مهمترین برنامه زیرساختی شهرداری توسعه⁧‫ حمل ونقل‬⁩ عمومی بوده است

رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل شهرداری تهران گفت: بزرگترین خدمت به مردم کاری است که آثار آن برای عموم جامعه قابل لمس و پاسخگوی نیازهای کلیدی آنان باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین محمدی در صفحه توئیتر خود نوشت:

توسعه ⁧‫حمل و نقل‬⁩ عمومی که منافع آن تحقیقاً به طبقات متوسط و پایین شهروندان می‌رسد مهمترین برنامه زیرساختی شهرداری طی سه سال گذشته بوده است. ⁧‫

وی در ادامه نوشت: ‏توسعه ۳۰km از خطوط شش و هفت مترو، افتتاح ۲۰ ایستگاه مترو تا بهار ۱۴۰۰، آغاز عملیات اجرایی خط ده مترو، حفاری ۵km محورهای فرعی، اورهال ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس، افزودن تدریجی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، توسعه ۵۰۰km مسیر دوچرخه سواری و نوسازی صدها دستگاه تاکسی گوشه‌ای از توسعه زیرساخت حمل و نقل است.

محمدی گفت: ‏اهمیت توسعه زیرساخت حمل و نقل شهر تهران در شرایط ⁧‫تحریم‬⁩ و ⁧‫کرونا‬⁩ که درآمدهای شهرداری کاهش یافته و هزینه‌ها افزایش یافته (هزینه توسعه هر کیلومتر مترو ۲۰ برابر نسبت به سال ۹۰) و دسترسی به تولیدکنندگان خارجی محدود شده (اتوبوس‌ها تماماً از داخل تأمین شد) دوچندان است.

وی اضافه کرد: ‏در شهر ⁧‫انسان‌محور‬⁩ اولویت با توسعه شبکه حمل‌ونقل عمومی به نفع قاطبه شهروندان است. توسعه معابر خودرویی با درآمدهای ⁧‫شهرداری‬⁩ زمانی اولویت دارد که خطوط مترو و اتوبوس نسبتاً کامل باشند. اما آیا امروز شهرداری می‌تواند به تنهایی این مسیر را ادامه دهد؟ نقش ⁧‫دولت‬⁩ چیست؟

وی نوشت: ‏عقیده داریم هدفمندترین یارانه در کشور، کمکی است که ⁧‫#دولت‬⁩ به این زیرساخت می‌کند و باید پول توسعه حمل‌ونقل عمومی مانند یارانه کالاهای اساسی در بودجه سنواتی دیده شود. و حتی اگر قرار است نرخ بنزین افزوده شود این افزایش باید در این مسیر هزینه گردد. ‏اما اولویت هزینه‌کرد منابع اندک ⁧‫شهرداری‬⁩ نیز یقیناً در این بخش است. در شهر ⁧‫انسان‌محور‬⁩ پیاده‌ها بر خودروها برتری دارند و بزرگترین سهم بودجه را می‌گیرند.‬ ‏دریغ اینکه در شهر ⁧‫سازه‌محور‬⁩ زمانی که می‌شد با ۴۵۰۰ میلیارد تومان، ۷۰km مترو ساخت، ⁧‫پل صدر‬⁩ را در شمال تهران برای خودروها ساختیم!

کد خبر 472077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.