بررسی گوشی گلکسی S21  سامسونگ+ مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

گوشی گلکسی S21 جزو محصولات پرچمدار سال ۲۰۲۱ شرکت سامسونگ است که از قابلیت‌های شگفت انگیزی پشتیبانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سامسونگ اولین شرکتی بود که در سال ۲۰۲۱ میلادی گوشی‌های جدید خود را معرفی کرد. این شرکت در یک مراسم آنلاین از سه مدل گوشی گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 اولت را رونمایی کرد. گوشی گلکسی S21 از نظر ظاهر متفاوت‌تر از دو مدل دیگر است. به عنوان مثال جنس پنل پشتی این گوشی پلاستیک است. گلکسی S21 فقط ۱۷۰ گرم وزن دارد، که با توجه به نمایشگر ۶.۲ اینچی آن، وزن نسبتاً سبکی محسوب می‌شود. در لبه سمت راست این گوشی کلید پاور و کلیدهای کنترل صدا قرار دارد. روی لبه سمت چپ درگاه کلیدی وجود ندارد. لبه پایینی نیز میزبان درگاه USB 3.2 Type-C، بلندگوی استریو و درگاه سیم کارت است. علاوه بر این گوشی گلکسی S21 دارای گواهی IP68 بوده و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است.

صفحه نمایش و بلندگوهای گلکسی S21

گوشی گلکسی S21 دارای نمایشگر ۶.۲ اینچی با پنل Dynamic AMOLED 2X است. وضوح تصویر این نمایشگر ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی آن به صورت پیش فرض ۱۲۰ هرتز است. علاوه بر این رنگ‌های نمایشگر گلکسی S21 دارای کیفیت عالی بوده و در قسمت بالا و پایین نمایشگر، دو بلندگو تعبیه شده است که می‌توانند صدای استریو و دو کاناله تولید کنند. این ویژگی برای افرادی که با گوشی خود فیلم می‌بینند یا موسیقی گوشی می‌کنند، بسیار ایده آل است. اگر بلندی صدا را تا آخرین سطح زیاد کنید، صدا به راحتی فضای یک اتاق کوچک را پر می‌کند.

بررسی گوشی گلکسی S21  سامسونگ+مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری

نرم افزار و رابط کاربری گلکسی S21

گوشی گلکسی S21 به صورت پیش فرض از اندروید ۱۱ با رابط کاربری انحصاری سامسونگ یعنی One UI استفاده می‌کند. سامسونگ برای پرچمداران جدید خود نسخه جدید One UI را که One UI 3.1 نام دارد، در نظر گرفته است که در حقیقت نسخه به روز شده One UI 3.0 با تعدادی قابلیت جدید است. علاوه بر این شرکت سامسونگ به صورت پیش فرض، اپلیکیشن‌های زیادی مانند آفیس، لینکدین، فیسبوک و اسپاتیفای را روی گوشی گلکسی S21 نصب کرده است.

سخت افزار گوشی گلکسی S21

گوشی گلکسی S21 با دو تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ راهی بازار شده است. کاربران کره‌ای و آمریکایی می‌توانند از مدل‌های مبتنی بر اسنپدراگون ۸۸۸ بهره ببرند، در حالی که این گوشی در دیگر کشورها با اگزینوس ۲۱۰۰ به دست افراد می‌رسد. اگزینوس ۲۱۰۰ از ساختار CPU سه تایی که شامل یک هسته قدرتمند Cortex X1، سه هسته میانی Cortex A78 و چهار هسته کم مصرف Cortex A55 است، بهره می‌برد. شرکت سامسونگ اعلام کرده است که تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ بر پایه لیتوگرافی ۵ نانومتری LPE خود این شرکت تولید می‌شود. گلکسی S21 در دو نسخه با حافظه‌های ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که هر دو نسخه دارای هشت گیگابایت حافظه رم است.

بررسی گوشی گلکسی S21  سامسونگ+مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری

دوربین گلکسی S21

گوشی گلکسی S21 دارای دوربین سه گانه است که شامل دوربین زوم ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین‌های عریض و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی این گوشی به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی عریض به همراه لنز ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8، لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel مجهز شده است. دوربین دوم که فوق عریض نام دارد نیز دارای حسگر ۱۲ مگاپیکسلی است، اما از لنز ۱۳ میلی متری سوپر واید با میدان دید ۱۲۰ درجه و دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد. این دوربین قابلیت فوکوس خودکار ندارد. دوربین سوم نیز که برای زوم هیبریدی سه برابری استفاده می‌شود، دارای حسگر ۶۴ مگاپیکسلی بوده که از فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد. دوربین سلفی این گوشی نیز دارای حسگر ۱۰ مگاپیکسلی است.

باتری و شارژدهی گلکسی S21

انرژی مورد نیاز گوشی ذکر شده با استفاده از یک باتری لیتیومی چهار هزار میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود. گلکسی S21 از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی بهره می‌برد.متأسفانه هیچ شارژری درون جعبه این گوشی وجود ندارد. امکان شارژ بی‌سیم گلکسی S21 با توان بیش از ۱۰ وات نیز وجود دارد. در صورتی که استفاده سنگین مانند اجرای بازی‌های با کیفیت یا فیلم‌برداری مداوم 4K با این گوشی نداشته باشید، می‌توانید کمی بیش از یک روز از آن استفاده کنید.

کد خبر 473136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.