مجلس اصرار فراوانی به حضور نظامیان در انتخابات دارد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: سخنان امام خمینی (ره) در رابطه با حضور نظامیان در سیاست فراگیر است. نظامیان تنها باید به حفظ حریم مرزهای کشور و برقراری امنیت ملی بپردازند، اما مجلس یازدهم اصرار فراوانی مبنی بر حضور آنها در انتخابات ریاست جمهوری دارد.

رضا صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: قانون اصلاح انتخابات در طی سال‌های گذشته، بارها بازنویسی و یا رفع ابهام شده است، اما در هر صورت، اصلاحات انجام شده با شکست روبه‌رو بوده است.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، طرحی پژوهشی را با عنوان "تجربه قوانین انتخابات کشورهای جهان" مطرح کرد تا بتواند تعداد ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری را کاهش دهد و همچنین جایگاهی را برای نامزدهای انتخابات پیش بینی کند.

این فعال سیاسی ادامه داد: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مجلس یازدهم، مسیر حضور نظامیان در سیاست را هموار کرده است؛ در صورتی که امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه‌شان، مرزبندی واضحی برای حضور نظامیان در عرصه سیاسی معین کرده‌اند، اما نمایندگان مجلس معتقدند که تفسیر اظهارات بنیان گذار جمهوری اسلامی در شرایط مختلف می‌تواند دچار تغییر شود.

صادقیان یادآور شد: سخنان امام خمینی (ره) در رابطه با حضور نظامیان در سیاست فراگیر است. نظامیان تنها باید به حفظ حریم مرزهای کشور و برقراری امنیت ملی بپردازند، اما مجلس یازدهم اصرار فراوانی مبنی بر حضور آنها در انتخابات ریاست جمهوری دارد.

وی خاطر نشان کرد: طبق قانون انتخابات مجلس یازدهم، در انتخابات ریاست جمهوری با کاندیداهایی مواجه می‌شویم که مضاف بر دغدغه حفظ جایگاه حقوقی خود، سودای ریاست قوه مجریه را دارند.

این فعال سیاسی افزود: از این به بعد افرادی را در ساختار حقوقی و سیاسی کشور مشاهده می‌کنیم که در هیئت رئیسه مجلس حضور دارند و به جای اینکه به رفع مشکلات مردم بپردازند، عملاً به فکر کسب کرسی ریاست جمهوری هستند. این رفتار برای ساختار حقوقی کشور هزینه ایجاد می‌کند و مدیر نمی‌تواند نسبت به جایگاهی که در آن حضور دارد تمرکز کند.

کد خبر 472191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.