هیچ مدرسه خشت و گلی در استان اصفهان وجود ندارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: یکی از آرزوهای دیرینه ما حذف و جمع آوری مدارس خشت و گلی در آموزش و پرورش استان اصفهان سال گذشته محقق شد و هم اکنون هیچ مدرسه خشت و گلی در این استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مهدی میربد امروز - پنجشنبه ۹ بهمن- در آئین افتتاح ۲ مجتمع آموزشی دختران چهارباغ مدرسه شکرالله فرقدانی و حیات طیبه که با حضور وزیر آموزش و پرورش در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بالغ بر ۲۱۰ پروژه آموزشی و پرورشی با حدود یک هزار و ۲۱۶ کلاس درس در مدت دو سال گذشته در استان اصفهان به اداره کل آموزش و پرورش استان تحویل شده است.

وی افزود: با حمایت وزیر و تصمیمات معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش محور کاری نوسازی مدارس بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیران و تعهدات آنها قرار گرفته است و بالغ بر ۸۰ درصد طرح‌های آموزشی و پرورشی دو سال گذشته پروژه‌هایی بوده که با مشارکت خیران و یا توسط آنها احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان اینکه این روند رو به رشد ستودنی است و خیران فارغ از هر گونه شرایط اقتصادی، مالی و سیاسی مملکت به موضوع آموزش و پرورش نگاه ویژه دارند، خاطرنشان کرد: یکی از آرزوهای دیرینه ما یعنی حذف و جمع آوری مدارس خشت و گلی در آموزش و پرورش استان اصفهان در سال گذشته محقق شد و اکنون در این استان هیچ مدرسه خشت و گلی وجود ندارد که دانش آموزان در آن تحصیل کنند و به همین ترتیب در استان اصفهان مدرسه‌ای وجود ندارد که در آن بخاری نفتی برای گرمایش دانش آموزان استفاده شود.

میربد افزود: هر نقطه از استان که زیر ساخت (گاز) وجود داشته بخاری نفتی حذف شده است و در استان اصفهان این معضل وجود ندارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان صنعتی سازی مدارس را رویکرد مهم این نهاد دانست و اضافه کرد: ساخت مدارس با کیفیت و سرعت بسیار بالا در مناطق صعب‌العبور و دور دست ملاک عمل برای احداث قرار گرفته و هم اکنون تعدادی از آنها نیز به بهره برداری رسیده است.

میربد با بیان اینکه استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها در طراحی و ساخت مدارس در دستور کار قرار دارد، افزود: یکی از رویکردهای بسیار مهم ما که جزو اهداف طرح ملی آجر به آجر است حذف و جمع آوری مدارس کانکسی و سنگی است که البته همان‌ها نیز هم اکنون حداقل‌های ایمنی در مدارس را رعایت می‌کنند با وجود این هدف ما این است که در آینده هیچ مدرسه فرسوده و تخریبی در کشور وجود نداشته باشد.

وی توجه به مدیریت سبز، طراحی‌های نوین در معماری مدارس با رویکرد صرفه جویی در مصرف انرژی را از دیگر برنامه‌ها در ساخت و تجهیز مدارس برشمرد و خاطرنشان کرد: در طرح ملی آجر به آجر و پویش محرم این طرح به نتیجه رسید و بنای یک مدرسه جایگزین کانکس در یکی از روستاهای بوئین و میاندشت هم اکنون خشت گذاری شده است.

میربد افزود: در پویش دیگری به نام " من مادرم و بچه‌های او فرزندان من" نیز تلاش بر مشارکت عموم مردم در امر خیر مدرسه سازی و دغدغه مند کردن آنها است و امیدواریم با حمایت‌های خیران خدمتگزاران خوبی برای جامعه فرهنگیان و دانش آموزان و خانواده‌های آنها باشیم.

کد خبر 471532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.