واکنش به توهین یک نماینده مجلس به روزنامه‌نگاران

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در واکنش به توهین یکی از نمایندگان مجلس به روزنامه‌نگاران و خبرنگاران، در نامه‌ای به رییس مجلس، این اظهارات را قویا محکوم کرد و خواستار ورود هیات نظارت بر مطبوعات به این موضوع شد.

به گزارش ایمنا، متن نامه این انجمن خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی به این شرح است:

«ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
جناب آقای محمدباقر قالیباف

همان‌گونه که شما هم اطلاع دارید اخیراً یکی از نمایندگان مجلس تحت تاثیر فشار افکار عمومی عنان اختیار از کف داده و به شکل زننده‌ای به مجموعه روزنامه‌نگاران ایرانی توهین کرده است. حتماً عنایت دارید که فضای عمومی برای روزنامه‌نگاران چندان فراهم نیست که در این موارد به تحقیق و تهیه گزارش اقدام کنند در نتیجه این واکنش‌ها از جانب آحاد مردم است و محصول نبود پاسخگویی مناسب مسئولان امر و فقدان فضای رسانه‌ای آزاد و ایمن.

بر این اساس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، توهین بهروز محبی نجم آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی به جامعه روزنامه‌نگاری کشور را قویاً تقبیح کرده و آن را به عنوان تعرض به حریم قانونی و اخلاقی رسانه‌های کشور محکوم می‌کند و انتظار دارد که مدیریت محترم مجلس برای جلوگیری از داوری منفی نسبت به این نهاد به نحو مقتضی آن را جبران کند.

تشبیه روزنامه‌نگاران و فضای رسانه‌ای به "شعبان بی‌مخ " نه فقط توهینی آشکار است که نشان دهنده بی‌اعتنایی کامل به موازین قانونی و معیارهای حقوقی این حرفه است، بلکه نشان‌دهنده بی‌اطلاعی از تاریخ این کشور است که تمرکز حملات شعبان بی‌مخ و اطرافیان او در روز کودتای شوم متوجه مطبوعات و کشتن روزنامه‌نگاران بود.

جامعۀ روزنامه‌نگاری ایران، در تلاش برای انجام وظیفۀ حرفه‌ای خود از هیچ کوششی دریغ ندارند و کسی حق ندارد رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران را بخاطر انتشار اخبار و نظرها مورد هجوم و توهین قرار دهد. چنین گفتاری علیه رسانه‌ها، تحت هر شرایطی محکوم و تعرض به حریم امنیت و آزادی رسانه‌های کشور است.

بیان این سخنان توهین آمیز قطعاً در شأن هیچ نماینده‌ای نیست. به همین دلیل خواستاریم که هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان سکوت نکرده و با رسیدگی فوری به اظهارات این نماینده مانع از رواج این ادبیات توهین آمیز علیه رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران شود.

والامر الیکم»

کد خبر 472262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.