برنامه‌های شهرداری اصفهان، شهروندمحور است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای پیشبرد بهتر برنامه‌های فرهنگی، خدماتی، زیربنایی و عمرانی شهر باید شهروندان را در اولویت قرار داد، همچنین اگر خدماتی که انجام می‌دهیم بدون توجه به شهروندان انجام می‌شد، قطعاً بی نتیجه بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در یک گفت‌وگوی زنده رادیویی با بیان اینکه عناصر کالبدی و فیزیکی شهر و عناصر انسانی از ملزومات زندگی شهری است، اظهار کرد: اولویت مدیریت شهری توجه به زندگی شهروندان است در همین راستا خدمات نیز در راستای توجه به شهروندان ارائه می‌شود تا رفاه آن‌ها در این زمینه تأمین شود بنابراین اگر به دنبال روح، نشاط، شادابی و پویایی در شهر هستیم باید به شهروندان توجه کنیم و یقیناً اگر از توجه به دغدغه شهروندان غافل شویم، از بزرگترین سرمایه در شهر غافل شده‌ایم.

وی ادامه داد: برای پیشبرد بهتر برنامه‌های فرهنگی، خدماتی، زیربنایی و عمرانی شهر باید شهروندان را در اولویت قرار داد، همچنین اگر خدماتی که انجام می‌دهیم بدون توجه به شهروندان انجام می‌شد، قطعاً بی نتیجه بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با توضیح اینکه باید به نیازها، حقوق، جایگاه و کرامت شهروندان توجه ویژه داشت، اضافه کرد: برای استفاده از حداکثر امکانات باید سازوکارها و شرایط مطلوبی را برای شهروندان فراهم کنیم، داشتن حمل و نقلی روان در شهر، امکان رانندگی با آرامش و بدون دغدغه، داشتن پیاده‌راه‌هایی مناسب، تلاش برای هوایی سالم و بدون آلودگی، داشتن پارک‌ها و تفرجگاه‌ها همراه با امنیت مأموریت‌ها و اقداماتی است که در شهر اصفهان انجام شده است.

وی با اشاره به خدمات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به شهروندان، تصریح کرد: شهرداری مدتی است پا را فراتر از وظایف اولیه خود در قبال شهر گذاشته و در حال رسیدگی به وظایف بر جا مانده در شهر است.

نصراصفهانی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری در کنار انجام فعالیت‌های عمرانی به نیازهای فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهروندان توجه ویژه دارد و به رفع این نیازها ورود پیدا کرده است، گفت: شهروندان شاهد خدمات شهرداری در زمینه‌های مختلف در شهر هستند و جای جای شهر حکایت از حضور مدیریت شهری و شهرداری دارد.

وی خاطرنشان کرد: پرداختن به موارد مختلف در شهر توسط مدیریت شهری در راستای باور خدمت به شهروندان است و این موارد متناسب با زمان، استمرار خواهد داشت؛ از عنصر زمان نباید غافل شویم چرا که خساراتی را به شهر، شهروندان و مدیریت شهری وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۹۸ مرکز فرهنگی و اجتماعی در شهر توسط شهرداری ایجاد شده است، ۵۵ مجموعه ورزشی متعلق به شهرداری، ۱۶ مرکز تفریحی، ۹ مرکز هنری، ۱۱۱ مرکز فرهنگی و کتابخانه و سالن مطالعه و ۹ خانه که فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی در آن انجام می‌شود، از جمله اقدامات شهرداری برای رفاه شهروندان است. همچنین ۱۵۰ ایستگاه ورزشی در اصفهان وجود دارد که مردم از آن استفاده می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه ارکان مدیریت شهری دغدغه رفاه، نشاط و امور مردم را دارند، اضافه کرد: مکان‌های تفریحی از جمله شهر رویاها، تله سیژ، باغ پرندگان و باغ خزندگان متعلق به شهرداری است و به شهروندان خدمات تفریحی ارائه می‌دهند. بخش خصوصی نیز در این زمینه ورود کرده و مراکز تفریحی خوبی با همکاری بخش خصوصی در شهر اصفهان راه‌اندازی شده است که این فعالیت‌ها مورد استقبال مدیریت شهری نیز است.

وی با بیان اینکه اگر در شرایط فعلی شیوع کرونا، تجمع جمعیت مشکلی ایجاد نمی‌کرد، شاهد اتفاقات ویژه‌ای در محلات و نقاط مختلف شهر بودیم، خاطرنشان کرد: در اعیاد و مناسبت‌ها می‌توان رخدادهایی را رقم زد که شادی و نشاط مردم را به همراه داشته باشد، اکنون به دلیل شیوع کرونا با محدودیت‌هایی روبرو هستیم و برنامه‌ها به صورت تولید محتوا و در فضای مجازی اجرا می‌شود.

نصراصفهانی ادامه داد: مدیریت شهری برنامه‌های خود را با اهداف مشخص انجام می‌دهد، البته در اجرای برنامه‌ها ممکن است اهدافی رقم بخورد که بسیار ارزشمند است و قطعاً مدیریت شهری به اکثر موارد در این زمینه می‌پردازد.

وی با بیان اینکه به طور جدی نگران آسیب‌های روحی مردم در دوران کرونا هستیم، افزود: اگر ستاد مقابله با کرونا همزمان با کاهش شیوع این ویروس اجازه دهد، قطعاً فعالیت‌های شهرداری برای افزایش نشاط و شادی در شهر از سر گرفته خواهد شد؛ همچنین اگر شهروندان پیشنهادی در این زمینه دارند، مدیریت شهری از آن‌ها استقبال خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: صدا و سیما در این روزها که مردم به دلیل محدودیت‌های کرونایی بیشتر اوقات خود را در منزل می‌گذرانند، می‌تواند با افزایش برنامه‌های شاد و مفرح تا حدودی روحیه مردم را در این شرایط بهبود بخشد.

کد خبر 469609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.