از مشکلات ترافیکی بزرگراه چمران تا درخواست برای جابجایی ترمینال کاوه

معتمدان، نخبگان و شهروندان منطقه هفت اصفهان مهمترین مشکلات و نیازهای خود را در دیدار و گفت و گو با شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی و مدیران شهری اصفهان مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهردار اصفهان در برنامه ملاقات مردمی خود در قالب شصت و یکمین نشست هم‌اندیشی «اصفهان فردا»، با معتمدان، نخبگان و شهروندان مشارکت‌جو منطقه هفت اصفهان دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار دو ساعته که با پاسخگویی شهردار اصفهان و مدیر منطقه همراه بود، معتمدان محله‌های مختلف منطقه به بیان دغدغه‌های مردم و مشکلات منطقه هفت شهرداری پرداختند.

آنچه در ادامه می‌خوانید گزارشی از این ملاقات مردمی همراه با نکات و مسائل بیان شده از سوی معتمدان منطقه هفت است:

جنوب بزرگراه چمران را دریابید

«منصوری» معتمد محله شاهد به عنوان نخستین معتمد و شهروندی مشارکت‌جو خواستار رفع مشکلات ترافیکی اتوبان چمران شد و گفت:

هر روز تصادفات زیادی در بزرگراه چمران رخ می‌دهد، با یک طرح مناسب، شمال و جنوب این بزرگراه می‌تواند از بن بست خارج شود بنابراین درخواست ویژه این است که جنوب بزرگراه چمران را دریابید. البته می‌دانیم رفع معضل بزرگراه چمران از حیطه منطقه هفت خارج بوده و نیاز به بودجه استانی دارد از شهردار می‌خواهیم این موضوع را پیگیری کنند.

باید برای رفع مشکلات بافت فرسوده منطقه به ویژه بخش جنوبی بزرگراه چمران چاره‌ای کرد زیرا اگر حادثه یا حریق اتفاق افتد تا زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشان معلوم نیست چه اتفاق بزرگی برای مردم رقم بخورد، البته این محدوده از شهر بیشتر اتباع بیگانه ساکن شده‌اند.

نبود بوستان محلی برای طی کردن اوقات فراغت اهالی محله شاهد از دیگر معضلات این منطقه است؛ انتظار داریم چند بوستان محلی کوچک که به بودجه زیادی نیاز ندارد در این محل احداث شود.

محله شاهد ۱۰۷ شهید تقدیم انقلاب کرده و مردمان این نقطه پایبند به ارزش‌های دینی هستند و با توجه به اینکه شهردار اصفهان در خصوص رعایت حقوق شهروندی فعالیت‌های چشمگیری داشته است، امیدواریم برای انجام خواسته‌های به حق مردم دستورات لازم را صادر کنند.

محله بعثت نیاز به فرهنگسرا و ورزشگاه دارد

«خانم الله دادی» مدیر مؤسسه خیراندیشان امید و فعال اجتماعی از محله بعثت و گلستان به این نشست آمده بود تا برای آغاز عملیات عمرانی پروژه میدان حج و رفع دیواری که معضل چندین سال این نقطه از شهر بود از شهردار اصفهان و مدیر منطقه تشکر کند.

تعداد اتوبوس‌های محدوده خیابان گلستان کم، فرسوده و از رده خارج است و سرویس‌دهی به مسافران با بی‌نظمی انجام می‌شود.

یکی از خواسته‌های ما احداث ادامه خیابان شهید احمدی است، همچنین فضای سبز ابتدای مجتمع کوثر نیاز به رسیدگی بیشتر دارد.

خیابان فردوس نیاز به آسفالت دارد، رسیدگی به عبور و مرور خودروهای سنگین در خیابان بعثت و ساخت فرهنگسرا و ورزشگاه برای محله بعثت لازم است.

زمین ۱۵ جریبی محله شاهد را فرهنگسرا یا ورزشگاه کنید

«دهقان» یکی از معتمدان محله شاهد دغدغه‌های خود را برای این محله اینگونه عنوان کرد:

در خیابان شاهد که دارای بافت قدیمی و فرسوده است ۱۵ جریب زمین وجود دارد و شهرداری مرکزی می‌تواند با بودجه مناسب این زمین را تبدیل به فرهنگسرا یا ورزشگاه کند.

انتظار شهروندان این است که نیروهای رفع تخلفات شهری شهرداری هنگام رؤیت تخلفات شهری برخورد بهتری با مردم داشته باشند.

در خیابان شاهد و پوریای‌ولی علی‌رغم داشتن جمعیت زیاد خط تاکسی و اتوبوس وجود ندارد؛ نکته دیگر توجه ویژه به افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی عمومی در شهر گردشگر پذیر اصفهان است.

اطراف مسجد الجلیل در محله شاهد سه پلاک مسکونی خریداری و قرار بود ۲۸ میلیون تومان در ازای آن به مالکان پرداخت شود، اما موضوع تهاتر مبلغ با افرادی که قصد دریافت پروانه ساخت دارند مطرح شد و البته هنوز پس از گذشت سال‌ها تکلیف منازل خریداری شده، مشخص نیست.

اقلامی که توسط نیروهای خودروهای جمع‌آوری بازیافت در ازای دریافت پسماندها از مردم ارائه می‌شود بسیار ناچیز است و باید تجدید نظر انجام شود.

جمع‌آوری متکدیان در شهر باید مورد توجه قرار گیرد و نکته آخر این که در بزرگراه‌های شهر باید عکس شهدا نصب شود.

از مشکلات ترافیکی بزرگراه چمران تا درخواست برای جا به جایی ترمینال کاوه

حقوق شهروندی به مردم تفهیم شود

«ایروانی» معتمد محله گلستان خواستار تفهیم حقوق شهروندی به تمام شهروندان این کلانشهر شد و تصریح کرد:

مردم در حال حاضر دو موضوع مهم حقوق شهروندی و وظایف شهرداری را با هم اشتباه می‌گیرند، حقوق خود را نمی‌دانند و حقوق دیگران را تضییع می‌کنند بنابراین لازم و ضروری است حقوق شهروندی به مردم تفهیم شود.

شهروندان باید بدانند در مناطق مختلف شهرداری با توجه به بودجه و مشکلات چقدر توان انجام کار و فعالیت وجود دارد تا سطح توقعات آنها به حق باشد.

عرض کوچه گل بنفشه واقع در خیابان گلستان که دو مدرسه دخترانه در طرفین آن وجود دارد، فقط چهار متر است که با توجه به مشکلات موجود برای تردد اهالی درخواست تعریض آن را داریم.

درخواست تجدید نظر در خط بدنه شهرک ولی‌عصر

«خسروی» از معتمدان شهرک ولی‌عصر ضمن تقدیر از شهرداری برای احداث بلوار شهرک ولی‌عصر و سیستم روشنایی آن، گفت:

شهرک ولی عصر در حاشیه شهر قرار گرفته و از برخی خدمات محروم مانده است، همچنین خط بدنه آن باید تجدیدنظر شود.

آزادسازی مسیرهای فرعی بین کوچه‌های اصلی انجام نشده و نیاز به اعتبار دارد؛ موضوع دیگر اینکه باید در تعیین محدوده اصلی شهرک ولی‌عصر تجدید نظر شود؛ همچنین برای ایجاد فضای سبز در این محدوده زمین مناسب در نظر گرفته شود.

ترمینال کاوه جا به جا شود

«صانعی» یکی از شهروندان مشارکت‌جو از محله کاوه، با درخواست از شهردار اصفهان برای توجه ویژه به شمال شهر، اظهار کرد:

واقعیت این است که شهروندان شمال شهر در محدوده منطقه هفت از بسیاری امکانات محروم مانده‌اند در حالی که معتقدیم ساکنان خیابان کاوه و چهارباغ بالا باید به طور یکسان از خدمات شهر برخوردار شوند.

ترمینال‌کاوه یکی از بزرگترین معضلات منطقه هفت است و باید از محل فعلی جا به جا شود، ضمن اینکه اطراف این ترمینال شب‌ها کافی برخوردار ندارد.

در این منطقه پیاده‌روی مناسب نداریم؛ خیابان چمران شاهپور سوم شده و کسی نمی‌تواند به همراه خانواده خود با آرامش در این محور عبور کند زیرا در پیاده‌روهای آن خودروها پارک کرده‌اند.

پیاده رو خیابان جدیدالاحداث اشراق یک متر و بیست سانتی‌متر است که برای رفت و آمد شهروندان مناسب نیست این در حالی است که مردم بسیار خونگرم و متعهد آن حق دارند از حقوق شهروندی خود استفاده کنند.

تضاد «این ور آب و اونور آب» باید در شهر جمع شود زیرا همه شهروندان این شهر هستند و باید به اصفهانی بودن خودمان افتخار کنیم.

از مشکلات ترافیکی بزرگراه چمران تا درخواست برای جا به جایی ترمینال کاوه

تسهیلگری برای هیئت‌های مذهبی شهر

«مظاهری» عضو شورای هیئت مذهبی اصفهان در منطقه هفت شهرداری با درخواست از شهردار اصفهان برای تسهیل‌گری جهت فعالیت هیئت‌های مذهبی در شهر، تصریح کرد:

انتظار رسیدگی بیشتر به هیئت‌های مذهبی شهر داریم؛ ابتدای سال‌جاری قرار بود بسته‌های معیشتی برای هر هیئت و مسجد ۸۰۰ هزار تومان توزیع شود، اما اطلاع رسانی در این زمینه بسیار ضعیف بود و توزیع بسته‌ها به خوبی انجام نشد، بنابراین از شهرداری اصفهان انتظار می‌رود برای هیئت‌هایی که برای ساخت و ساز در منطقه فعالیت و اقدامات عام‌المنفعه انجام می‌دهند، تسهیلگری بیشتری داشته باشد.

شهرداری باید جنوب بزرگراه چمران را از خدمات ارائه شده در شمال این بزرگراه برخوردار کند.

پل رو به روی خیابان غرضی مکانیزه شود

«حاج ناصری» از شهرک میلاد (واقع در انتهای خیابان کاوه) دغدغه‌های خود را اینگونه بیان کرد:

درخواست از مدیران شهری توجه بیشتر به مشکلات ترافیکی پل چمران به سمت پل شریعتی است زیرا تردد اتوبوس‌های برون شهری مشکل‌ساز شده است.

مکانیزه کردن پل روبروی خیابان غرضی همچنین رفع معضلات معابر و دست اندازهای خیابان نیکبخت و شهرک میلاد را درخواست داریم.

پارک‌های شهرک میلاد محلی برای تجمع معتادان و اراذل و اوباش شده و شاهد سگ گردانی در این پارک‌ها هستیم که امیدواریم شهرداری برای رفع این مشکلات هماهنگی لازم را با دستگاه‌های مسئول انجام دهد.

تخصیص اعتبار برای پیاده‌روسازی خیابان آل‌محمد

«خانم سجاد» از محله نهر شاه پسند واقع در خیابان اشراق که درخواست نصب پایه‌های روشنایی اطراف نهر شاه پسند داشت، اظهار کرد:

پل واقع شده در میان منازل اطراف نهر شاه‌پسند نیاز به پایه‌های روشنایی و نورپردازی مناسب دارد؛ همچنین سرپناه جایگاه باجه‌های بلیت فروشی نیاز به تعویض دارد.

بافت خیابان آل‌محمد فرسوده شده و به پیاده‌روسازی مناسب نیاز دارد، بنابراین درخواست می‌کنیم در بودجه سال آینده منطقه این خیابان دیده شود.

هر سال امکان پرداخت عوارض به صورت اقساط وجود داشت، چرا امسال عوارض تقسیط نشد؟

از مشکلات ترافیکی بزرگراه چمران تا درخواست برای جا به جایی ترمینال کاوه

حرکت شایسته شهرداری، اجرای خط دو مترو از کم برخوردارترین نقطه شهر

«حجت الاسلام و المسلمین حسین قربانی» از دیگر شهروندان مشارکت‌جو، به شهردار اصفهان که نقطه آغاز مسیر خط دو مترو را کم برخوردارترین نقطه شهر قرارداد، دست مریزاد گفت.

منطقه هفت شهرداری ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که در تمام صحنه‌های انقلاب حضوری قوی داشتند که می‌طلبد از خدمات مطلوب برخوردار شوند.

در شهر اصفهان توازن و عدالت باید به درستی برقرار شود و پشت میز نشینان خود را تافته جدا بافته ندانند و از محله‌های مختلف بازدید میدانی داشته باشند تا مشکلات را از نزدیک رصد کرده و برای رفع آنها چاره‌اندیشی کنند.

در محله‌های منطقه کارگاه‌ها و تعمیرگاه‌های مختلف فعال است و سر و صدای ناشی از فعالیت آنها باعث سلب آسایش شهروندان شده است.

درخواست افزایش بودجه منطقه هفت برای سال آینده برای تحقق پروژه‌های مورد نیاز و رفع دغدغه‌ها و مشکلات اهالی منطقه را داریم.

این موضوع که منطقه هفت چه میزان از بودجه شش هزار میلیارد تومانی شهرداری در سال جاری برخوردار شده، باید شفاف‌سازی شود.

درخواست مهم اهالی این منطقه ساماندهی و اجرای روکش آسفالت معابر است.

کد خبر 473637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.