انهدام باند فروش سلاح در فضای مجازی

کشف جسد مرد میانسال، پایان خونین یک سرقت مسلحانه، کشف ۱۲ میلیارد ریال کالای قاچاق، انهدام باند فروش سلاح در فضای مجازی، خودکشی پرستار جوان و تاب بازی مرگبار پسر دو ساله را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جانشین انتظامی استان همدان گفت: جسد یک مرد میانسال از منزل شخصی وی در شهر همدان کشف شد.

رضا زارعی اظهار کرد: زن جوان به دیدار برادرش رفته بود، اما پس از ورود به منزل وی در منطقه شهرک فرهنگیان با جسد برادرش مواجه شد و بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع رسانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: تیمی از مأموران کلانتری و پلیس جنایی در این منزل مسکونی حضور یافتند و پس از بررسی صحنه جرم جسد را برای بررسی بیشتر تحویل پزشکی قانونی دادند.

جانشین انتظامی استان همدان با بیان اینکه آثاری از زخم بر روی سینه جسد دیده می‌شد اضافه کرد: هنوز نمی‌توان درباره قتل یا مرگ طبیعی این مرد میانسال تا دریافت نظریه کارشناسی پزشکی قانونی اظهار نظر کرد.

پایان خونین یک سرقت مسلحانه

عملیات تعقیب و گریز پلیس با دو سارق مسلح در علی‌آباد کتول از توابع استان گلستان با هلاکت یک سارق و فرار هم‌دست وی به پایان رسید و فرمانده انتظامی علی‌آباد کتول در تشریح این حادثه، گفت: این دو سارق سابقه‌دار با یک دستگاه خودرو سواری سرقتی در مسیر گرگان به علی‌آباد کتول تصادف کرده و برای گرفتار نشدن در چنگال قانون و ربودن یک خودروی دیگر اقدام به تهدید رانندگان عبوری با تفنگ وینچستر کردند.

الیاس تازیکه تصریح کرد: این اتفاق بلافاصله توسط مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی گزارش شد و هنگامی که مأموران در صحنه حاضر شدند، سارقان یک خودرو را با زور از مالک گرفته و به سمت علی‌آباد فرار می‌کنند.

وی افزود: سارقان برای دستگیر نشدن در طول مسیر به سمت مأموران تیراندازی کرده و با ایجاد رعب و وحشت سعی در باز کردن مسیر خود داشتند، اما زمانی که عرصه را بر خود تنگ دیدند از خودرو پیدا شده و اقدام به فرار کردند.

فرمانده انتظامی علی‌آباد کتول ادامه داد: مأمورین انتظامی در ادامه این تعقیب و گریز اقدام به تیراندازی به سوی سارقان مسلح کردند که یکی از متهمان از ناحیه پا مجروح و دستگیر شد اما همدست وی با استفاده از تاریکی شب فرار کرد.

وی اضافه کرد: متهم مجروح که فردی ۲۹ ساله با سوابق متعدد کیفری بود با وجود انتقال به بیمارستان علی‌آباد کتول به دلیل خونریزی زیاد به هلاکت رسید، تلاش برای دستگیری متهم فراری ادامه دارد.

کشف ۱۲ میلیارد ریال کالای قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان شازند از کشف بیش از ۱۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در عملیات‌های توقیف هشت دستگاه خودروی شوتی طی هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

عبدالرضا جودکی اظهار کرد: در تداوم طرح‌های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و رسیدگی به گزارش‌های متعدد مردمی در خصوص رانندگی پر خطر و حادثه‌ساز خودروهای سواری حامل بار قاچاق در جاده‌ها، طرح عملیاتی ویژه پلیس در محورهای مواصلاتی شهرستان شازند اجرایی شد.

وی افزود: در این طرح عملیاتی که به مدت یک هفته با بهره‌گیری از توان عملیاتی فرماندهی انتظامی شهرستان، انجام پذیرفت، ۸ دستگاه خودروی شوتی توقیف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شازند ادامه داد: در بازرسی از خودروهای توقیفی انواع کالای قاچاق شامل ۶۹ دستگاه لوازم خانگی، ۱۷ دستگاه تلویزیون، ۲۸۰ عدد تبلت، ۹۹۰ عدد شارژر، ۳۰ دستگاه ماینر، دو دستگاه گنج یاب، ۲۳۹ عدد کاپ قهوه قاچاق و … کشف شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی کالاهای کشف شده در ارزیابی کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی بیش از ۱۲ میلیارد ریال است، تصریح کرد: در این عملیات‌ها ۳۴ خودروی تغییر ارکان داده شده توقیف و همه رانندگان خودروهای توقیف دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

جودکی در خصوص ادامه داشتن طرح‌های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا، خاطرنشان کرد: تلفن ۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هر گونه گزارش و خبر در خصوص هر گونه موارد مشکوک مرتب با نظم و امنیت عمومی است.

انهدام باند فروش سلاح در فضای مجازی

رئیس پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از انهدام باند فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی و دستگیری سه عضو این باند خبر داد.

علی شاملو اظهار کرد: در هفته گذشته مأموران پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی پایتخت اخباری در خصوص فروش سلاح جنگی و شکاری و سایر ادوات مربوط به آن در فضای مجازی دریافت کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله مأموران دست به کار شده و پس از انجام تحقیقات گسترده هویت اعضای این باند و مخفیگاه آنان را در حوالی میدان سبلان شناسایی کردند.

رئیس پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی تهران اظهار کرد: با هماهنگی‌های قضائی مأموران پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی پایتخت به مخفیگاه متهمان اعزام و در یک عملیات پلیسی موفق شدند، هر سه عضو باند فروش سلاح در فضای مجازی را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

وی افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد دو قبضه سلاح جنگی، یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز، بیش از ۵۰ عدد فشنگ جنگی، شش قبضه سلاح سرد و سایر ادوات کشف شد.

شاملو با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند، گفت: پلیس به طور جد با عاملان فروش سلاح غیر مجاز در فضای مجازی برخورد شدید صورت خواهد داد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعاً موضوع را با پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ در میان بگذارند.

خودکشی پرستار جوان در روزهای کرونایی

پرستار جوان که در یکی از بیمارستان‌های آبادان مشغول به کار بود وقتی در خانه تنها بود با تزریق دو آمپول بیهوشی دست به خودکشی زد.

مأموران پلیس آبادان در جریان خودکشی دختر ۲۸ ساله‌ای در خانه‌اش در منطقه کارون آبادان قرار گرفتند و خیلی زود تیمی از مأموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. مأموران با حضور در صحنه متوجه شدند دختر جوان که یک پرستار است و با تزریق دو آمپول بیهوشی در زمانی که دوستانش در خانه حضور نداشتند، اقدام به خودکشی کرده و به کام مرگ فرو رفته است.

بررسی‌ها نشان داد که پرستار جوان از شهر دیگری به آبادان آمده و با دوستانش که در یک خانه زندگی می‌کرده و زمانی که دوستانش به سر کار رفته‌اند، این پرستار در خانه تنها بوده و دست به خودکشی زده است.

تحقیقات از دوستان این پرستار نشان از آن دارد که او در روزهای کرونایی به دلیل نامعلومی دچار مشکلات روحی شده بوده و به همین دلیل تصمیم به خودکشی گرفته است.

تاب بازی مرگبار پسر ۲ ساله

جسد پسر دو ساله‌ای که والدینش مدعی هستند هنگام تاب بازی خفه شده است، با دستور بازپرس جنایی برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

مأموران کلانتری ۱۳۲ نواب در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از مرگ کودکی دو ساله در یکی از بیمارستان‌های پایتخت خبر دادند.

با اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد و در بررسی‌های اولیه خانواده پسر دو ساله به مأموران کلانتری ۱۳۲ نبرد، گفتند: پسرمان روی تاب در حال بازی بود، اما ناگهان طناب دور گردن پسرم پیچید و باعث خفگی وی شد.

در حالی که خانواده کودک چنین اظهاراتی داشتند، به دستور بازپرس حبیب الله صادقی، مأموران تشخیص هویت راهی خانه آن‌ها شده تا اظهارات‌شان را بررسی کنند و با حضور تیم تشخیص هویت و بررسی محل حادثه، احتمال مرگ کودک بر اثر خفگی هنگام تاب بازی قوت گرفت، اما برای اطمینان جسد برای کالبدشکافی به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 469979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.