رشد ۳۳درصدی بودجه شهرداری کلیشاد و سودرجان

شهردار کلیشاد و سودرجان گفت: شهرداری در سال جاری توانست با کاهش هزینه‌های جاری مانند هزینه برق و گاز با ایجاد منابع برق و آبگرمکن‌های خورشیدی، ضمن صرفه جویی در تحقق توسعه پایدار شهری گامی موثر بردارد.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه امسال شهرداری ۱۶ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل ۳۳ درصد رشد داشته است و با توجه به ضریب افزایش هزینه‌های جاری که در بخشنامه سازمان شهرداری و دهیاری‌های کل کشور مطرح شده است و همچنین افزایش هزینه پروژه‌های عمرانی، باید این ضریب را در نظر داشت.

وی افزود: این ضریب افزایش مبنی بر بودجه محقق شده و پیش بینی‌ها تا پایان سال ۱۳۹۹ است که با توجه به بیماری کرونا، شهرداری توانست با شناسایی منابع جدید درآمدی بخشی زیادی از این بودجه را محقق کند و تاکنون نیز این میزان نسبت به قبل افزایش داشته است که همگی از منابع درآمد پایدار به دست آمده‌اند.

شهردار کلیشاد و سودرجان یادآور شد: بیش از هفت جلسه کارشناسی در کمیسیون‌های مختلف و پنج جلسه اصلی در زمینه بودجه مطرح شد که بیشتر پیشنهادات، در قالب پروژه‌های عمرانی اولویت دار و بالاخص تحقق و تعیین پروژه‌ها با درآمدزایی پایدار بوده است.

اخگر تصریح کرد: بر اساس آئین نامه مالی، منابع درآمدی مشخص است و در عین حال شهرداری با شناسایی روش‌های درآمدی پایدار در تحصیل عوارض نوسازی و یا تعیین املاک سرمایه گذاری مشترک با بخش خصوص توانسته است بخش اعظم موارد را در قالب بودجه پایدار برنامه‌ریزی کند.

وی تاکید کرد: شهرداری توانست در سال جاری نسبت به کاهش هزینه‌های جاری مانند هزینه برق و گاز با ایجاد منابع برق و آبگرمکن‌های خورشیدی اقدام کند. میزان قابل توجهی از هزینه‌های جاری کاهش یافت که ضمن صرفه‌جویی، در تحقق توسعه پایدار شهری گامی مؤثر بوده است.

کد خبر 473322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.