دستگیری فروشندگان واکسن‌های تقلبی کرونا

دستگیری فروشندگان واکسن‌های تقلبی کرونا، پیگیری پلیس فتا برای مزاحمت‌های اینترنتی یک زن جوان، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی پدر، به دام افتادن قاتل فراری و مرگ راننده اتوبوس به دلیل بی‌احتیاطی هنگام توقف خودرو را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رامین پاشایی، با اشاره به اینکه تنها مرجع قانونی واگذاری داروی کرونا، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است به شهروندان هشدار داد که فریب شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را نخورند.

وی افزود: به دنبال انتشار اخبار واردات واکسن کرونا به کشور در مواردی شاهد آن بودیم که افراد سودجو با انتشار آگهی‌های فریبنده در فضای مجازی، ادعای فروش واکسن کرونا را دارند و از شهروندان می‌خواهند که برای خرید ثبت نام کنند که اکثر این افراد، توسط پلیس فتا، شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی پرونده آن‌ها به مراجع ذی‌صلاح تحویل داده شدند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: در تحقیقات انجام شده از متهمان محرز شد که این افراد سودجو، داروهای تقلبی و جعلی را تبلیغ می‌کردند و یا اصلاً دارویی در کار نبوده و صرفاً به قصد سودجویی، سرقت‌های اینترنتی، سرقت اطلاعات شخصی و کلاهبرداری، دست به چنین اقدامی می‌زدند.

وی در ادامه داد: افراد نباید فریب تبلیغات پر زرق و برق فضای مجازی با عنوان " ثبت نام و خرید واکسن کرونا" را نخورند و به هیچ وجه به صفحه‌های تقلبی ایجاد شده با عناوین مختلف در این خصوص اعتماد نکنند و از قرار دادن اطلاعات بانکی خود در اختیار گردانندگان این صفحات پرهیز کنند.

پاشایی با اشاره به اینکه هرگونه پیام در این خصوص در شبکه‌های اجتماعی یا ارسال پیامک به شهروندان، قطعاً فریب است، تصریح کرد: تنها مرجع قانونی واگذاری در خصوص داروی کرونا، وزارت بهداشت و درمان است و هرگونه خبری در این خصوص قطعاً از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: به شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی با عنوان فروش واکسن کرونا با برندهای مختلف داخلی و خارجی و مبالغ بسیار بالا اعتماد نکنید و به سایت‌ها و درگاه‌های پیشنهاد شده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی مراجعه نکنید، زیرا ممکن است دامی برای فیشینگ باشد.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه افراد می‌توانند با هوشیاری خود و دریافت اطلاعات در خصوص واکسن کرونا از منابع معتبر و رسمی کشور، دست افراد سود جو را در رسیدن به اهدافشان کوتاه کنند و قربانی تبلیغات فریبنده در این خصوص نشوند، اظهار کرد: پلیس فتا در رصدهای روزانه در صورت مواجهه با این گونه آگهی‌ها با مجرمان برخورد قانونی خواهد کرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده موارد این چنینی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند. مزاحمت‌های اینترنتی زن جوان به پایان رسید. رئیس پلیس فتا استان کرمان از از کشف یک پرونده مزاحمت‌های اینترنتی زن جوان خبر داد و قصد متهم از ارتکاب جرم را تفریح و سرگرمی عنوان کرد.

امین یادگارنژاد اضافه کرد: با شکایت مرد جوانی مبنی بر اینکه فردی با ایجاد مزاحمت برای وی در شبکه‌های اجتماعی موجب برهم زدن آرامش وی شده است، بنابراین با توجه به حساسیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و مهندسی موفق شدند متهم را که خانمی جوان بود شناسایی که این فرد پس از هماهنگی‌های لازم به صورت غافلگیرانه دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم که در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی بود، با توجه به ادله موجود در بازجویی‌های انجام شده انگیزه خود را تفریح و سرگرمی بیان کرد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: شهروندان همانگونه که در فضای حقیقی به افراد ناشناس اعتماد نمی‌کنند در فضای مجازی نیز به افراد اعتماد نکرده و به هیچ عنوان عکس‌های شخصی خود را در مجازی و شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید، زیرا این فضا بسیار ناامن بوده و امکان سوءاستفاده افراد فرصت طلب همیشه وجود دارد.

وی با اشاره به ماده ۷۴۵ قانون جرایم رایانه‌ای، تصریح کرد: هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت وی جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر ۲ مجازات محکوم خواهد شد.

برداشت غیرمجاز از حساب بانکی پدر

رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان خبر داد و گفت: متهم پسر شاکی از آب در آمد. علی

جمالی افزود: یکی از شهروندان با همراه داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و اعلام کرد که طی چند مرحله مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی برداشت شده است و پس از اخذ اظهارات شاکی و بررسی مستندات شناسایی عامل یا عاملین در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که مبالغ مد نظر جهت خرید و شارژ حساب‌های کاربری بازی‌های آنلاین استفاده شده است و با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا مشخصات هویتی فرد برداشت کننده از حساب بانکی مشخص شد که یکی از فرزندان شاکی بوده است.

رئیس پلیس فتا استان ایلام با اشاره به اینکه فرزند شاکی با دسترسی به حساب‌های بانکی و دریافت رمز دوم از طریق گوشی پدر خود دست به چنین اقدامی زده بود، تصریح کرد: پرونده جهت ادامه رسیدگی تحویل مراجع قضائی داده شد.

وی اضافه کرد: شهروندان در حفظ اطلاعات بانکی خود جدیت داشته باشند و کارت بانکی، رمز شخصی و اطلاعات حساب خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و مراقب فرزندان خود و نحوه فعالیت آن‌ها در فضای مجازی باشند.

قاتل فراری دستگیر شد

فرمانده انتظامی ملایر گفت: به دنبال درگیری بین چند نفر در یکی از خیابان‌های ملایر و کشته شدن یکی از این افراد در این نزاع، قاتل فراری با تلاش پلیس آگاهی در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد.

محمدباقر سلگی اظهار کرد: به دنبال اعلام نزاع و درگیری بین چند نفر در یکی از خیابان‌های شهر ملایر، مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ با هماهنگی با دستگاه قضائی در صحنه حاضر شدند.

وی افزود: در این درگیری فردی که مجروح شده بود، بلافاصله توسط عوامل مرکز اورژانس به بیمارستان انتقال یافت اما پس از تلاش پزشکان برای مداوا، به علت شدت جراحت و آسیب‌های وارده در بیمارستان جان باخت.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: در همین رابطه مأموران پلیس آگاهی و کلانتری حاضر در محل وقوع با جست‌وجو و تحقیقات تخصصی و گسترده، اثری از ضاربان پیدا نکردند، بنابراین تلاش اطلاعاتی و دقت نظر برای شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: سرانجام کمتر از ۲۴ ساعت تحقیق و تفحص و کار اطلاعاتی و موفق مأموران پلیس آگاهی، مخفیگاه ضاربان در خارج از این استان شناسایی و در یک عملیات ضربتی هر سه متهم دستگیر شدند.

سلگی گفت: پس از انتقال ضاربان دستگیر شده به پلیس آگاهی و انجام تحقیقات فنی و تخصصی مشخص شد یکی از افراد دستگیر شده با مشارکت ۲ نفر دیگر اقدام به ضرب و جرح فرد مقتول کرده و از محل متواری شدند.

وی با اشاره به اینکه علت وقوع این قتل را وجود اختلافات قبلی بین افراد درگیر است، افزود: آگاهی و مراقبت والدین از وضعیت فرزندان و تلاش همسو و هدفمند خانواده و نهادهای اثرگذار برای احیای کارکردهای این نهاد، برای جلوگیری از وقوع این وقایع جبران‌ناپذیر بسیار اثرگذار است.

بی‌احتیاطی هنگام توقف خودرو موجب مرگ راننده اتوبوس شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: بی‌احتیاطی و کم توجهی به نکات ایمنی هنگام توقف اتوبوس منجر به حرکت خودرو و مرگ راننده وسیله نقلیه شد.

فرخ جمالی افزود: حدود ۱ ساعت پیش راننده یک دستگاه اتوبوس پس از سوار کردن مسافران از پایانه مسافربری همدان به مقصد تهران برای گرفتن برگه خروج از پایانه خودرو را بدون خاموش کردن و کشیدن ترمز دستی، متوقف می‌کند.

وی اضافه کرد: پس از پیاده شدن راننده، خودرو به حرکت درآمده و راننده سریع خود را به وسیله نقلیه رسانده تا با ایستادن مقابل آن و فشار دست اتوبوس را متوقف کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان، اظهار کرد: تلاش راننده برای متوقف کردن خودروی خود بی‌نتیجه بود و وی به خاطر قرار گرفتن بین اتوبوس و بلوک سیمانی جان خود را از دست می‌دهد.

وی تاکید کرد: رعایت دقیق نکات ایمنی و بررسی وضعیت ایمنی خودرو پیش از حرکت و مسافرت یکی از توصیه‌های اصلی پلیس به رانندگان است و این موضوع در خودروهای حمل و نقل عمومی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

کد خبر 473790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.