مغایرت بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ اراک با چشم‌انداز ۲۰ ساله برطرف شد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: مغایرت بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۱۴۰۰ با برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله و برش‌های یک ساله تهیه شد و پس از آنکه مشاور، مجدداً منطبق با نظر اعضای شورا آن را تنظیم کرد، بودجه پیشنهادی برای بررسی مجددا به شورا ارائه شد.

ایرج رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بررسی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اراک، اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک از تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۹۹ بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ شهرداری اراک را که با مبلغی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود، بررسی کرد.

وی افزود: پیشتر معاونان و مدیران شهرداری گزارش اولیه درباره بودجه را به شورا داده بودند و مغایرت آن با برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله و برش‌های یک ساله تهیه شده بود تا توسط مشاور، مجدداً منطبق با نظر اعضای شورا تنظیم شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: در نهایت بودجه توسط سرپرست جدید شهرداری و مدیران مربوط بررسی و ۱۶ بهمن‌ماه ۹۹ مجدداً به شورای اسلامی شهر ارسال شد. بودجه پیشنهادی اصلاح شده توسط کمیسیون برنامه و بودجه از تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه ۹۹‬ با مبلغی بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در کمیسیون برنامه‌ها و میزان درآمدهای پیش بینی شده در بودجه و همچنین هزینه‌های جاری و تعدادی از برنامه‌های عمرانی بررسی و با درآمدهای پیشنهادی ناشی از عوارض عمومی و درآمدهای ناشی از عوارض اختصاصی شهرداری موافقت شد.

رضایی اظهار کرد: همچنین مقرر شد بهای خدمات و درآمدهای مؤسسات انتفاعی شهرداری، با ارائه گزارشی کامل‌تر از سوی شهرداری مجدداً بررسی شود و درآمد حاصل از وجوه و اموال شهرداری نیز همراه با گزارش کامل‌تری از سوی سازمان عمران و بازآفرینی در جلسات آتی برای اتخاذ تصمیم نهایی بررسی شود.

وی گفت: پس از ارائه لیست فروش املاک شهرداری، در پایان با مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان موافقت شد که ۴۰ میلیارد تومان از این مبلغ از محل پروژه آفتاب و مربوط به قرارداد با شرکت جهاد نصر جهت تکمیل آن پروژه بوده و ۸۰ میلیارد تومان آن از بین لیست ارائه شده توسط اداره املاک شهرداری انجام می‌شود؛ همچنین رقمی بالغ بر چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جدا از موارد ذکر شده جهت فروش اموال منقول و اسقاط و درآمدهای ناشی از اجرای تباصر ۳ و ۴ ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها اختصاص یافت.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: کمیسیون با مبلغ ۹۶ میلیارد و ۹۷۱ میلیون تومان برای اعانات، کمک‌های اهدایی و دارایی‌ها موافقت کرده که با توجه به آرای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ مقرر شد جمع بندی نهایی این سر کد در جلسه آتی انجام شود.

وی اضافه کرد: همچنین از بین منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر مبلغ ۶۰ میلیارد تومان به عنوان اوراق مشارکت مصوب شد تا شهرداری پس از طی مراحل قانونی بتواند از اعتبار اخذ شده در راستای توسعه ناوگان اتوبوسرانی استفاده کند.

رضایی افزود: سرجمع بودجه بررسی شده در حوزه درآمدها، مبلغی بالغ بر یک هزار و ۱۰۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که جهت نهایی شدن آن باید با گزارش شهرداری همراه شود.

وی ادامه داد: در حوزه هزینه‌های جاری شهرداری و با نظر به بخشنامه ابلاغی از سوی سازمان شهرداری‌های کشور و میزان سقف ۲۵ درصد افزایش حقوق کارکنان، هزینه‌های مربوطه بررسی و نسبت به آن نتیجه‌گیری شد و در تعدادی از ریز کدهای هزینه‌ای در حوزه جاری مقرر شد شهرداری گزارش کامل‌تری را ارائه کند تا کمیسیون برنامه و بودجه پس از بررسی آن نتیجه لازم را جهت تصویب به صحن رسمی شورا ارسال کند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: در حوزه هزینه‌های عمرانی شهرداری تعدادی از ریز کدهای هزینه و اجرای پروژه در سال جدید با حضور معاون امور زیربنایی شهرداری بررسی و مقرر شد جهت بررسی بیشتر ضمن ارائه راهبردها و برنامه‌های اجرایی از سوی شهرداری مابقی پیشنهادات هزینه‌ای مربوط به عمرانی در جلسات آتی کمیسیون بررسی لازم انجام شود.

کد خبر 474166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.