نوآوری سوئد برای دستیابی به هدف کربن صفر

مقامات ارشد مالمو، کلانشهری در سوئد، از اقدامات جدید خود برای کاهش انتشار گاز کربن خبر داده‌اند و کارکنان شهر به زودی از تردد سبز برای رفت و آمد خود بهره خواهند گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته اعضای شورای شهر مالمو پس از برگزاری جلسه‌ای آنلاین و رسمی اعلام کردند که به منظور تحقق اهداف کربن صفر کشور می‌خواهند استفاده حمل و نقل پاک را برای کارمندان ترویج دهند. این نوآوری که قرار است از اوایل ماه مارس به مرحله اجرا درآید از دو بخش تشکیل شده است، در مرحله اول محدودیت‌های خاصی از طرف مقامات رسمی شهر بر سفرها اعمال می‌شود که طی آن افراد موظفند رفت و آمدهای خود را به حداقل برسانند یا از تردد سبز بهره گیرند. در مرحله دوم، کارکنان ادارات می‌توانند دوچرخه رایگان، اما به صورت امانت تحویل بگیرند تا برای سفرهای تفریحی یا ضروری داخل شهری در ساعات غیرکاری استفاده کنند.

نوآوری سوئد برای دستیابی به هدف کربن صفر

شیوع بیماری کووید -۱۹ نشان داد که بسیاری از کارها به خصوص جلسات و کنفرانس‌ها را می‌توان بدون نیاز به حضور فیزیکی انجام داد که این کار نه تنها مزایای بسیاری برای شهر دارد برای کارکنان نیز مقرون به صرفه است. از مهم‌ترین مزایای دورکاری می‌توان به تردد کمتر وسایل حمل و نقل اشاره کرد که به کاهش چشمگیر آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی کمک می‌کند بنابراین در صورت ترویج این نوع اشتغال، مردم می‌توانند از پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برای انجام امور روزانه خود بهره گیرند با این حال پرهیز کامل از ارتباطات حضوری امری اجتناب‌ناپذیر است که از دید مقامات رسمی مالمو پنهان نمانده است.

به همین دلیل اعضای شورای شهر مالمو تصمیم گرفته‌اند ضمن ایجاد محدودیت برای ترددهای غیرضروری، با ارائه دوچرخه رایگان به کارکنان، استفاده از تردد پاک را به رویکردی دائمی در میان شهروندان تبدیل کنند. از سوی دیگر، مقامات محلی به مردم توصیه کرده‌اند برای ترددهای طولانی مدت خود از وسایل حمل و نقل عمومی بهره گیرند که در این راستا، مدیر شرکت حمل و نقل شهری موظف است استانداردهای لازم را برای کاهش آسیب به محیط زیست اعمال کند.

نوآوری سوئد برای دستیابی به هدف کربن صفر

کد خبر 473772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.