نصراصفهانی: از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عام‌المنفعه حمایت می‌کنیم

رئیس شورای شهر اصهان گفت: مدیریت شهری با سرمایه‌گذارانی که در موارد عام‌المنفعه در راستای سلامت، نشاط، شادابی و امید به آینده شهروندان ورود کنند، حتماً همکاری دارد زیرا سود آن متوجه همه شهروندان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی در یک گفت‌وگوی رادیویی در خصوص آثار مثبت صدور رایگان پروانه ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی، اظهار کرد: در شورای اسلامی با توجه به شیوع کرونا و افزایش مشکلات بهداشت و درمان، اقداماتی انجام شد. البته در سال‌های گذشته نیازهای موردی بخش‌های درمانی به صورت همکاری در شورای اسلامی انجام می‌شد.

وی افزود: پس از بررسی کمیسیون‌های «بهداشت، سلامت و خدمات شهری» و «اجتماعی و محیط زیست»، طرحی در صحن علنی روز یکشنبه هفته جاری برای تشویق بخش خصوصی جهت احداث بیمارستان، به اتفاق آرا تصویب شد که براساس آن بیمارستان‌های بالای ۹۶ تختخوابی طبق تعریف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بیمارستان‌های موجودی که درخواست افزایش تخت دارند مشمول معافیت می‌شود.

رئیس شورای شهر اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این معافیت بر عوارض ناشی از تراکم و تغییر کاربری است که مابقی عوارض به علت بالا نبودن رقم آن اخذ می‌شود چرا که برخی عوارض قانونی باید پرداخته شود. در این طرح هرگونه ساخت و ساز مازاد بر پروانه مشمول معافیت نمی‌شود. این طرح از تاریخ تصویب به مدت پنج سال لازم‌الاجرا بوده و بعد از پنج سال باید مجدداً در شورای وقت درباره آن تصمیم گرفته شود.

وی با بیان اینکه این اقدام با هدف تشویق بخش خصوصی به ایجاد بیمارستان بوده، تاکید کرد: احداث بیمارستان هزینه سنگین دارد بدین سبب امید است این تصمیم شورای شهر پنجم راه‌گشا باشد و دغدغه افرادی که در بخش خصوصی بر احداث بیمارستان اراده می‌کنند، را کم کند.

نصراصفهانی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در هر حوزه نتایج شایسته‌ای داشته، افزود: امروز سلامت شهروندان در اولویت است و هرچقدر بخش خصوصی را در این راستا تقویت کنیم، امکانات بیمارستان‌های دولتی نیز بیشتر برای عموم مردم فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که بخش خصوصی بیمارستان احداث می‌کند، سود این اتفاق شامل همه شهروندان می‌شود؛ چه آنهایی که از تمکن مالی برخوردارند و چه آن دسته از شهروندانی که تمکن مالی ندارند و از فضای بیمارستان دولتی استفاده می‌کنند.

رئیس شورای شهر اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: علاوه بر ایجاد بیمارستان، در بخش‌های فرهنگی، گردشگری، اجتماعی و ورزشی نیز اگر بخش خصوصی سرمایه گذاری کند، مشمول معافیت خواهد شد؛ شورای شهر معافیت‌هایی را برای هتل سازی و ساخت ورزشگاه‌ها تصویب کرده و نه تنها در حوزه سلامت بلکه اگر سرمایه گذاری در زمینه‌های دیگر نیز باشد حتماً به او کمک خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت شهری با سرمایه‌گذارانی که در موارد عام‌المنفعه در راستای سلامت، نشاط، شادابی و امید به آینده شهروندان ورود کنند، حتماً همکاری دارد زیرا سود آن متوجه همه شهروندان خواهد شد.

کد خبر 473878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.