اکرمی: اخلاق اسلامی ملاک عمل مسئولان باشد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: لازم است عفت کلام و اخلاق اسلامی مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد و همه مراقب رفتار و گفته‌های خود باشند.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد رخداد سیلی نماینده مجلس به صورت سرباز راهور اظهار کرد: طبق قانون اساسی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هیچ مصونیتی برای نقض قانون ندارند و در صورتی که تخلفی انجام دهند باید طبق قانون با آنها رفتار شود. نمایندگان تنها در اظهار نظرهایشان در مجلس آزاد هستند.

وی افزود: مدتی است که در کشور افت اخلاقی رخ داده و در نطق نمایندگان و رفتار برخی مسئولان، شاهد بیان موارد تهمت، توهین و مطالب نادرست هستیم؛ البته بر رفتار مسئولان و نمایندگان نظارت لازم نمی‌شود و چندی پیش کارشناسی در رسانه ملی به راحتی به رئیس جمهور توهین کرد.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: لازم است داشتن عفت کلام و اخلاق اسلامی مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد و همه مراقب رفتار و گفته‌های خود باشند.

اکرمی تاکید کرد: زمانی که برخی افراد در جایگاه نماینده مجلس برخی حرمت‌ها را رعایت نمی‌کنند، این رفتار آنها، آثار و تبعات متعددی بر ذهن و رفتار اقشار جامعه دارد و باعث ترویج ناامیدی در بین مردم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه رفتارها و اظهار نظرهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی ثبت می‌شود و زمانی که آیندگان این مستندات را مشاهده می‌کنند و از اینکه مجلسی که قرار بود مانند دانشگاه باشد با چنین برخوردهایی روبه‌رو شده متأثر خواهند شد.

کد خبر 470719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.