هاشمی: روش‌های کلیشه‌ای تبلیغات برای دهه فجر اثر معکوس دارد

رئیس شورای شهر تهران گفت: واکنش افکار عمومی نسبت به تبلیغات سنگین مناسبت‌های چند ماه گذشته نشان داد که با افزایش سطح اطلاعات و فکر جامعه، روش‌های کلیشه‌ای تبلیغات اثری معکوس دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با گرامیداشت فرارسیدن چهل و دومین بهار آزادی و بازگشت امام خمینی (ره) به وطن پس از ۱۴ سال تبعید گفت: این روز یکی از بزرگترین و به یادماندنی ترین روزهای تاریخ ایران است که شادی، همبستگی و همدلی در میان مردم به اوج رسیده بود.

وی ادامه داد: یکدلی و انسجامی که مردم در استقبال تاریخی ۱۲ بهمن آفریدند، خود به معنای پیروزی بود و اگرچه ۲۲ بهمن سالروز رسمی پیروزی انقلاب اسلامی است، اما نقطه عطف و اوج انقلاب که پیروزی را آفرید، بازگشت امام به ایران بود، بازگشتی که لازمه آن از جان گذشتن رهبر برای مردمش بود و مردم نیز برای رهبری که خود را فدای ملت کند، جان می‌دهند.

هاشمی با بیان این که پیام انقلاب اسلامی که از زبان امام در نوفل شاتو و تهران به جهان رسید، مبتنی بر عقلانیت، مردم‌سالاری و قانون گرایی بود و تفاوت بنیادینی با گرایش‌های افراطی در جهان اسلام و کشورهای جهان سوم داشت، گفت: از همین رو در انقلاب اسلامی، یک قشر و یک طرز تفکر میدان‌دار و معیار نبود، بلکه همه مردم با همه تنوع فکری، قومی، سیاسی و دینی در صحنه حاضر بودند و به همین دلیل انقلاب اسلامی بسیار سریع و قدرتمند توانست با سایر ملت‌های جهان ارتباط برقرار کند.

وی خاطرنشان کرد: نخستین شعار انقلاب با تعیین هدف نظام جمهوری اسلامی، یعنی آباد کردن دین و دنیای مردم آغاز می‌شد و امروز اگر پس از ۴۲ سال، بخش قابل توجهی از افکار عمومی احساس می‌کند که دین و دنیای جامعه به چالش کشیده است، به معنای آن است که ما در تحقق اهداف انقلاب به خوبی عمل نکرده‌ایم.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: امروز جامعه با شرایط بسیار سخت معیشتی مواجه است و اکثریت مردم در تأمین معاش و حداقل‌های زندگی خود به مشکل برخورده‌اند؛ در رسالت انقلاب اسلامی، مهمترین هدف تحقق عدالت است و اگر امروز اکثریت جامعه در محدوده خط فقر هستند، به معنای نبود عدالت اجتماعی در کشور است، لازمه عدالت اجتماعی تأمین رفاه برای عموم جامعه و تضمین رفاه برای نسل‌های آینده از طریق توسعه امروز ایران است.

هاشمی با یادآوری سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در آخرین دهه فجر عمر خود که در آستانه انتخابات سال ۹۴ بود، گفت: نصیحت دلسوزانه و برخاسته از آینده‌نگری و آزادگی ایشان نسبت به صیانت از آزادی انتخاب مردم و جلوگیری از مسدود شدن فضای سیاسی کشور، بیش از هر زمان دیگری، امروز مورد نیاز جامعه ماست چرا که مشکلات اقتصادی و فشارهای معیشتی و حوادث تلخ سال‌های اخیر، تأثیر محسوسی بر کاهش رغبت مردم به مشارکت در انتخابات آینده گذاشته است.

وی ادامه داد: اگر فضای تکثر و تنوع دیدگاه‌ها و رویکردها در انتخابات وجود نداشته باشد، سردترین انتخابات در تاریخ انقلاب همزمان با پرشورترین انتخابات تاریخ آمریکا، شکل می‌گیرد و قدرت ملی ایران را در رویارویی با حریف تضعیف می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به انجام فعالیت‌های تبلیغاتی دهه فجر توسط مدیریت شهری و سایر دستگاه‌های موازی گفت: از اسراف و هزینه‌های سنگین تبلیغات فیزیکی و بصری با توجه به شرایط سخت معیشتی مردم در فضای شهری خودداری شود زیرا واکنش افکار عمومی نسبت به تبلیغات سنگین مناسبت‌های چند ماه گذشته نشان داد که با افزایش سطح اطلاعات و فکر جامعه، روش‌های کلیشه‌ای تبلیغات اثری معکوس دارد و بهتر است از خلاقیت در اطلاع رسانی و جایگزینی خدمت به جای تبلیغ استفاده شود چرا که بهترین تبلیغ برای انقلاب، خدمت بیشتر به مردم و کاهش نارضایتی‌هاست.

کد خبر 472086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.