همکاری بهزیستی و قوه قضائیه برای غنی‌سازی برنامه جامع خانواده

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: با قوه قضائیه توافقات خوبی داشتیم تا خدمات جامع حوزه خانواده را غنی‌تر کنیم. دوره‌های آموزش تخصصی روانشناسان حوزه خانواده را برگزار کردیم و برنامه جامع بازآموزی آنان را نیز داشتیم.

به گزارش ایمنا، بهزاد وحیدنیا با بیان اینکه دوره‌های مشترک آموزشی با قوه قضائیه داریم، اظهار کرد: آموزش کاربران سامانه تصمیم را نیز در برنامه‌های خود داشتیم و به طور مثال این آموزش‌ها را در دفاتر پیشخوان داشته‌ایم. برنامه نظارت سامانه را نیز در برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

کرونا آمار درخواست‌های طلاق توافقی را کاهش نداد

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه کرونا آمار درخواست‌های طلاق توافقی را کاهش نداد، ادامه داد: درخواست‌های طلاق توافقی طی ۹ ماه گذشته نسبت به ۹ ماه سال گذشته، کاهش محسوسی نداشته است.

وحیدنیا افزود: البته شیوع ویروس کرونا مدتی تقاضاها و مراجعات طلاق توافقی را کم کرد اما در مجموع کاهش محسوسی مشاهده نشد.

وی تاکید کرد: تقاضاهای تأمین خدمات، نشان‌دهنده عدم کفایت مداخلات قبلی نیست.

۱۴.۵ درصد موارد طلاق توافقی منجر به سازش شد

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۱۴.۵ درصد درخواست‌های طلاق توافقی ثبت شده در سامانه تصمیم منجر به سازش شده، گفت: طلاق‌های توافقی، موارد سخت در مقوله طلاق هستند و بازگشت به زندگی در اینگونه طلاق‌ها، کار سختی است.

وی اضافه کرد: متقاضیان طلاق توافقی نیازمند برنامه‌های مراقبت اجتماعی هستند و امیدواریم خدمات آنها را تأمین کنیم و با قوه قضائیه این کار را پیش ببریم.

منبع: ایرنا

کد خبر 469851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.