نقش خیال تصویر سازی کتب سنگی

تلفیقی از کتب سنگی و تصویر سازی دیجیتالی را می‌توانید در گالری نقش خانه با هنرمندی وحید ساعدی تماشا کنید.

وحید ساعدی، هنرمند نمایشگاه "نقش خیال" در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موضوع نمایشگاه "نقش خیال" تصویرسازی و صفحه‌آرایی کتب سنگی و تکنیک کار تصویرسازی دیجیتالی است. تعداد آثار ۲۵ عدد با سایز ۳۰ در ۶۰ که همه بیان کننده داستان‌های شاهنامه است.

وی افزود: سعی کردم در این نمایشگاه، ارتباط بصری میان تصویرسازی‌های چاپ سنگی قدیم با سبک دیجیتالی امروز با شیوه‌های نوین در صفحه‌آرایی کتاب تلفیق کنم تا جذابیت خاصی برای نسل‌های امروز داشته باشد و بتوانند ارتباط خوبی با داستان‌های کهن ایرانی برقرار کنند.

این هنرمند ادامه داد: تصویرسازی نقش خیال از پادشاهی جمشید شروع شده که اولین اثر بعد از ضحاک است، پس از آن از شروع جنگ ایرانیان با تورانیان و علت جنگ، سپس پیوند زال و رودابه و داستان‌های نبرد رستم با پیل سپید و نبرد با افراسیاب، نبرد با دیو سپید که هفت خان رستم و نبرد رستم با سهراب است.

ساعدی تصریح کرد: سعی کردم داستان‌ها به ترتیب باشد تا خواننده بتواند درک درستی از تصویرسازی‌ها داشته باشد و بداند اصل داستان از کجا شروع شده و در طول داستان‌های شاهنامه چه اتفاق‌هایی افتاده است. در پایان هم داستان‌های سیاوش و پادشاهی کیخسرو تصویرسازی شده است.

وی افزود: داستان‌های شاهنامه فقط رستم نیست، درست است که بیشتر داستان‌ها نبرد رستم بوده، اما شخصیت‌های تأثیرگذار دیگری هم در شاهنامه وجود دارد.

این هنرمند با بیان اینکه" اسم نمایشگاه بخاطر افسانه بودن شاهنامه انتخاب شده"، خاطر نشان کرد: اکثراً تنها داستان‌های هفت خان رستم را می‌دانند و نسل امروز، قبل و بعد آن را که چه اتفاقاتی افتاده است را نمی‌دانند.

گفتنی است "نقش خیال" دومین نمایشگاه انفرادی تصویرسازی وحید ساعدی تا ۸ بهمن ماه در چهارباغ عباسی ابتدای آمادگاه روبروی هتل عباسی ساختمان سوره حوزه هنری گالری نقش خانه میزبان هنردوستان است.

کد خبر 470635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.