صداوسیما زیربار عذرخواهی رئیسش نرفت

فعالیت و اظهارنظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

پشت پرده غیبت عارف، محسن هاشمی و پزشکیان در سازوکار جدید اصلاح طلبان

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در جلسه یکشنبه خود ۱۵ شخصیت حقیقی را برای عضویت در سازوکار اجماعی اصلاح‌طلبان انتخاب کرد تا این افراد به همراه ۳۱ تشکل سیاسی، راهبرد و خط مشی جریان اصلاحات برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را تدوین کنند. انتشار اسامی این شخصیت‌ها از همان لحظه با واکنش برخی فعالان سیاسی مواجه شد.

در این باره، فرج کمیجانی، در پاسخ اینکه حضور ۱۵ شخصیت حقیقی در سازوکار جدید اجماعی اصلاح‌طلبان وزن برخی احزاب چون اتحاد ملت ایران اسلامی، کارگزاران سازندگی ایران و حزب اعتماد ملی را در مقایسه با احزاب کوچک سنگین‌تر می‌کند، گفت: در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قبول کردیم که با رأی یکسان و بدون وزن‌کشی فعالیت کنیم. برای انتخاب این افراد هیچ نگاهی به جایگاه حزبی آنها نکردیم به عنوان مثال بهزاد نبوی در هیچ تشکل اصلاح‌طلب عضو نیست.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه داد: بهزاد نبوی، سید حسین مرعشی و محسن امین‌زاده به نمایندگی از سید محمد خاتمی در جلسات شورا شرکت می‌کردند و ما آنها را بدون اینکه بدانیم عضو کدام تشکل هستند به عنوان نماینده رئیس دولت اصلاحات پذیرفتیم.

کمیجانی در پاسخ به پرسشی درباره تأیید شخصیت‌های حقیقی از سوی رئیس دولت اصلاحات، اظهار کرد: او دخالتی در روند انتخاب ۱۵ شخصیت حقیقی نداشت و فقط گزینه‌های ما را تأیید کرد. رئیس دولت اصلاحات در جایگاهی قرار دارد که نمی‌خواهد فردی را حذف یا اضافه کند. به توصیه او گروه ۹ نفره تعامل کار انتخاب شخصیت‌های حقوقی را برعهده گرفت.

وی درباره انتخاب شخصیت‌های حقیقی در شورا افزود: تصمیم‌گیری ما بر مبنای یکسری ملاحظات بود. می‌خواستیم این افراد را طوری بچینیم که همه جریان اصلاحات را در بر بگیرد. به عنوان مثال احساس کردیم یکی، دو نفر که به محمد رضا عارف، مجمع روحانیون، اهل تسنن و جوانان نزدیک هستند را انتخاب کنیم.

آیت الله مقتدایی: توهین به رئیس جمهور شرعا حرام است

آیت الله مقتدایی با انتقاد از اهانت سخیف و حرمت شکنانه نسبت به رئیس جمهور روحانی در برنامه زنده صدا و سیما با عنوان برنامه زاویه که از شبکه چهار تلویزیون پخش شد، و با بیان اینکه کارها یک حرام شرعی است، به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: در دین اسلام مکرراً تأکید شده و بارها هم از زبان عالمان دینی گفته شده که هتک حرمت یک حرام شرعی است؛ به هر نحوی که باشد و به هر شخصی که باشد حرام است.

وی افزود: حالا می‌خواهد این هتک حرمت خطاب به رئیس جمهور یا یک مسئول دیگر یا اصلاً، خطاب به یک فرد عادی باشد؛ همین که یک مسلمان و یک مؤمن، مورد هتک حرمت واقع شد، این کار شرعا حرام است و جایز نیست و کسی که این هتک حرمت را کرده، معذب به عذاب الهی خواهد بود؛ این مهم را قطعی می‌دانیم و کلیت حوزه علمیه هم نظرشان همین است.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: حالا اگر کسی غرض خاصی، عناد خاصی و کینه خاصی نسبت به رئیس جمهور آقای روحانی دارد، و تعبیرات زشت و زننده در مورد دومین شخص مسئول نظام بکار ببرد، حتی اگر آن شخص هتک حرمت کننده، خودش لباس روحانیت هم به تن داشته باشد، اما این حرف‌ها و نظرات بیان شده از سوی او، تعبیرات شخصی خود آن شخص و نظر شخصی خودش است؛ و این حرف‌ها ربطی به حوزه علمیه و نظر روحانیون به صورت کلی ندارد؛ و این هتک حرمت کننده، کار حرامی مرتکب شده و در آن شکی نیست.

آیت الله مقتدایی اضافه کرد: کلیت حوزه علمیه و روحانیون، با این تعبیرات زشت و سخیف و حرمت شکن، نه تنها موافق نیستند، بلکه حتی مخالف هم هستند و اگر هم تا کنون بزرگان حوزه در این باب صحبت نکردند، شاید مناسب ندیدند و شاید از روی ناراحتی شأن، سکوت کردند، و الا نظر حوزویان همین هست که هتک حرمت یک مسلمان، هر که می‌خواهد باشد ولو رئیس جمهور و ولو یک فرد عادی، حرام است و آن شخصی که هتک می‌کند معاقب است و شرعا عقاب می‌شود و آن فرد هتک حرمت کننده هم حتی اگر لباس روحانیت و لباس دیانت به تن داشته باشد و از عدالت می‌افتد و از عدالت ساقط می‌شود.

صداوسیما زیربار عذرخواهی رئیسش نرفت

رویکرد صدا و سیما در قبال دولت و شخص رئیس جمهور یکی از موضوعاتی بود که شاید از همان روزهای ابتدایی که سکان قوه مجریه به دست حسن روحانی مورد سوال و ابهام قرار گرفت؛ انتقاد نه به معنای کلمه نقد بلکه در موارد متعدد جایش را به تخریب داد و از آنتن‌های ساختمان جام جم برای جمعیت میلیونی کشور مخابره شد.

اما موضوع به همین‌جا ختم نشد و این رفتار آنقدر با شدت و حدت بیشتری پیش رفت که علناً در برابر دوربین‌های صدا و سیما به شخص رئیس جمهور که با رأی ۲۴ میلیون مردم ایران انتخاب شده توهین شد و این توهین موج اعتراض‌های عمومی و گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی را نیز درپی داشت.

با این وجود اما رئیس رسانه ملی پس گذشت چهار روز از این اتفاق در متن کوتاهی عذرخواهی بابت آنچه از شبکه سراسری پخش شده است، ارائه کرد. اما این عذرخواهی جز در بخش خبری ۲۱ تلویزیون در هیچیک از بخش‌های خبری دیگر از جمله رادیو و شبکه خبر انعکاس نیافت. نکته قابل توجه و شاید قابل تأمل این است که حتی همان خبر چندخطی هم به عنوان بیست و سومین خبر و در ۲۷ ثانیه خوانده شد.

اعضای ستاد انتخابات جمعیت جوانان انقلاب منصوب شدند

محمدجواد محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: عباس علیپور محمدرضا شریف، امیرکاظم شیری، صفی فغانپور، مهدی کریمی، محمدرضا یزدی، رمضانعلی دولو، مصطفی سعیدی، فرهاد باقری، مهرداد میرسنجری و مهناز نصرآبادی به عنوان اعضای ستاد در حوزه ریاست جمهوری ۱۴۰۰ انتخابات شدند.

وی ادامه داد: همچنین سعید کارگران، هادی اکبرپور، علیرضا رازقی، نوید اردبیلی، حشمت علیپور، رامین مظفری، قاسم برغمدی و الهه جورابی به عنوان اعضای ستاد در حوزه انتخابات شوراهای شهر و روستا تعیین شدند.

محمدی نوری با اشاره به انتخاب اعضای ستاد تشکل متبوعش در انتخابات میاندوره‌ای مجلس و میاندوره ای مجلس خبرگان، گفت: در احکام دیگری از سوی دبیرکل حزب مسئولان کمیته‌های ۱۴ گانه هیئت اجرایی ستاد انتخابات حزب نیز مشخص شدند.

دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی در پایان تاکید کرد: با توجه به آغاز فرآیند انتخابات در برخی استان‌ها و شهرستانهای کشور و در راستای برگزاری نشست‌های مشترک با نامزدها و بررسی احتمال ائتلاف با برخی جریانات سیاسی کارهای خود را در این زمینه پیگیری می‌کنیم تا به یک نتیجه قطعی درباره چگونگی حضور در انتخابات برسیم.

جواد امام: جریان‌های تندرو شایعه پراکنی های خود را آغاز کرده‌اند

جواد امام در واکنش به انتشار مطلبی در فضای مجازی با مضمون "محفل سیدمحمد خاتمی با جمعی از روزنامه نگاران و ادمین های کانال‌های اصلاح طلب" نوشت:

متأسفانه با نزدیک شدن به ماه‌های منتهی به انتخابات، تحرکات جریانات تندرو نیر برای تخریب چهره‌های مورد اعتماد مردم و سرمایه‌های اجتماعی شدت می‌گیرد و آنها با علم به محبوبیت آقای خاتمی و سایر شخصیت‌های خوشنام اصلاحات، خبرسازی‌ها و شایعه پراکنی های خود را آغاز کرده‌اند.

در این میان علاوه بر اتهامات بی پایه و اساس روزنامه‌ها و رسانه‌های افراطی، انتشار متون و اخبار کذب در فضای مجازی نیز بر شدت تخریب‌ها افزوده است.

و با اینکه جعلی بودن برخی اخبار و مطالب به قدری روشن و واضح هستند که نیازی به صدور تکذیبیه یا جوابیه احساس نمی‌شود، اما ضروریست به منظور احترام به مخاطبان و اذهان مردم شریف کشورمان هم که شده حتی‌الامکان صحت و سقم مسائل مطروحه از سوی اشخاص یا نزدیکان شأن تأیید و یا تکذیب شوند.

از این رو واجب است اعلام کنم که جناب آقای خاتمی در ماه‌های اخیر دیدار یا جلسه‌ای با اصحاب رسانه و روزنامه نگاران چه اصلاح طلب و چه غیراصلاح طلب نداشته اند و بی تردید طرح چنین ادعاهایی از سوی بدخواهان با اهداف انتخاباتی و یا انحراف افکار عمومی از مسائل مهم کشور صورت می‌گیرد و ارزش پرداختن ندارند.

کد خبر 471110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.