدال دست پیدا خواهد کرد. در ادامه گفت و گوی لعیا عربی را با خبرنگار ایمنا می‌خوانید.

چگونه با اسکیت آشنا شدید؟

در سال ۸۸ زمانی که کلاس‌های تابستانه برگزار می‌شد، تبلیغات کلاس آموزش اسکیت را دیدم و با وجود آسیب دیدگی پا، در این کلاس‌ها ثبت نام کردم. هرچه جلو رفتم به اسکیت علاقه مند شدم و پیشرفت خوبی نیز داشتم و مربی من نیز گفته بود در اسکیت استعداد داری و برای ادامه دادن عالیه. آن زمان از سوی خانم ایوبی به احسان حبیب آبادی که در حال حاضر سرمربی تیم ملی اسکیت هستند، معرفی شدم. از آنجایی که بارها به اسکیت تشویق شدم، این ورزش را به عنوان ورزش حرفه‌ای انتخاب کردم.

چرا اسکیت فری استایل را انتخاب کردید؟

پس از مدتی که در اسکیت حرفه‌ای شدم، رشته‌های مختلف آن را بررسی کردم اما از بین آنها و با وجود علاقه‌ای که به رشته‌های ترکیبی از تمرکز و سرعت که داشتم و همچنین تأیید مربی که می‌توانم در فری استایل پیشرفت کنم، فری استایل را انتخاب کردم.

از چه سالی وارد تیم ملی شدید؟

از سال ۹۰ به اسکیت، حرفه‌ای نگاه کردم و سال ۹۱ در اولین مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی شرکت کردم که همان سال به تیم ملی دعوت شدم.

دلچسب ترین مدالی که کسب کردید؟

مدال طلای آسیا دلچسب ترین مدالی بود که کسب کردم به دلیل اینکه اولین مرتبه بود که در این رشته مدال طلا کسب می‌شد. همچنین اولین اعزامی بود که احسان حبیب آبادی به عنوان مربی در کنار تیم ملی ایران بودند و توانستم متفاوت‌تر از قبل مسابقه بدهم و به راحتی طلا بگیرم که یکی از بهترین خاطرات اسکیت من اتفاق افتاد.

در خصوص محدودیت‌هایی که برای زنان در ورزش شما وجود دارد بگویید.

محدودیت نیست، شرایطی است که موظف به اجرای آن هستیم. سرعت به شدت در رشته ما تأثیرگذار است، با توجه به حجابی که داریم در مقایسه با کشورهای دیگر، محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند اما خداراشکر توانسته‌ایم با این شرایط پا به پای بازیکنان جهان پیش برویم.

نظر شما در مورد وضعیت اسکیت فری استایل ایران و اصفهان چیست؟

ایران جز ۳ کشور برتر در فری استایل دنیا است. کشورهای چین تایپه، چین و فرانسه نسبتاً بازیکنان قوی دارند اما بارها توانسته‌ایم از سد قوی‌ترین بازیکنان آنها عبور کنیم و حتی یک سر و گردن بالاتر از بهترین‌های دنیا هستیم و وضعیت فری استایل ایران فوق‌العاده است و می بینم که در ۵،۶ سال آینده بی رقیب خواهیم شد و می‌توانیم در همه رده‌های سنی مدال بگیریم.

وضعیت خوب تیم ملی به دلیل این است که ۹۰ درصد از بدنه تیم ملی اسکیت فری استایل را اصفهان تشکیل می‌دهد و بیشتر این مدال‌ها را اصفهان کسب کرده است و قطب اسکیت فری استایل ایران است.

چه هدفی را در ورزش برای خود در نظر گرفته‌اید؟

همیشه هدف ورزشکاران طلای المپیک است اما با توجه به اینکه رشته ما به المپیک راه پیدا نکرده است، طلای جهان هدف اصلی من و بازیکنان این رشته است. برای طلای جهان تمرین می‌کنم و به زودی این مدال را به دست می آورم.

چه مسابقاتی را پیش رو دارید؟

مسابقات آسیایی که در سال گذشته به دلیل ویروس کرونا لغو شد طبق تاریخ جدید در ادریبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد و به دنبال آن در شهریورماه مسابقات جهانی را در پیش داریم.

چه مقدار در طول روز تمرین می‌کنید؟

تمرینات تخصصی اسکیت روزانه بین ۲ تا ۳ ساعت زیر نظر مربی انجام می‌شود. تمرینات بدنسازی نیز داریم که می‌توانم بگویم بین ۵/۴ تا ۶ ساعت در طول روز تمرین می‌کنیم و در هفته نیز یک روز به طور کامل استراحت داریم.

حمایت‌های لازم از سوی فدراسیون و هیئت اسکیت استان انجام شده است؟

همیشه لطف هیئت و فدراسیون اسکیت شامل حال ما شده است. به خصوص هیئت استان نگاه ویژه‌ای به اسکیت فری استایل را داشته است و همچنین هیئت شهرستان نجف آباد تا جایی که توانستند شرایط را مهیا کرده‌اند که بتوانیم بهتر تمرین کنیم و مسابقات خوبی داشته باشیم. همچنین تعداد مسابقات ما را افزایش داده‌اند که کمک خوبی به ما کرده است.

فکر می‌کنید چرا اسکیت فری استایل نسبت به سایر رشته‌ها کمتر دیده شده است؟

فری استایل یکی از رشته‌های نوپا در اسکیت است اما در سال‌های اخیر پر مدال بوده است. به دلیل نوپا بودن این رشته نسبت به دیگر رشته‌ها کمتر دیده شده است و مردم نیز شناخت کمتری از این رشته دارند.

کد خبر 474562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.