آیین افتتاحیه پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن برگزار شد

آیین افتتاحیه پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن با حضور حجت الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش ایمنا، آئین افتتاحیه پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن در حسینیه الزهرا (س) با حضور جمع محدودی از استادان، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی کشور برگزار شد.

تلاوت طلیعه این جلسه را حمیدرضا نصیری از استان تهران بر عهده داشت. پس از آن، سید علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن و رئیس نشست) ضمن عرض خیر مقدم به تشریح ابعاد این نشست پرداخت و گفت: با توجه به شرایط خاص کشور و عدم امکان تجمع زیاد، بنا شد نشست پانزدهم به‌صورت نیمه حضوری و با حضور جمع محدودی از استادان، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی کشور برگزار شود.

سرابی با اشاره به جایگاه و کارکردهای جامعه قرآنی در کشور بیان کرد: بعد از بیانیه گام دوم انقلاب لازم شد اندیشمندان جامعه قرآنی در ارتباط با وظایف و مسیر حرکت جامعه قرآنی هم‌فکری کنند تا مسیر حرکت دستگاه‌های قرآنی مشخص شود که در این نشست بنا است حاصل بخشی از زحمات محققین ارائه شود.

در ادامه سخنران ویژه آئین افتتاحیه، حجت الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تشکر از دست‌اندرکاران نشست گفت: جاودانگی و مرجعیت قرآن انکار ناپذیر است. قرآن کتاب جامع ادیان است و قرآن تجلی منطق خداست. قرآن خطاب‌های عمومی و خطاب‌های نخبگانی دارد. لذا نخبگان و خواص جامعه قرآنی وظیفه خطیری در قبال قرآن دارند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قابلیت عظیم قرآن را جهت فعالیت مثبت و خیر در فضای مجازی راهبردی دانست و ابراز کرد: باید به مخاطبان فضای مجازی توجه کرد و برای فعالیت در فضای مجازی قالب‌های بومی طراحی کرد.

پس از سخنرانی حجت الاسلام عاملی، از ۳ کتاب طبع شده توسط شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر قرآن کریم به نام‌های سالنامه پژوهشی نبأ، ترجمه و تحقیق کتاب «المفید فی فنّ التجوید»، ویرایش جدید کتاب شریف مفاتیح‌الجنان رونمایی شد.

پایان بخش آئین افتتاحیه تبیین برنامه‌های نشست پانزدهم و روند ارائه مقالات توسط دکتر کریم دولتی معاون پژوهش و برنامه‌ریزی شورای عالی قرآن و دبیر علمی نشست بود.

منبع: مهر
کد خبر 472687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.