گجت‌های هوشمند از ربات Moxie تا شطرنج هوشمند

گجت‌های مجهز به هوش مصنوعی شامل ربات Moxie، کامپیوتر گیمینگ MSI MEG Aegis، شطرنج هوشمند Square Off و حیوان خانگی رباتیک می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هوش مصنوعی (AL) شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است که در آن به تولید محصولات هوشمندی پرداخته می‌شود که شبیه انسان‌ها عمل می‌کنند. این فناوری در زندگی امروز به بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها کمک کرده و باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از گجت‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌پردازیم:

ربات Moxie

استارت‌اپ Embodied به تازگی ربات جدیدی به نام Moxie معرفی کرده است که می‌تواند بزرگ‌ترین به عنوان دشمن پرستار کودک در نظر گرفته شود، زیرا به اندازه یک پرستار کودک خدمات ارائه می‌دهد. این ربات قادر است با کودکان مکالمه برقرار کند، در این صورت فرآیند یادگیری آن‌ها را بهبود می‌بخشد. هدف از طراحی این ربات، برقراری تعامل با کودکان و کمک به توسعه شخصیت اجتماعی، عاطفی و شناختی آن‌ها است. ربات Moxie برای کودکان پنج تا ۱۰ سال تولید شده است. والدین می‌توانند با استفاده از برنامه طراحی شده این ربات، آن را به گونه‌ای تنظیم کنند که راهنمایی‌های والدین را دریافت کند و به کودکان مشاوره ارائه دهد. گجت ذکر شده فقط سه کیلوگرم وزن دارد و قیمت آن نیز ۱۵۰۰ دلار ارزیابی شده است.

کامپیوتر گیمینگ MSI MEG Aegis

کامپیوتر گیمینگ MSI MEG Aegis، محصولی مدرن و قدرتمند بوده و دارای ویژگی جالبی به نام Gaming Knob است. Gaming Knob شامل یک سیستم کنترل و نمایشگر است که امکانات بسیار زیادی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. این کامپیوتر با قابلیت تشخیص مکان خود، اطلاعات مربوط به دما، آب و هوا و مواردی از این قبیل را نشان می‌دهد. کامپیوتر گیمینگ MSI MEG Aegis به کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA RTX 3080 مجهز شده است. بنابراین می‌تواند آخرین بازی‌های روز دنیا را بدون بروز کوچک‌ترین مشکل اجرا کند. طراحی این گجت بسیار قابل توجه بوده، به طوری که روی قسمت جلویی این کیس، کلید گردانی تعبیه شده است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند به راحتی بین حالت‌های عملکرد مختلف سیستم جا به جا شوند و وضعیت سیستم را از طریق LED کنترل کند. شرکت MSI برای طراحی این محصول از سیستم خنک کننده Silent Storm Cooling 4 استفاده کرده است.

شطرنج هوشمند Square Off

صفحه شطرنج هوشمند Square Off به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان مهره‌های آن را بدون تماس دست حرکت داد. بازیکنان می‌توانند این صفحه شطرنج را از راه دور و بدون حضور فیزیکی در کنار شطرنج مدیریت کنند. این محصول با استفاده از حسگرهای مختلف و آهنربا مهره‌ها را حرکت می‌دهد. همچنین این شطرنج هوشمند دارای نوعی اپلیکیشن است که به کاربران اجازه می‌دهد مهره‌های خود را از راه دور حرکت دهند. استفاده از تراشه AtMega 2560 در کنار شبکه Bluetooth BLE می‌تواند علاوه بر برقراری ارتباط صحیح از طریق تلفن همراه، عملکرد سیستم رمزگذاری و صفحه شطرنج Square Off را تضمین کند.

حیوان خانگی رباتیک

موفلین (MOFLIN) رباتی شبیه به یک حیوان خانگی است که با استفاده از هوش مصنوعی رفتارهای واقع گرایانه‌ای را از خود بروز می‌دهد. شرکت تولید کننده این محصول، (Vanguard Industries) ادعا می‌کند که احساسات این حیوان خانگی رباتی ک در گذر زمان مانند یک حیوان واقعی تکامل پیدا می‌کند. به عبارت دیگر موفلین قادر است انواع احساسات مانند هیجان، آرامش و ترس را از خود بروز دهد و با در نظر گرفتن شرایط مختلف بین این حالت‌ها جا به جا شود. این گجت به قدری هوشمند است که می‌تواند افرادی را که با او در حال تعامل هستند، از یکدیگر تشخیص دهد و به هر فرد به طور متفاوت واکنش نشان دهد. به منظور شارژ کردن این محصول، باید آن را درون محفظه تخم مرغ شکلی قرار داد تا با استفاده از فناوری بی‌سیم شارژ شود. موضوع جالب توجه این است که موفلین هنگام شارژ شدن، صداها و حرکات آرامی از خود نشان می‌دهد که افراد فکر کنند مانند یک حیوان خانگی خوابیده است.

کد خبر 471379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.