بهترین شهرهای جهان برای افراد دوستدار فرهنگ

گردشگران در سراسر دنیا، اغلب برای انتخاب مقصد خود معیارهای متفاوتی را در نظر می‌گیرند؛ برخی از آن‌ها مکانی را برای سفر برمی‌گزینند که از فضاهای تفریحی، سواحل زیبا و چشم‌اندازهایی متفاوت با آنچه در کشورهای خود دیده‌اند، برخوردار باشد، حال آنکه برای برخی، فرهنگ کشور میزبان اهمیت دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فرهنگ مفهومی نسبتاً پیچیده است که ارزش‌های اجتماعی، باورها، قوانین، هنجارهای موجود، دانش، آداب و رسوم وتوانایی‌های افراد یک جامعه را در بر می‌گیرد. معماری شگفت‌انگیز، گالری‌های هنر بی‌نظیر در سطح جهانی، موزه‌ها، شکوفایی ادبیات، تاریخ غنی، بستری برای اجرای هنر و پرورش خلاقیت موسیقی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک شهر فرهنگی به شمار می‌رود. بدیهی است که شهرهایی با فرهنگ غنی می‌تواند هر ساله جمعیت بیشماری از گردشگران جهان را به سمت خود جذب کند چرا که بسیاری از افراد در انتخاب مقصد خود برای سفر، فرهنگ شهر میزبان را بیش از هر چیز دیگر مورد توجه قرار می‌دهند. در ادامه به معرفی شهرهایی پرداخته می‌شود که برای سال‌های متمادی به عنوان فرهنگی‌ترین نقاط دنیا شناخته شده است.

لندن

پایتخت انگلستان برای تمام گردشگران، با هر سلیقه و انتظاری، چیزی برای نمایش دارد. مکان‌های ادبی بی‌نظیری مانند خیابان بیکر (که بیشتر با داستان‌های کارآگاهی شرلوک هلمز اثر سر آرتور کانن دویل شناخته می‌شود) و موزه میراث فرهنگی کیتس (ساختمانی در محل زندگی شاعر رمانتیک جان کیتس) در این شهر از ارزش بسیاری برای افراد دوستدار فرهنگ و ادبیات برخوردار است. دوستداران هنرهای نمایشی نیز می‌توانند پس از رسیدن به لندن، از اوپرای ملی انگلستان، سالن‌های تئاتر وست اند و ارکستر سمفونیک لندن در مرکز هنرهای نمایشی Barbican بازدید کنند. علاوه بر این، میدان ورزشی ارلز کورت (واقع در منطقه‌ای با ساختمان‌های مسکونی سرسبز به‌سبک ویکتوریایی، هتل‌های زنجیره‌ای و خیابان‌های تجاری شلوغ) و آکادمی بریکستون که یک سالن اجرای موسیقی و تئاتر در لندن است، مکان‌های با ارزشی برای افرادی به شمار می‌رود که خواهان تماشای فعالیت‌های زنده هستند. در نهایت، دوستداران هنر نیز می‌توانند با بازدید از موزه بریتانیا، نگارخانه ملی، آکادمی سلطنتی هنر، موزه‌های تیت بریتانیا و تیت مدرن و همچنین گالری ساعتچی لحظه‌هایی به یاد ماندنی را تجربه کنند.

بنارس

بنارس یا واراناسی، شهری در کرانه چپ رود گنگ در جنوب شرقی ایالت اوتار پرادش هند است، که از قدیمی‌ترین زیستگاه‌های انسانی در جهان به شمار می‌رود. اگرچه شواهد حاکی است که برای اولین بار، هزار و ۱۰۰ سال پیش از ظهور حضرت مسیح، انسان‌ها در این مکان سکونت گزیده‌اند، اما قدمت تاریخی تنها ویژگی این شهر برای قرار گرفتن در لیست فرهنگی‌ترین شهرهای جهان نیست. در واقع، بنارس پایتخت معنوی کشور هند و مکان نمادین هندوها و بودایی‌ها به شمار می‌رود و شهری مذهبی محسوب می‌شود؛ چرا که هندوها بر این باورند مرگ در بنارس به معنای آمرزش گناهان است. از سوی دیگر، بعضی از آثار تاریخی حاکی است که بودایی‌ها اولین جشن مذهبی خود را ۵۲۸ سال قبل از میلاد مسیح در این مکان برگزار کردند. بنارس همچنین میزبان برجسته‌ترین فلاسفه، شعرا، نویسندگان و موسیقیدانان کشور است که آثار بسیار محبوبی از خود بر جای گذاشته‌اند.

شانگهای

به طور کلی تعداد ۲۷ موزه ملی در کلان شهر شانگهای چین وجود دارد که این تعداد در هیچ شهر دیگری از جهان به چشم نمی‌خورد. علاوه بر این، چشم‌اندازهای اعجاب‌انگیزی نظیر بوند یا وایتان (یک منطقه ساحلی و تاریخی محافظت شده در مرکز شهر)، باغ‌های یو و موزه‌های بیشماری در سراسر شهر وجود دارد که هر ساله جمعیت زیادی از دوستداران فرهنگ سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند. از بهترین و محبوب‌ترین موزه‌های شانگهای می‌توان به موزه هنر چین و موزه شانگهای اشاره کرد؛ چرا که مجموعه‌هایی از آثار برنز، سرامیک و خوشنویسی را در خود جای داده است.

گرانادا

شهر گرانادا واقع در بخش خودمختار اندلس، از تاریخی منحصر به فرد برخوردار است که گذشته موروها (مسلمانان اسپانیایی) را به تصویر می‌کشد. گرانادا شهر فدریکو گارسیا لورکا، از بزرگ‌ترین شعرای اسپانیایی است و دروازه تاریخی الویرا را که بارها نام آن در شعرهای لورکا آمده تکرار شده، در خود جای داده است. کاخ الحمرا یکی از مشهورترین بناهای اسلامی جهان در گرانادا به شمار می‌رود و چندین بخش مجزا را در بر گرفته که هر یک در دوره متفاوتی از تاریخ احداث شده است. این کاخ، که هم اینک از آثار میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود و توسط امرای اسلامی اندلس طراحی و ساخته شده است، نمایی قرمز رنگ دارد و به همین دلیل، الحمرا به معنای سرخگون نامیده شده است.

رم

گردشگران با قدم زدن در اطراف رم، پایتخت ایتالیا، از تماشای خرابه‌ها و شاهکارهای معماری به سبک رنسانس و باروک، که توسط کشیش‌های آن زمان ساخته شده است، شگفت‌زده خواهند شد. کاخ‌ها، میدان‌های شهر، کلیساها و آب‌نماها همگی از آثار تاریخی شهر به شمار می‌رود که توسط معماران مشهوری نظیر میکل آنژ، جان لورنتسو برنینی و فرانچسکو بورومینی بنا شده است. بدون شک، دوستداران فرهنگ پس از ورود به کشور ایتالیا، بازدید از موزه‌های واتیکان و کلیسای سیستین واقع در کلان شهر واتیکان را در اولویت برنامه‌های خود قرار خواهند داد.

کد خبر 472444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.