۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
ماداگاسکار طنز تلخ اجتماعی

فرانک یوسفی هنرمند مجسمه سازی است که با نگاه محیط زیستی مسائل و مشکلات اجتماعی را با مجسمه‌هایش مطرح می‌کند.

فرانک یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره «مجموعه ماداگاسکار» که شامل آثار این هنرمند است، اظهار کرد: این مجموعه با تکنیک پاپیه ماشه و فلز ساخته شده، پاپیه ماشه ظرافت و زنانگی دارد و انعطاف آن باعث راحت کار کردن با آن می‌شود. بخش مهم آثار پایه‌های کار است که از جنس فلز است برای شروع هر کار یک نوع فلز ضایعاتی را خریداری می‌کنم و با توجه به پایه مورد نظرم شروع به طرح زدن می‌کنم و بعد از ساخت اسکلت فلزی در نهایت با خمیر پاپیه ماشه روی اثر را می‌پوشانم.

وی افزود: هدف از ساخت این مجسمه‌ها تأثیر گذاری در مسائل اجتماعی است و آثار با زبان طنز به مخاطب تلنگر می‌زند. زرافه‌ای که با نگاه طنز مسائل جدی را مطرح می‌کنند، مجموعه «ماداگاسکار» در نهایت انسان‌ها را نشان می‌دهد که خود باعث پیشرفت و عقب ماندگی خودشان می‌شوند.

این مجسمه ساز با بیان اینکه طرح و ایده این آثار از دو سال پیش شروع و در طول یک سال اخیر اجرای آن نهایی شد، ادامه داد: اسم این مجموعه از انیمیشن ماداگاسکار انتخاب شده، چرا که یکی از کاراکترهای آن انیمیشن یک زرافه بود که من از آن ایده گرفتم و در این انیمیشن نیز زرافه مسائل جدی را با طنز بیان می‌کند.

یوسفی با بیان اینکه بازخورد مخاطب نیز همان مسائلی که دغدغه آن را داشتم، بود و به نکته‌هایی که توجه نکرده بودم اشاره می‌کردند، خاطر نشان کرد: مجموعه ماداگاسکار در کنار بیان مسائل اجتماعی، دغدغه مسائل محیط زیستی را نیز داشته چرا که در چند وقت اخیر مسئله محیط زیست اهمیت بسیاری پیدا کرده است و پایه‌های آثار نیز از کپسول گاز استفاده شده است.

گفتنی است مجموعه ماداگاسکار در گالری آ تا ۲۰ بهمن ماه میزبان علاقمندان است. این گالری در تهران، کریم خان، ابتدای عضدی (آبان جنوبی) کوچه ارشد، شماره ۷ واقع شده است.

کد خبر 472432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.