ماجرای قتل پدر توسط پسر/سارق مسلح دستگیر شد

قاچاق سیگار در پوشش کامیون نظامی، به دام افتادن باند قاچاق سلاح، متلاشی شدن ۱۶ باند سرقت خودرو، ماجرای قتل پدر توسط پسر و دستگیری سارق بعد از درگیری مسلحانه با مأموران را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: ۲ قاچاقچی که در پوشش خودروهای دولتی و نظامی سیگار قاچاق می‌کردند، دستگیر شدند.

سلمان امیری گفت: در پی انجام اقدامات پلیسی و بررسی خبر واصله مبنی بر قاچاق کالا توسط ۲ نفر از اهالی یکی از شهرستان‌های غربی در پوشش خودروهای دولتی و نظامی از استان‌های غربی به استان‌های مرکزی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت استان قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی و مراقبت چندین هفته مأموران پلیس امنیت عمومی استان، سرانجام ۲ دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق آن‌ها با پلاک جعلی شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و پلیسی مشترک با همکاری مأموران پلیس امنیت اقتصادی در ایستگاه شهید زارعی واقع در ورودی همدان توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: مأموران در بازرسی از این کامیون‌ها ۱ میلیون و ۱۹۶ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق، ۱۸ هزار بسته تنباکو، ۶۹۱ کیلو لباس، تعدادی مدارک هویتی جعلی و دیگر کالاهای ممنوعه را کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به ارزش ۷۰ میلیارد ریالی این محموله برابر نظر کارشناسان، افزود: در این رابطه ۲ نفر دستگیر که به همراه پرونده برای رسیدگی به مرجع قضائی معرفی شدند. بیش از ۱۵ میلیون نخ سیگار قاچاق از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه در این استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

باند قاچاق سلاح به دام پلیس افتاد

رئیس نیروی انتظامی مازندران اظهار کرد: که اعضای یک باند خرید و فروش سلاح و مهمات غیرمجاز در شهرستان سوادکوه دستگیر شدند که از آن‌ها ۳۰ قبضه سلاح شکاری نیز کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: در پی کسب خبری مبنی بر خرید و فروش انواع سلاح و شکاری غیرمجاز توسط افرادی در شهرستان سوادکوه، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت، در اجرای این مأموریت مأموران پلیس امنیت عمومی سوادکوه با انجام اقدامات اطلاعاتی متهمان را حین حمل سلاح با یک خودروی سواری شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای رسمی دستکم ۲۰ هزار نفر در استان مازندران دارای مجوز شکار با تفنگ‌های شکاری هستند و گمانه زنی‌های غیررسمی هم آمار شکارچیان مجاز و غیرمجاز را تا ۱۰۰ هزار نفر برآورد می‌کند.

۱۶ باند سرقت خودرو متلاشی شد

فرمانده انتظامی مازندران از انهدام ۱۶ باند سرقت خودرو طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: ۱۰۷ دستگاه انواع خودرو مسروقه از اعضای این باندها کشف و ضبط شد.

مرتضی میرزایی افزود: ۲ باند سرقت خودرو تنها طی هفته جاری متلاشی و از اعضای آن ۲۹ دستگاه خودروی سرقتی کشف شد. وی از کشف انبار دپوی خودروهای مسروقه و قطعات سرقتی خودرو در هفته جاری خبر داد و گفت: در این مأموریت ۱۲ دستگاه خودروی سرقتی به صورت کامل ۷ دستگاه اتاق خودرو و ۱ انبار با بیش از ۸۰۰ قطعه از قطعات مختلف خودرو شامل موتور، درب، داشبورد، فنر، ضبط و پخش به همراه ۸۱ قطعه پلاک سرقتی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به به انهدام باند سارقان خودرو در شهرستان رامسر، افزود: مأموران پلیس آگاهی نیز با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند ۱۰ سارق خودرو از اعضای ۱ باند را در آن شهرستان شناسایی و دستگیر کنند.

وی گفت: در این مأموریت ۱۰ دستگاه خودرو و یک خودرو به صورت اوراق شده از مخفیگاه سارقان کشف شد.

ماجرای قتل پدر توسط پسر

فرمانده انتظامی شیراز گفت: مرد میانسالی که پدرش را در شیراز به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

فرج شجاعی گفت: پس از گزارش پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری منجر به قتل در یکی از محله‌های شهرستان شیراز بلافاصله تیمی از مأموران انتظامی کلانتری ۲۷ گلستان به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد، مردی ۴۳ ساله به دلیل اختلافات خانوادگی با پدر ۷۹ ساله خود درگیر و وی را با سلاح سرد به قتل رسانده و بلافاصله از صحنه وقوع جرم متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز افزود: مأموران انتظامی کلانتری ٢٧ گلستان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند قاتل را در کمتر از ۲۴ شناسایی کرده و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

شجاعی با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شده است، تصریح کرد: عاقبت اندیشی در امور، بالا بردن آستانه تحمل، داشتن مهارت حل مسئله و احترام به قانون می‌تواند از وقوع جرایم این چنینی جلوگیری کند.

دستگیری سارق بعد از درگیری مسلحانه با مأموران

فرمانده انتظامی اهواز از دستگیری ۱ نفر سارق مسلح بعد از درگیری مسلحانه با مأموران و کشف چند فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

محسن دالوند اظهار کرد: عوامل گشت ۱۱۰ اهواز حین گشت زنی در یکی از مناطق این شهر به یک دستگاه موتورسیکلت مظنون و در تعقیب و گریز سارقان مسلح نسبت به تیراندازی به سمت مأموران اقدام کردند.

وی افزود: در عمل متقابل تیراندازی شدیدتر شده و سارق با رها کردن موتورسیکلت از پشت بام منزل متواری و یکی از افراد مسلح با پریدن به داخل یکی از منازل مسکونی نسبت به گروگانگیری زن آن منزل اقدام کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان اهواز تصریح کرد: محل بلافاصله محاصره و پس از استماع درخواست سارق مسلح مبنی بر خارج شدن مأموران به داخل حسینیه جنب منزل پریده و با یکی از همکاران دلیر و شجاع گلاویز شد.

وی افزود: با وجود مجروحیت مأمور از ناحیه سر به وسیله چاقو، سارق را رها نکرده و با جسارت سرکلانتر شرق و رعایت قانون بکارگیری سلاح، سارق از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و همراه با سلاح کلت کمری، یک قبضه چاقوی سلاخی و مقادیری چک در وجه حامل دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت نیز پس از استعلام دارای سابقه سرقت در شهر اهواز بود، اضافه کرد: سارق دستگیر شده به مقر انتظامی منتقل و پس از مداوا تحویل پلیس آگاهی شد.

کد خبر 471352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.