سمنان از معبر به مقصد گردشگری تبدیل می‌شود

رئیس شورای اسلامی استان سمنان گفت: بیش از ۱۵ خانه تاریخی سمنان توسط شورا و شهرداری مرمت و بازسازی شده است؛ بازسازی این خانه‌ها و ابنیه تاریخی در راستای توسعه صنعت گردشگری است تا این شهر از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود.

عباس آل‌بویه در حاشیه افتتاح اولین خانه گردشگری سلامت استان سمنان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این خانه تاریخی متعلق به دوره قاجاریه بوده و در سال ۹۹ و در زمان فعالیت دوره پنجم شورای اسلامی و با همکاری شورا و شهرداری و با همت سازمان عمران و باز آفرینی شهرداری سمنان مرمت و به بهره برداری رسید و در حال حاضر به اولین خانه گردشگری سلامت استان سمنان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مرمت و بازسازی این خانه با تملک آن حدود یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان هزینه داشته است، افزود: خانه پورحسینی به عنوان خانه سلامت نامگذاری شده است قطعاً به دلیل نیاز شهروندان این منطقه بوده و فعالیت‌هایی که شورا و شهرداری انجام می‌دهند با توجه به نیاز محلات مختلف است.

عضو شورای شهر سمنان با تاکید بر اینکه پروژه‌ها بر اساس مطالبات شهروندان ساکن هر محله و بودجه ریزی بر مبنای متوازن بودن رشد محلات انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این خانه به عنوان اولین خانه گردشگری سلامت استان سمنان یکی از نیازهای این منطقه بوده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از گیاهان دارویی جایگزین داروهای صنعتی و شیمیایی شده و استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی در بین شهروندان رواج یافته است و به همین دلیل و با توجه به اینکه استان سمنان از نظر تولید گیاهان دارویی زبانزد است این خانه به نام خانه سلامت نام گذاری شده است تا در آن فرآورده‌های کشاورزی و دارویی در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

آل بویه با بیان اینکه علاوه بر نقش این خانه در حوزه سلامت و درمان، راه‌اندازی آن سبب اشتغالزایی برای جوانان می‌شود، ادامه داد: بیش از ۱۵ خانه تاریخی توسط شورا و شهرداری مرمت و بازسازی شده است؛ بازسازی این خانه و دیگر خانه‌ها و ابنیه تاریخی در راستای توسعه صنعت گردشگری است تا این شهر از معبر به مقصد تبدیل شود.

وی اضافه کرد: شهرداری و شورا می‌کوشند تا با حضور میدانی در محلات مختلف، خانه‌های تاریخی که قابلیت استفاده دارد را بازسازی کنند تا در اختیار گردشگران و زوار امام رضا (ع) قرار گیرد و تراز رتبه گردشگری شهر سمنان نیز بالا رود.

کد خبر 473640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.