۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
خرید سربازی لغو شد

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: طبق نظر کمیسیون تلفیق، مبحث خرید سربازی در بودجه ۱۴۰۰ لغو شد و بر اساس پیشنهاد نمایندگان، حقوق سربازان در سال آینده به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون تغیرات کمیسیون تلفیق در بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: تغییرات مطلوبی در کمیسیون تلفیق صورت گرفت، اما کافی نبود؛ هرچند که سعی شد تغییرات به صورتی باشد تا آثار آن در جامعه و مردم معین شود، اما تنها ۵۰ درصد پیشنهادات و اهداف نمایندگان در بودجه لحاظ شد.

وی افزود: نمایندگان نسبت به لایحه بودجه ۱۴۰۰ که ابتدا از طرف دولت به مجلس ارائه شد، ایراداتی را وارد کردند که در کمیسیون تلفیق بررسی شد؛ بر این اساس به نظر می‌رسد، کلیات بودجه اصلاح شده و به تصویب مجلس برسد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین تصمیم کمیسیون تلفیق در بودجه، افزایش یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۰ بود که پس از گذشت ۱۰ سال و بر اساس شناسایی وزارت رفاه این اتفاق خواهد افتاد.

حاجی دلیگانی یادآور شد: در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مصوب شد که وام ازدواج برای دختران زیر ۲۳ سال به ۱۰۰ میلیون افزایش یافته و همچنین برای پسران زیر ۲۵ سال نیز به ۱۰۰ میلیون تغییر کند.

وی ادامه داد: طبق نظر کمیسیون تلفیق، مبحث خرید سربازی در بودجه ۱۴۰۰ لغو شد و بر اساس پیشنهاد نمایندگان، حقوق سربازان در سال آینده به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس پیشنهاد نمایندگان، در کمیسیون تصویب شد که حداقل ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت شود تا متناسب سازی حقوق خود را ترمیم کنند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: دولت، تنها مدافع اصلی لایحه بودجه است و با هرگونه تغییر در آن مخالفت می‌کند؛ در صورتی که کمیسیون تلفیق معتقد است بودجه باید با میزان درآمد متناسب سازی شود و به همین دلیل سعی کرد درآمدهای بودجه را واقعی کند تا کشور با کسری بودجه مواجه نشود.

کد خبر 472145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.