۲۷۰۰ مدرسه در خراسان رضوی امکان بازگشایی دارند

مدیر کل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی از بازگشایی مدارس زیر ۵۰ نفر خبر داد و گفت: عملا در سطح استان حدود دو هزار و ۷۰۰ مدرسه امکان بازگشایی دارند.

به گزارش ایمنا، قاسمعلی خدا بنده در تشریح جزئیات اولین روز حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس اظهار کرد: با توجه به اینکه اولین روز بهمن ماه مصادف با آخرین روز کاری بود انتظار ما بر آن است که از روز شنبه هفته پیش رو دانش‌آموزان در سر کلاس‌های درس منسجم‌تر حاضر شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص تعداد مدارسی که در سطح استان امکان بازگشایی دارند، گفت: در دوره ابتدایی حدود یک هزار و ۷۰۰ مدرسه در سطح استان زیر ۵۰ نفر جمعیت دارند و در شهرستان‌هایی با وضعیت آبی می‌توانند به صورت حضوری کلاس‌های درس خود را برگزار کنند.

وی افزود: در دوره‌های متوسطه اول و دوم و هنرستان‌ها حدود یک هزار مدرسه زیر ۵۰ نفر جمعیت دارند و دانش‌آموزان برای دروس مهارتی و عملی خود می‌توانند در مدارس حاضر شوند.

خدابنده با بیان اینکه در سطح خراسان رضوی حدود دو هزار و ۷۰۰ مدرسه امکان بازگشایی دارند، در رابطه با الزام دانش آموزان جهت حضور در مدرسه از طرف کادر مدارس اظهار کرد: خواست ما حضور دانش‌آموزان در مدارس است، هم اکنون ما از طرف تعداد زیادی از اولیای دانش‌آموزان و همچنین از طرف تعدادی از همکاران خودمان و حتی خود دانش‌آموزان درخواست تشکیل کلاس‌ها به صورت حضوری را داریم، زیرا در برخی از مناطق احساس می‌شود کیفیت آموزشی پایین آمده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: آموزش در فضای مجازی شرایط دشواری را به همکاران ما تحمیل کرده به طوری که آموزش به صورت حضوری به ویژه برای دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم که کار با آنها در بستر فضای مجازی دشوار است و همچنین دانش‌آموزان پایه دوازدهم که امسال کنکور دارند، حائز اهمیت بیشتری است.

وی افزود: عوامل اجرایی مدرسه تا حد توانشان با توجه به امکانات آموزش‌وپرورش تمام سعی خود را به کار می‌گیرند تا محیط امن و بهداشتی را برای دانش‌آموزان فراهم آورند تا سلامت بچه‌ها و معلمان به خطر نیفتد.

خدابنده با بیان اینکه ما اجباری بر حضور دانش‌آموزان در مدارس نداریم، اضافه کرد: اصرار ما بر تشکیل کلاس‌های حضوری در مدارس زیر ۵۰ جمعیت است که عموماً مدارس روستایی است و در این مدارس نیز امکانات بهداشتی فراهم است.

وی ادامه داد: هم اکنون با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا دستور بازگشایی مدارس داده شده است و هر زمان این ستاد بر اساس سنجش شرایط شیوع کرونا تصمیم به تعطیلی مدارس گرفت ما تابع تصمیمات این ستاد هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در توضیح وضعیت آموزش دانش‌آموزان به صورت حضوری و مجازی و فشار کاری که از این ناحیه به معلمان می‌آید، گفت: هم اکنون به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که ما در همان سقف آموزشی ۲۴ ساعت همکارانمان کار تدریس را انجام دهیم، یعنی حداکثر حضور دانش‌آموز در مدرسه دو روز در هفته است و این نصف ساعت موظف همکاران است.

خدابنده ادامه داد: علاوه بر آن بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده در هر روز حداکثر سه زنگ ۳۵ دقیقه‌ای در مدرسه برگزار می‌شود و اگر مدارس کار خود را از ساعت ۸ صبح آغاز کنند، رأس ساعت ۱۰ صبح این سه زنگ پایان یافته و در مابقی ساعات مانده تا پایان ساعت کاری مدرسه همکاران ما در مدرسه و یا در منزل می‌توانند آموزش در فضای مجازی را برای آن دسته از دانش‌آموزان که تمایلی به حضور در مدرسه ندارند، انجام دهند.

منبع: فارس

کد خبر 469824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.