افزایش ۵۱ درصدی انهدام باندهای سرقت در استان/جمع‌آوری بیش از ۵ هزار دستگاه ماینر بیت‌کوین

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کشف بیش از ۵ هزار دستگاه ماینر، گفت: بر پایه آخرین آمار تا بهمن ماه به جز ۳ مورد سرقت‌های جزئی آمار سرقت کاهش یافته است و در سال جاری ۵۱ درصد انهدام باندهای سرقت و ۲۷ درصد دستگیری سارقان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدرضا میرحیدری در نشست خبری صبح امروز - سه‌شنبه ۱۴ بهمن ماه - ضمن تبریک ایام دهه فجر، اظهار کرد: به رغم همه دشمنی‌ها و تحریم‌های ظالمانه استکبار برای ممانعت از پیشرفت و کاهش عزت و عظمت انقلاب در سال‌های اخیر علیه ملت ما، نظام اسلامی ما با عنایت الهی، مجاهدت و ایستادگی مردم پا برجاست و به عنوان یک تکیه گاه برای مظلومان عالم مورد احترام است.

وی افزود: اگر چه امروز شرایط اقتصادی سبب شده مردم زندگی خود را با سختی بگذرانند اما شاهد هستیم با الطاف الهی آنها که به دنبال ایجاد آشوب و اغتشاش در مملکت ما بودند امروز خودشان دچار مشکل هستند و شکافی که در صفوف آنها ایجاد شده باعث شکست هیمنه و هیبت آنها شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه نظام استکباری با فضاحت انتخابات اخیر را برگزار کرد، ادامه داد: کشوری که مدعی نماد دموکراسی است اراذل و اوباش به مجلس آن‌ها حمله‌ور و با پلیس درگیر می‌شوند که این حاکی از نبود امنیت است اما در نظام جمهوری اسلامی مردم به‌رغم همه مشکلات غیرتمندانه پای نظام خود هستند اگر چه در نظام اقتصادی ندانم کاری‌هایی وجود دارد اما با عزتمندی و با حفظ امنیت داخلی خود، از ملت‌های مظلوم نیز در فرا منطقه حمایت کرده و با دست فرزندان این خطه شر داعش از منطقه رفع شد.

سردار میرحیدری با تقدیر از رسانه در حفظ حقایق انقلاب، انعکاس و معرفی آن به نسل امروز، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در بحث امنیت عمومی و داخلی نقش کلیدی داشته و رسالت سنگینی بر عهده دارد زیرا راهبرد ناجا حرکت به سمت جایگاه مقدسی است که باید در جمهوری اسلامی پلیس ایفای نقش کند و با خدمت به مردم در تراز انقلاب اسلامی قرار گیرد.

وی ارتقای روحیه دینی، ولایت‌مداری و ترویج انقلابی‌گری در پلیس ناجا را از اهداف نیروی انتظامی برشمرد و افزود: توسعه و ارتقای سطح آموزش، مهارت گرایی و تحول همه جانبه، تحقق پلیس هوشمند مبتنی بر توسعه فناوری و سامانه‌های نوین و خدمات رسانی به مردم، پیشگیری از مفاسد اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی و اشراف اطلاعات یکپارچه‌سازی، توسعه بانک‌های اطلاعاتی، توسعه و آمادگی توان عملیاتی یگان‌ها برای مقابله با قاچاق کالا، ارز و سوخت و مبارزه با مواد مخدر و توزیع کنندگان آن از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی است.

سردار میرحیدری خاطرنشان کرد: در شرایطی که جامعه جهانی با شیوع ویروس کرونا روبرو است مسئولیت پلیس در ارتباط با حفظ نظم و امنیت جامعه و حمایت از سلامت جامعه کلیدی بوده و با همدلی و همراهی مردم نتایج حاصله این اقدامات را شاهد بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به ارائه آمار عملکرد پلیس در ۱۰ ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: در این مدت ۳ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۵۳۵ تماس با مرکز فوریت‌های پلیس برقرار شد که ۸۴ درصد آن عملیاتی شده است و این آمار بیانگر ۵۳۴ مأموریت عملیاتی روزانه پلیس بوده که علاوه بر این، موارد حضوری و دستوری مراجع قضائی نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: با اعتمادی که مردم به خادمان خود در حوزه پلیس داشتند توفیقاتی را شاهد بودیم و در این شرایط سخت به واسطه کرونا چندین هزار زندانی آزاد شده‌اند با وجود این با حمایت مردم شاهد کنترل برخی جرایم و کاهش آمار سرقت بوده‌ایم.

افزایش ۵۱ درصدی انهدام باندهای سرقت

سردار میرحیدری خاطرنشان کرد: بر پایه آخرین آمار تا بهمن ماه به جز ۳ مورد سرقت‌های جزئی مانند "سیم برق و دوچرخه" آمار سرقت کاهش یافته است و در سال جاری ۵۱ درصد انهدام باندهای سرقت و ۲۷ درصد دستگیری سارقان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در این مدت وقوع سرقت چهار درصد افزایش داشته است، ادامه داد: میانگین کشوری از این آمار بیش‌تر است با وجود این، کشف به وقوع در استان اصفهان امسال ۵۳.۷ درصد بوده که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کشف سرقت‌ها افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه آمار قتل در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه ۵.۹ درصد افزایش یافته است، گفت: این آمار به ویژه در سه ماهه اخیر افزایش یافته که بیشتر متأثر از مشکلات اقتصادی بوده و امید است رسانه‌ها با کمک حوزه معاونت اجتماعی به معرفی علل بروز این وقایع تخلف توجه کرده و خانواده‌ها و اقشار آسیب پذیر را آگاه کنند زیرا این وضعیت شایسته اصفهان نیست اگرچه غالب این وقایع قتل مرتبط با اتباع خارجی و مهاجران است و در بومی‌های اصفهان کمتر است.

وی در خصوص شناسایی قاتلان، افزود: سال جاری در ۹۶.۷ درصد موارد قتل، قاتلان شناسی شده‌اند و درصدی هم تحت تعقیب پلیس هستند.

سردار میرحیدری با اشاره به کاهش ۴۵.۵ درصدی موارد آدم ربائی در ۱۰ ماهه امسال، افزود: مواردی از آدم ربائی‌ها سال گذشته نیز شناسایی شده‌اند و کشفیات این حوزه در سال جاری بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

انهدام ۱۰ باند کلاهبرداری در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه وضعیت آدم ربائی در این با استان‌های دیگر متفاوت است، افزود: موارد آدم‌ربائی در اصفهان در سنین پایین رخ نداده زیرا بیشتر بالای ۱۴ سال بودند و علت آنها بیشتر اختلاف برای تسویه حساب در زمینه مواد مخدر بوده است.

سردار میرحیدری با اشاره به اینکه موارد جعل در ۱۰ ماهه سال جاری ۷.۲ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: ۸۸.۳ درصد موارد جعل با تیزبینی و پیگیری پلیس تاکنون کشف شده است؛ البته آمار کلاهبرداری امسال ۸.۴ درصد افزایش یافته که با تلاش همکاران ۸۶.۷ درصد آنها منتج به انهدام ۱۰ باند کلاهبرداری شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه استان اصفهان چهارراه مرکزی کشور است، افزود: در زمینه گلوگاه‌ها و مبادی ورودی استان کاستی‌هایی وجود دارد که این موضوع را در شورای تأمین مطرح کرده‌ایم زیرا گلوگاه‌های شرق مانند نائین و جنوب مانند شهرضا و سمیرم تحت کنترل ما است اما در نواحی غرب دو گلوگاه روستای بلطاق، بوئین و میاندشت و سعید آباد خمین حساسیت‌های نظارتی کاهش داشته که پیگیر هستیم با تصویب در شورای امنیت کشور در ارتباط با کنترل مجرمان میانگین ضریب امنیتی را در این ناحیه از استان نیز افزایش دهیم.

کشف ۳۰۰ دستگاه خودروی قاچاق

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه به اقدامات پلیس در حوزه امنیت اقتصادی اشاره کرد و گفت: سال جاری ۵ هزار و ۶۳۰ دستگاه ماینر بیت کوین در استان اصفهان جمع آوری شده است که البته بیشترین آمار کشفیات به ترتیب از شاهین‌شهر با یک‌هزار و ۴۵۱ دستگاه، شهرضا ۸۷۳ دستگاه و اصفهان ۷۵۱ دستگاه ماینر بوده و مابقی مربوط به سایر شهرستان‌ها است.

وی با بیان اینکه امسال کشف اقلام بهداشتی ۷۰ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: پلیس امنیت اقتصادی امسال ۳۰۰ دستگاه خودرو قاچاق و ۱۰۰ تن شیرخشک کشف کرده است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه امسال قاچاق سوخت به دلیل کاهش تردد ناشی از شیوع کرونا ۶۰ درصد کاهش یافته است، افزود: ۹۰ درصد کشفیات سوخت نیز مربوط به مازوت و گازوئیل بوده است؛ در زمینه برخورد با قاچاق سوخت به تازگی مقرر شده پلیس به سامانه وزارت نفت دسترسی پیدا کند تا عوامل قاچاق سوخت شناسایی و با آنها برخورد شود.

انهدام ۸۰ باند توزیع مواد مخدر

سردار میرحیدری با بیان اینکه در ۱۰ ماه سال جاری ۱۱ هزار و ۹۲۰ نفر در رابطه با مواد مخدر دستگیر شده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا کمپ‌ها تعطیل بوده و زندان‌ها محدودیت داشتند با وجود این همکاران ما سال جاری بر برخورد با توزیع کنندگان و باندها تمرکز داشتند و امسال موارد برخورد با این افراد در استان ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با تلاش پلیس امسال تاکنون ۸۰ باند قاچاق و توزیع مواد مخدر در اصفهان منهدم و ۴۵ تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است، تصریح کرد: پلیس مواد مخدر استان اصفهان تعامل خوبی با همکاران خود در استان‌های همجوار کویر داشته است و در بسیاری از موارد اشرار را در عمق کویر دنبال و منهدم کردند؛ همچنین ناجا در این زمینه پرنده‌هایی را پیش‌بینی کرده که بزودی ارتقای امنیت کویر و تشدید برخورد با متخلفان را شاهد خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری، در مورد کشفیات مشروبات الکلی گفت: با توجه به تأثیر این مواد در افزایش درگیری‌ها و نزاع، پیگیری پلیس در این حوزه نیز تشدید شده و میزان کشفیات مشروبات الکلی نیز افزایش یافته است.

معرفی ۱۴۸۱ سایت محرمانه به مراجع قضائی

سردار میرحیدری با بیان اینکه پلیس فتا در سال جاری یک هزار و ۴۸۱ سایت محرمانه را شناسایی و به مراجع قضائی معرفی کرده است، تصریح کرد: در این زمینه افزایش ۲۰ درصدی را شاهد هستیم؛ پلیس فتا سال جاری ۸ طرح عملیاتی اجرا کرده و ۹۶۳ مورد بازدید نظارتی و آموزشی از واحدهای صنفی اینترنتی داشته که افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پلیس فتا استان اصفهان رتبه برتر کشور شده است، خاطرنشان کرد: پلیس سال جاری ۲۶ جلسه آموزش همگانی حضوری و ۷۲ جلسه غیرحضوری در زمینه فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی برگزار کرده که تأثیر بسزایی در کاهش جرایم اینترنتی داشته است؛ همچنین ۲۲۶ محتوای آموزشی با موضوع آسیب‌های اجتماعی در سال جاری منتشر شده است.

کاهش ۵۵ درصدی جرایم برداشت اینترنتی

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۵۵ درصدی تغییرات در نوع جرایم برداشت اینترنتی، گفت: با وجود این کلاهبرداری رایانه‌ای ۱۴ درصد رشد داشته است، سال جاری انتشار فیلم‌های خصوصی خانوادگی ۲۴ درصد افزایش داشته که این امر در زندگی برخی به طلاق منجر شده است، به همین ترتیب افزایش ۴۱ درصدی هتک حیثیت و ۷۲ درصدی دسترسی به اطلاعات خصوصی افراد و ۳۰ درصدی مزاحمت‌های اینترنتی را شاهد هستیم.

سردار میرحیدری با اشاره به تشکیل مرکز فوریت‌های پلیس سایبری اصفهان افزود: اقدامات خوبی در زمینه کاهش تخلفات اینترنتی در دستور کار است و اصفهان در زمینه تشخیص هویت رتبه اول، مبارزه با جرایم جنایی رتبه دوم و مبارزه با سرقت رتبه سوم کشور است.

وی در ادامه به ارائه آمار از پلیس راهور استان در ۸ ماه ابتدایی امسال پرداخت و گفت: آمار تصادفات منجر به فوت در شهر اصفهان در این مدت پنج درصد کاهش یافته در حالی که تصادفات جرحی افزایش داشته است که از این رو شمار مجروحان تصادفات شهری ۲۵ درصد افزایش و خسارت ناشی از تصادف ۴۷ درصد کاهش یافته است.

شنبه‌ها پرحادثه‌ترین روز در ۸ ماهه گذشته

سردار میرحیدری با بیان اینکه روزهای شنبه پرحادثه ترین روز در هشت ماهه گذشته بوده که بیشترین تصادفات منجر به فوت را داشته است، افزود: شنبه‌ها با ۱۷.۳ درصد پرحادثه ترین روز و ساعات ۱۴ تا ۱۶ بعدازظهر با ۱۱.۴ درصد پرحادثه ترین ساعات روز هستند.

وی نبود توجه به جلو را عامل ۳۷ درصد تصادفات درون شهری دانست و با اشاره به اقدامات پلیس برای مقابله با آلودگی هوا، گفت: برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی سال جاری ۷۸ درصد افزایش یافته است؛ همچنین عملکرد پلیس در زمینه دود زدایی خودروها ۳ درصد و اعمال قانون کامیون‌ها یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به تاکید رهبر انقلاب و شرایط اقتصادی موجود رویکرد و نگاه پلیس راه و راهور حمایتی است و حضور پلیس جنبه آموزشی دارد؛ از این رو آمار اعمال قانون حاکی از کاهش برخورد با تخلفات است.

وی با اشاره به نقش ۱۸ درصد همیاران پلیس خاطرنشان کرد: این حوزه را با گذر از کرونا ساماندهی خواهیم کرد تا فراتر از گذشته در جهت فرهنگسازی ترافیک از حضور همیاران پلیس استفاده کنیم.

ترخیص ۱۱ هزار دستگاه موتورسیکلت از پارکینگ‌ها

به گفته فرمانده انتظامی استان اصفهان سال جاری ۱۱ هزار دستگاه موتورسیکلت از پارکینگ‌ها ترخیص شده‌اند و طرح رفع توقیف موتورسیکلت‌های رسوبی ادامه خواهد داشت و آزادسازی این موتورها بدون سخت‌گیری برای مالکان با دریافت مختصری حق پارکینگ انجام می‌شود.

سردار میرحیدری همچنین به ارائه آماری از عملکرد ۱۰ ماهه پلیس راه پرداخت و گفت: در حوزه ترددهای برون شهری آمار تصادفات فوتی ۱۷ درصد و تصادفات جرحی ۲۰ درصد کاهش داشته است که کاهش تردد و سفرها به دلیل شیوع کرونا در سال جاری در این آمار مؤثر بوده است.

وی با بیان اینکه شمار مجروحان تصادفات برون شهری ۲۱ درصد و خسارت ناشی از تصادفات ۱۹ درصد کاهش یافته است، از همراهی راهداری با پلیس راه تشکر کرد و افزود: برخورد با تخلفات جاده‌ای در ۱۰ ماه سال جاری ۳ درصد و انتقال خودرو به پارکینگ ۱۳ درصد کاهش یافته است.

سردار میرحیدری در ادامه با بیان اینکه برخورد با بی حجابی کار پلیس نیست، تصریح کرد: این امر باید از سوی دستگاه‌های فرهنگی انجام شود زیرا نمی‌توان با گفتمان پلیسی شهروندان را ارشاد کرد و باید گفتمان متناسبی در این زمینه وجود داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه باید همراهی کنند، ادامه داد: این دستگاه‌ها منتقد پلیس هستند و باید در این خصوص همدلی لازم و طرح‌های مشترک ایجاد شود؛ رعایت حجاب تنها ویژه بانوان نیست و امروز وضعیت مردان بسیار بدتر از بانوان است.

کد خبر 472411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.