دفترچه‌های بیمه کاغذی حذف می‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: حذف دفترچه‌های کاغذی تأمین اجتماعی از اول اسفند آغاز می‌شود که گام بسیار مهمی در زمینه پیشبرد طرح نسخه الکترونیک است و این تغییر باعث کاهش قابل توجه مراجعات مردم به شعب و کارگزاری‌ها می‌شود.

محسن ریاضی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان این که بخشنامه اجرایی توقف انتشار دفترچه‌های کاغذی تأمین اجتماعی در روزهای آینده صادر می‌شود، اظهار کرد: تمام فرآیندهای مربوط به پذیرش و خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در مراکز درمانی طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد در این بخشنامه تبیین می‌شود.

وی با بیان اینکه حذف دفترچه‌های کاغذی تأمین اجتماعی از اول اسفند آغاز می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی دقیق و فعالیت مؤثر برای تشریح کامل اقدامات مراکز درمانی مختلف طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد از مسائل مهم در حذف دفترچه‌های کاغذی بوده که گام بسیار مهمی در زمینه پیشبرد طرح نسخه الکترونیک است و با توجه به تمام جوانب و با همفکری مدیران و کارشناسان بخش‌های مختلف سازمان تأمین اجتماعی اجرا می‌شود، بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، در ایجاد این تغییرات شاهد کاهش قابل توجه مراجعات مردم به شعب و کارگزاری‌ها خواهیم بود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: هدف نهایی سازمان، گسترش استفاده مراکز درمانی کشور از سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک است و تا زمان رسیدن به این هدف نهایی امکان استفاده از برگه‌های موجود در دفترچه‌های در اختیار بیمه شدگان وجود دارد، علاوه بر اینک ه پزشکان همچنان امکان استفاده از اوراق سر نسخه خود را دارند.

ریاضی افزود: برای تشویق پزشکان و مراکز درمانی به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم که امکان پرداخت بسیار سریع و روزانه مطالبات ایجاد شده از طریق سامانه نسخه الکترونیک یکی از این راهکارها است.

ریاضی تصریح کرد: ارتقای مداوم سامانه نسخه الکترونیک و تعامل دائمی با استفاده کنندگان از آن؛ همچنین برقراری ارتباط با سایر نرم افزارهای مورد استفاده مراکز درمانی از طریق API در حال انجام است، سازمان تأمین اجتماعی با تمام ظرفیت و امکانات در حال پیشبرد طرح نسخه نویسی الکترونیک است.

کد خبر 472292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.