۶۵۳ هزار دانش‌آموز کشور در کلاس‌های چندپایه تحصیل می‌کنند

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: ۶۵۳ هزار دانش آموز کشور در کلاس‌های چند پایه و تحت شرایط خاص تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا سیفی در جلسه ویدئوکنفرانسی مشترک با راهبران آموزشی آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی اظهار کرد: چهار استان کشور بیشترین تعداد کلاس‌های چند پایه را با داشتن بیش از ۱۴ هزار معلم دارا هستند.

وی افزود: استان‌های خوزستان با ۳ هزار و ۸۴۶ کلاس، سیستان و بلوچستان با ۳ هزار و ۵۰۳ کلاس، خراسان رضوی با سه هزار و ۳۲۶ کلاس و آذربایجان غربی با سه هزار و ۱۱۸ کلاس در این ردیف قرار دارند.

وی با بیان اینکه کار راهبران آموزشی کیفیت بخشی به آموزش در کلاس‌های چند پایه است، اظهار کرد: با توجه به عملکرد مثبت راهبران، مسؤولان کشور درصدد هستند تا این قشر علاوه بر مناطق محروم در داخل شهر و در حاشیه شهرها هم فعالیت کنند چرا که فعالیت این افراد موجب افزایش انگیزه دانش آموزان و کاهش ترک تحصیل آنان شده است.

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان عشایر در سه نوع مدرسه سیار، نیمه سیار و مدارس ثابت هستند، ادامه داد: آذربایجان غربی در حال حاضر از نظر شرایط فضای فیزیکی در آموزش عشایر با استان‌های دیگر متفاوت است.

وی تصریح کرد: اغلب دانش‌آموزان آذربایجان غربی در بخش عشایر یکجانشین شده‌اند و سازه‌های ساختمانی در این استان برای تحصیل آنان جوابگوست.

سیفی با اشاره به همت آموزش و پرورش برای ایمن سازی مدارس عشایری، افزود: آذربایجان غربی جزو ۱۰ استانی است که مقرر شده است مشکلات مدارس چادری، کانکسی و حتی سازه‌های ساختمانی آن توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس رفع شود.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور، اظهار کرد: امیدواریم شرایط کشور به گونه‌ای پیش برود و شرایطی به وجود آید که همه دانش‌آموزان به صورت مساوی از امکانات کشور فرهنگسراها، سینما و مکان‌های ورزشی برخوردار شوند.

۲۱۸ هزار دانش‌آموز عشایری در ۲۷ استان کشور مشغول تحصیل هستند، این تعداد دانش‌آموز در ۶ هزار مدرسه تحصیل می‌کنند که یک هزار و ۷۹۰ مدرسه از این تعداد سیار هستند.

کد خبر 473893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.