به دام افتادن عاملان قتل ۲ جوان

بخشش قاتل توسط اولیای دم پس از ۱۹ سال، توقیف تریلی حامل ۳۱ هزار لیتر نفت سفید قاچاق، دستگیری سارق حرفه‌ای لوازم خودرو، اعتراف سارق منازل فصلی و به دام افتادن عاملان قتل ۲ جوان را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون قضائی رئیس کل دادگستری کردستان در امور شوراهای حل اختلاف گفت: با تلاش مستمر شعبه ویژه صلح و سازش شوراهای حل اختلاف بیجار یک پرونده قتل غیر عمد پس از ۱۹ سال منجر به رضایت شد.

بهادر اسدی اظهار کرد: با ارجاع دادستان پرونده به شعبه ویژه صلح و سازش شوراهای حل اختلاف شهرستان بیجار برای صلح و سازش و دریافت کمک از خیرین برای پرداخت دیه، با تلاش اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌های اولیای دم نهایتاً پس از ۱۹ سال رضایت اولیای دم کسب شد.

وی اضافه کرد: در سال جاری این پرونده یازدهمین پرونده قتل بود که با تلاش مخلصانه اعضای شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کردستان تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم هستند که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره‌وری شود.

وی با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده‌های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می‌شوند، افزود: تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری رسالت ارزشمند شوراهای حل اختلاف است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

توقیف تریلی حامل ۳۱ هزار لیتر نفت سفید قاچاق

فرمانده انتظامی قم گفت: تریلی حامل ۳۱ هزار و ۲۰۰ لیتر نفت سفید قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال در محور قم - کاشان توقیف شد.

سید محمود میرفیضی اظهار کرد: در پیگیری اطلاعاتی پلیس امنیت اقتصادی استان همدان مشخص شد یک قاچاقچی با ۱ دستگاه تریلی قصد انتقال سوخت خارج از شبکه از تهران به فارس را دارد، بنابراین بلافاصله با اعلام موضوع به پلیس امنیت اقتصادی استان قم رصد محورهای مواصلاتی به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات انجام شده و هوشیاری نیروهای پلیس خودرو مذکور در محور قم - کاشان شناسایی و توقیف شد و برای تحقیقات بیشتر به مورد بررسی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی قم گفت: راننده در مواجهه با کارآگاهان اظهار کرد خودرو حامل محوله هیدروکربن است، بنابراین تریلی با هماهنگی مقام قضائی استان برای بررسی محموله به پلیس امنیت اقتصادی استان منتقل شد.

میرفیضی تصریح کرد: سپس با دعوت از نمایندگان شرکت ملی‌پخش فرآورده‌های نفتی و اداره استاندارد از محموله نمونه‌برداری و کارشناسان شرکت نفت پس از آزمایشات لازم نوع سوخت مکشوفه قاچاق را نفت سفید اعلام کردند.

وی گفت: در ادامه خودرو حامل سوخت مکشوفه قاچاق به انبار شرکت نفت استان قم منتقل و کارشناسان پس از تخلیه مقدار آن را ۳۱ هزار و ۲۰۰ لیتر نفت سفید به ارزش ۳ میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال اعلام که در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

دستگیری سارق حرفه‌ای لوازم خودرو

فرمانده انتظامی بیرجند گفت: سارق حرفه‌ای با اعتراف به ۳۲ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.

علیرضا فولادی اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان بیرجند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی در هنگام گشت‌زنی یک سارق را حین ارتکاب جرم شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند افزود: سارق دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به ۳۲ فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کرد.

وی افزود: مأموران در این رابطه ۱ متهم را دستگیر کردند که وی به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

وی تصریح کرد: افراد باید خودروهای خود را به سیستم ایمنی مجهز کرده و از نگهداری اشیا و اموال قیمتی و وجه نقد در وسایل نقلیه خودداری کرده و هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

اعتراف سارق منازل فصلی به ۱۰ فقره سرقت

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم نیز از شناسایی و دستگیری سارق منازل فصلی و اعتراف متهم به ۱۰ فقره سرقت در استان خبر داد.

میکائیل قهرمانپور، اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از منازل فصلی بخش‌های تابعه استان از جمله بخش "کهک"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان ضمن بازدید از محل‌های سرقت با تحقیقات گسترده میدانی پی بردند، سرقت‌ها با خودروهای مختلف از جمله وانت و پراید انجام شده است.

رئیس پلیس آگاهی قم تصریح کرد: سپس با بررسی جغرافیای جرم مشخص شد و سارق یا سارقان با تخریب دیوار و درب منازل خالی از سکنه مبادرت به سرقت اموال با ارزش داخل منازل کرده و متواری شده‌اند.

وی افزود: تحقیقات ادامه داشت تا اینکه مظنون، متهم ۳۶ ساله سابقه دار اهل یکی از استان‌های غربی کشور که مدتی است به کاشان نقل مکان داشته شناسایی و کارآگاهان با اخذ نیابت قضائی وی را در منزلش دستگیر و به قم منتقل کردند.

قهرمانپور گفت: در نهایت نامبرده طی تحقیقات صورت گرفته به ۱۰ فقره سرقت منازل فصلی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال اعتراف و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

عاملان قتل ۲ جوان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: ۳ نفر از عاملان قتل ۲ جوان ساکن شهرستان لامرد فارس شناسایی و دستگیر شدند.

خلیل واعظی اظهار کرد: خبر پیدا شدن یک فقره جسد مجهول الهویه در روستای "بندو" به مرکز فوریت‌های پلیسی رسید که این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به حضور کارآگان دایره مبارزه با جرایم جنایی و تشخیص هویت پلیس آگاهی در صحنه و انجام اقدامات اولیه، تصریح کرد: بر اساس دستور مسئول قضائی، جسد برای انجام کالبد گشایی و تعیین علت تامه فوت به پزشکی قانونی منتقل شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه با تلاش کارآگاهان هویت مقتول که اهل لامرد فارس بود شناسایی شد، اضافه کرد: برادر وی نیز در پلیس آگاهی حضور یافت و جسد را شناسایی و اعلام کرد که برادرش به همراه پسر خاله‌ام از منزل خارج و تا کنون مراجعتی نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه جسد پسر خاله مقتول حین رسیدگی به پرونده، در شهرستان پارسیان استان هرمزگان کشف شده بود، گفت: کارآگاهان پلیس احتمال وقوع یک جنایت را متصور و در این خصوص تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند.

واعظی ادامه داد: کارآگاهان پس از به دست آوردن سرنخ‌های بیشتر به ارتباط دایی، پسر دایی و برادر مقتول که به علت خرید و فروش مواد مخدر به ۲۵ سال زندان محکوم شده بود، مظنون شدند و برای تحقیقات بیشتر آن‌ها را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی گفت: برادر مقتول ابتدا منکر هرگونه اطلاع از موضوع بوده که در ادامه با روئیت مدارک، اظهارات شاهدان و استفاده از شگردهای پلیسی لب به اعتراف گشود و اضافه کرد: با همدستی دایی و پسردایی خود با نقشه قبلی با برادرش در تلمبه خانه‌ای در منطقه رکن آباد لامرد قرار گذاشتند و مقتول که به همراه پسرخاله‌اش به محل قرار آمد به علت اختلافات شخصی با ریختن سم در دلستر آن‌ها را مسموم و به قتل رسانده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: متهمان در ادامه اظهارات خود گفتند هر ۲ مقتول را در وانت قرار داده و جسد یک جوان را در شهرستان عسلویه و جسد دیگری را در شهرستان پارسیان رها کردند، بنابراین قرار بازداشت موقت برای هر ۳ متهم صادر و روانه زندان شدند.

کد خبر 474411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.