۳۰ درصد مدارس کشور توسط خیران ساخته شده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۳۰ درصد مدارس کشور توسط خیران ساخته شده که این امر بیانگر فرهنگ غنی و درک جامعه از سرمایه گذاری پایدار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن حاجی میرزایی امروز - پنجشنبه ۹ بهمن- در آئین افتتاح ۲ مجتمع آموزشی دختران چهارباغ، مدرسه شکرالله فرقدانی و حیات طیبه (منطقه ۳ اصفهان)، با تقدیر از خیران مدرسه ساز اصفهان، اظهار کرد: در آیه‌ای از قرآن به دو نوع بنیاد نهادی اشاره شده که مهمترین آن بنایی است که بر تقوا استوار است و بی شک مدرسه استوارترین بنیان زندگی و کانون ساختن آینده و هویت جمعیت جامعه است.

وی ادامه داد: مدرسه جایگاه رفیعی است، اختصاص بودجه به مدراس بدون شک سبب صرفه جویی در هزینه‌های دیگری است که تلخی و سختی بیشتری به همراه دارد؛ از این رو ساخت مدرسه به معنی هزینه کردن برای آینده‌ای بهتر و جایگاهی است که نسل نو را به زندگی آماده می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: عمل نیک خیران مدرسه ساز توفیق مضاعف محسوب می‌شود، زیرا هم خیر است و هم بنیانی را می‌گذارند که تخریب شدنی نیست؛ هر بنا طول عمری دارد، اما این مدرسه است که از آن انسان‌های آینده ساز کشور بیرون می‌آیند و این بنا برای استمرار یافتن است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه مدرسه جایگاهی است که انسان‌ها را برای زندگی کردن تجهیز می‌کند، تصریح کرد: ایده مجتمع سازی سبب می‌شود مدارس به کانون‌های تحولات منطقه و شهر تبدیل شود و زمینه بکارگیری نیروهای مجرب را بیشتر فراهم می‌کند.

وی افزود: بر اساس سند تحول در نظام آموزشی کشور مدرسه باید به پدیده اجتماعی اثرگذار در زندگی مردم تبدیل شود، زیرا این تعاملات پیوسته موجب افزایش کارآیی و اثربخشی جامعه می‌شود.

حاجی میرزایی اضافه کرد: حدود ۳۰ درصد مدارس ما توسط خیران ساخته شده که بیانگر عملکرد درخشان در این زمینه و حاکی از فرهنگ غنی و درک جامعه از سرمایه‌گذاری پایدار است.

به گزارش ایمنا، آئین افتتاح مجتمع آموزشی حیات طیبه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. مجتمع آموزشی حیات طیبه واقع در منطقه ۳ اصفهان، شامل مدرسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سالن ورزشی شهید محسن فخری زاده و دبیرستان موقوفه صارمیه واحدهای شماره ۵ و ۱۳ است. این مجتمع با ۶ هزار و ۱۵۸ مترمربع زیربنا دارای ۳۰ باب کلاس درس، ۹ باب اتاق اداری، یک باب سالن چند منظوره، یک باب سالن ورزشی، سه باب کارگاه، ۲ باب آزمایشگاه، سه باب کتابخانه و یک سایت رایانه است.

گفتنی است در پایان این مراسم از کتاب زندگی و کارنامه دکتر سید محمد طالب زاده و کتاب شعر گل صد برگ استاد شکرالله فرقدانی دو خیر مدرسه ساز اصفهانی رونمایی شد.

کد خبر 471522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.