کنترل کیفیت هوا با یک دستگاه کوچک قابل‌ حمل

یک دستگاه کنترل کیفیت هوا موسوم به "BREATHE Smart 2" قادر است سطح آلودگی هوا را در لحظه نشان ‌دهد.

به گزارش ایمنا، آلودگی و ذرات معلق هوا در همه جا وجود دارند و هوایی را که تنفس می‌کنیم، برای سلامتی ما خطرناک می‌کنند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی(WHO)، تعداد قربانیان ناشی از آلودگی هوا در جهان هر ساله ۴.۲ میلیون نفر است. بنابراین تردیدی نیست که باید به هر نحو از خود در برابر این خطر مراقبت کنیم.

دستگاه کنترل کیفیت هوا موسوم به "BREATHE Smart 2"، دستگاهی قابل حمل است که سطح آلودگی هوا را در لحظه نشان می‌دهد. این دستگاه، آلودگی هوا را با یک حسگر دقیق لیزری اندازه‌گیری می‌کند و شاخص کیفیت هوا(AQI) را در هر مکان نشان می‌دهد.

استفاده از دستگاه جدید آسان است و ظرف چند ثانیه تنظیم می‌شود. مهم‌تر اینکه به هیچ تلفن هوشمند، برنامه یا حق اشتراکی برای استفاده از آن نیاز نیست. با استفاده از این دستگاه می‌توان تشخیص داد که چه زمانی برای بیرون رفتن از خانه مناسب بوده و چه زمانی بهتر است در منزل بمانیم. این دستگاه حتی ریزگردهای مضر و ذرات دود سیگار را نیز تشخیص می‌دهد.

علاوه بر اینها یک نمودار از تاریخچه قرائت‌های حداکثر ۳۰ روزه این دستگاه قابل دسترسی است. دستگاه جدید دارای پنج زبان انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و ایتالیایی بوده و به قدری کوچک است که به راحتی در کف دست کاربر قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 471982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.