منع تردد به برخی شهرهای زرد مسافرپذیر اعمال می‌شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: موارد بستری و سرپایی کرونا در برخی استانها شیب صعودی پیدا کرده و به همین علت از این پس در برخی شهرهای زرد مسافرپذیر مانند شهرهای نارنجی سابق محدودیت تردد اعمال می شود. همه مسافران خارجی نیز هنگام ورود به کشور تست می شوند.

به گزارش ایمنا، علیرضا رئیسی روز شنبه پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت کشور گرچه روند تقریباً با ثباتی شده اما آمارها نشان می‌دهد در برخی استان‌ها تعداد بیماران سرپایی در حال افزایش است و در برخی استان‌ها موارد بیماری با شیب کم در حال افزایش است که باید مراقب باشیم.

وی ادامه داد: از بیش از یک ماه پیش رویکرد ما در وزارت بهداشت این است که همه علائم خیز بیماری در کشور چه سرپایی و چه بستری را رصد کنیم و فعال و تهاجمی به ویروس حمله می‌کنیم تا ویروس را در مراحل اولیه شناسایی و با قرنطینه و ایزوله کردن زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.

رئیسی گفت: استان مازندران هنوز بالاترین میزان بیماری و بستری روزانه را دارد. البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی دو هفته گذشته همکاری مردم و مسئولان این استان مشاهده می‌شود و روند صعودی کرونا در این استان در مورد موارد بستری متوقف شده و امیدواریم با همت مردم و مسئولان این استان روند نزولی شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: استان‌های گیلان و گلستان هم به سمت نزولی شدن می‌روند و امیدواریم این وضعیت ادامه دار باشد. فعلاً شهر قرمز نداریم. ۱۸ شهر نارنجی است که سه تا در گیلان و ۱۵ تا در مازندران است. ۱۲۴ شهر زرد و ۳۰۶ شهر آبی هستند. در جلسه ستاد هم به برخی استان‌ها هشدارهایی دادیم تا بتوانند بهتر کنترل کنند.

رئیسی گفت: یکی از استان‌هایی که به شدت علائم نگران کننده دارد استان هرمزگان است. قشم، بندرلنگه و جاسک باید بیشتر مراقبت کنند. روند بیماری در این شهرها رو به افزایش است. استان یزد به صورت ملایم در مورد موارد بستری رو به افزایش است. خراسان شمالی هم همین طور کرونا خیز برداشته البته هنوز به مرحله بالا و بحرانی نرسیده اما لازم است تمهیدات تشدیدی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان اعمال شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا منع تردد در برخی شهرهای زرد مسافرپذیر نیز اعمال می‌کنیم مثل شهرهایی که قبلاً نارنجی بودند و محدودیت داشتند.

منبع: ایرنا

کد خبر 471800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    چرا جلوی مسافرت‌ها رو به شمال نمیگیرید مردم اینجا چه گناهی کردن باید پاسوز خوش گذرانی دیگران باشند