تقابل مجلس با دولت، علت برخی مشکلات اقتصادی کشور

عضو فراکسیون مستقلین ولایی با بیان اینکه بیشترین آسیب را از تقابل مجلس با دولت مردم می‌بینند، گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی ماه‌های اخیر ناشی از تقابل مجلس با دولت بود که به جای تمرکز بر حل مشکلات مردم دعواهای سیاسی در پیش گرفته شد.

به گزارش ایمنا، ذبیح الله اعظمی ساردویی با اشاره به رویکرد مجلس یازدهم در ماه‌های اخیر اظهار کرد: سوال از وزیر، تحقیق و تفحص از ارگان‌ها و نهادهای مختلف و نظارت بر دستگاه‌ها حق نمایندگان است ولی به نظر می‌رسد در مواردی، تندروی‌های زیادی از سوی نمایندگان انجام می‌شود که سبب حل مشکلات مردم نخواهد شد و بیشتر جنبه انتخاباتی دارد.

اعظمی با بیان اینکه از ابتدای آغاز مجلس یازدهم رویه تقابل مجلس با دولت وجود داشته، افزود: مشکلاتی که بیشتر از ابتدای مجلس یازدهم در بخش ارزی، بورس، مسکن، معیشت، صادرات، واردات و … بوجودآمد، بیشتر به دلیل همین تقابل مجلس با دولت بود که به جای رفع مشکلات بیشتر دعواهای سیاسی در پیش گرفته شد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد با بیان اینکه بیشترین صدمه را از تقابل مجلس و دولت مردم می‌بینند، گفت: شعارهای مجلس یازدهم هنوز آن طور که شایسته است، عملی نشده و امیدواریم در آینده این شعارها عملیاتی شود.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی جمهوری اسلامی در ۴۲ سال، خدمات گسترده‌ای برای کشور و نظام داشته است. از جمله در همین دو دوره دولت یازدهم و دوازدهم، توجه دولت به مسکن ملی و توسعه مسکن شهری و روستایی بیشتر شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به اقدامات زیرساختی دولت یازدهم و دوازدهم گفت: تا قبل از آغاز دولت یازدهم در کشور ۹ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه ساخته شده بود که این رقم در دو دولت یازدهم و دوازدهم به حدود ۱۳ هزار کیلومتر رسیده‌است.

وی با اشاره به موفقیت‌های دولت در بخش آب شرب نیز اظهار داشت: در ابتدای انقلاب اسلامی فقط هفت هزار و ۱۹۰ روستا از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار بودند. این رقم تا ابتدای دولت یازدهم به ۳۳ هزار و ۲۹۷ روستا و در دولت یازدهم و دوازدهم به ۴۰ هزار روستا رسیده است.

اعظمی ساردویی اضافه کرد: البته هنوز بعضی از روستاها کشور در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان از آب شرب کافی برخوردار نیستند و امیدوارم تا پایان دولت مشکلات این استان‌ها هم برطرف شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خدمات دولت در تأمین برق گفت و افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی چهار هزار و ۳۶۷ روستا شامل ۵۰۰ هزار خانوار از نعمت برق برخوردار بودند این رقم حال حاضر به ۵۷ هزار و ۴۲۰ روستا با چهار میلیون و ۵۰۲ هزار خانوار رسیده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 474414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.