ایران دارای جایگاه اول منطقه در نگهداری سلول انسانی_جانوری

سرپرست بانک سلول‌های انسانی_جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران گفت: از منظر نگهداری تعداد نمونه‌های ذخیره شده، رعایت استانداردهای جمع آوری، تعیین هویت و ذخیره سازی در منطقه اول هستیم.‌

به گزارش ایمنا، عبدالرضا دانشور آملی، اظهار کرد: این بانک تولید کیت‌های تشخیص سریع ویروس کرونا را در پیش گرفته است تا بتوانیم به واسطه این کیت‌ها طی مدت نیم ساعت فرد آلوده به کرونا را شناسایی کنیم و در صورت تأمین اعتبارات لازم این طرح، تا دو ماه دیگر این کیت‌ها برای اخذ مجوزها و تاییدیه های لازم، آماده خواهند شد.

سرپرست بانک سلول‌های انسانی-جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران افزود: به صورت کلی و از منظر نگهداری تعداد نمونه‌های ذخیره شده، رعایت استانداردهای جمع آوری، تعیین هویت، ذخیره سازی، تکثیر و توزیع نمونه‌های زیستی، در منطقه اول هستیم.

وی ادامه داد: همچنین از نظر تنوع نمونه‌ها یک مجموعه منحصر به فرد هستیم که همزمان با ارائه نمونه‌های زیستی، مجموعه‌ای از خدمات و توانمندی‌ها را در حوزه علوم سلولی و زیست فناوری ایجاد کرده است. دستاوردهای این مرکز منجر به تأمین نیاز مراکز علمی، دانشگاهی، پژوهشی و صنعتی کشور شده و بستری را برای ارتباط و تعامل علمی با مراکز و بانک‌های مرتبط و معتبر بین‌المللی ایجاد کرده است.

دانشور آملی در خصوص بودجه بانک سلول‌های انسانی-جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی گفت: اکنون میزان بودجه در همه جای کشور محدود است و بودجه مرکز هم از این قاعده استثنا نیست، اما اگر در قالب طرح و پروژه‌ای بخواهیم فعالیت کنیم، بودجه به ما تعلق پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این بودجه کفاف هزینه‌های مرکز را نمی‌دهد، بیان کرد: اغلب این مرکز از درآمدهای ارائه خدمات و فروش رده سلولی درآمدزایی می‌کند. بودجه فعلی برای این مرکز که در چهار بخش به ذخیره و نگهداری نمونه‌های زیستی می‌پردازد، کافی نیست.

منبع: مهر
کد خبر 472726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.