دستگیری قاتل دو برادر جوان

کشف بیش از یک تن موادمخدر، ۱۰ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای، کشف موبایل‌های سرقتی توسط پلیس راه‌آهن، بازداشت کلاهبردار میلیاردی، آتش‌سوزی یک برج و قتل دو برادر جوان را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف یک تن و دو کیلو و ۲۶۰ گرم موادمخدر از نوع تریاک در درگیری مسلحانه پلیس با اشرار و قاچاقچیان در شهرستان ایرانشهر خبر داد.

احمد طاهری اظهار کرد: روز گذشته در عملیات تکاوران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایرانشهر یک باند مسلح قاچاق مواد افیونی منهدم و پنج قاچاقچی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در این عملیات مسلحانه یک دستگاه خودروی وانت تویوتا و یک دستگاه پژو ۴۰۵ از قاچاقچیان توقیف و در بازرسی از خودروهای توقیفی یک تن و دو کیلو و ۲۶۰ گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این عملیات دو قبضه سلاح کلاش با ۸۸ فشنگ و یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز با ۱۳ فشنگ مربوطه کشف شد.

تصادف زنجیره‌ای ۱۰ مصدوم برجا گذاشت

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی آبادان گفت: حادثه رانندگی بین دو دستگاه تیبا با پژو و دو دستگاه موتورسیکلت در سه راهی روستای مدن آبادان ۱۰ نفر را راهی بیمارستان کرد.

امین منصور اظهار کرد: این حادثه در سه راهی روستای " مدن" به سمت " آلبوعبادی" رخ داد و در پی آن چهار تیم امدادی همراه با چهار دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مصدومان این حادثه رانندگی پس از دریافت خدمات اولیه پیش بیمارستانی توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی آبادان برای ادامه درمان به بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، ۱۷ شهریور و شهید بهشتی این شهر منتقل شدند، علت حادثه از سوی پلیس راهور ناجا در حال بررسی است.

کشف موبایل‌های سرقتی توسط پلیس راه‌آهن

فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری ناجا گفت: با هوشیاری کارکنان پلیس راه آهن مشهد، ۷۴ دستگاه گوشی همراه سرقتی کشف و ضبط و دو نفر در این رابطه دستگیر شدند.

حشمت الله ملکی اظهار کرد: مأموران پلیس راه آهن خراسان حین کنترل مسافران در ایستگاه مشهد به دو مسافر تبعه کشور خارجی که دارای مجوز تردد و اقامت در ایران بودند مظنون و در بازرسی از وسایل همراه آن‌ها، ۷۴ دستگاه تلفن همراه و ۱۵۸ قطعه کارت حافظه جانبی کشف شد.

وی با بیان اینکه ارزش گوشی‌های مکشوفه هفت میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: بر اساس استعلام انجام شده از سامانه همیاب ۲۴ مشخص شد، گوشی‌های مکشوفه دارای سابقه سرقت از شهرهای تهران، اصفهان، کرمانشاه و شیراز هستند.

فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری ناجا اضافه کرد: متهمان با پیشنهاد رشوه ۱۵۰ میلیون ریالی قصد فریب مأموران پلیس راه آهن را داشتند که مراتب با رد رشوه صورتجلسه و دو متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

وی خاطرنشان کرد: تأمین امنیت خطوط ریلی با جدیت در حال پیگیری است و پلیس راه آهن اجازه نخواهد داد، افراد سودجو از طریق صنعت ریلی به اهداف شوم خود برسند و با سارقان و افراد فرصت طلب با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

بازداشت کلاهبردار میلیاردی

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری فردی که با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود از ۲۸ نفر به مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

محمد نادربیگی اظهار کرد: در پی اعلام شکایت از یک نفر نمایشگاه‌دار خودرو که با جمع‌آوری مبالغ زیادی وجه از افراد مختلف در قبال واگذاری خودرو از سه ماه گذشته متواری شده و اطلاعی از وی در دست نیست، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با بررسی‌های لازم صحت خبر احراز و مشخص شد که نامبرده از کارمندان یکی از ادارات دولتی است که در کنار شغل خود اخیراً با فعالیت در یک نمایشگاه اتومبیل از سابقه و حسن شهرت خود سو استفاده و با پول‌های مردم اقدام به معامله خودرو و کلاهبرداری میلیاردی از آن‌ها کرده و با توجه به غیبت ناگهانی وی احتمال اینکه به خارج از کشور متواری شود بسیار زیاد است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد که نامبرده با استفاده از نفوذی که در دستگاه‌های دولتی داشته با ادعای اینکه می‌تواند برای اطرافیان و آشنایانش وام بگیرد مدارک شناسایی آن‌ها را گرفته و سپس به اسم آن‌ها افتتاح حساب کرده و شماره همراه خودش را هم به عنوان شماره افتتاح کننده به بانک ارائه تا پیامک‌ها و دیگر اطلاعات مربوط به حساب، به شماره وی ارسال شود و سپس از طریق همین حساب، دسته چک‌ها را دریافت و اقدام به خرید و فروش خودرو و گرفتن وجه از دیگران با ارائه این چک‌ها کرده است.

وی با بیان اینکه متهم با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود، اقدام به افتتاح حساب و دریافت دسته چک به نام دیگران کرده و در ابتدا به منظور جلب اعتماد دارندگان چک اقدام به پاس کردن چک‌ها کرده، گفت: به بهانه خرید خودروی خارجی یا ایرانی برای شکات به قیمت مناسب، تعدادی از معاملات را چک‌هایی که به اسم مالباختگان بود انجام داده و تعدادی را نیز با گرفتن وجه نقد از آن‌ها ترتیب داده است.

نادربیگی خاطرنشان کرد: بررسی دقیق‌تر موضوع به صورت ویژه در دستورکار تیمی از کارآگاهان زبده این پلیس قرار گرفت و محرز شد که متهم تاکنون از کشور خارج نشده و در شهر تهران و شهرستان‌های اطراف استان تهران و البرز در حال رفت و آمد است، بلافاصله مجوز ممنوع‌الخروج بودن وی صادر و وضعیت و ارتباطات وی تحت کنترل قرار گرفت تا اینکه رد وی در شهرستان فردیس استان البرز شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی نامبرده در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی استان البرز منتقل شد.

وی افزود: متهم در بازجویی‌های صورت گرفته به جرم خود مبنی بر کلاه‌برداری از ۲۸ نفر از افراد اعتراف کرد و اظهار کرد که با استفاده از موقعیت شغلی خود و اعتمادی که اطرافیان و آشنایانش به وی داشتند، اقدام به گرفتن مدارک شناسایی به بهانه گرفتن وام، کرده پس از افتتاح حساب با امضا خودش و مشخصات آن‌ها به هویت این افراد دسته چک صادر شده و به دفعات زیاد دسته چک‌ها را پاس و دسته چک جدید دریافت کرده، اما پس از مدتی دیگر توان مالی برای پاس کردن چک‌ها نداشته و از این طریق ۲۲۰ میلیارد ریال از سوژه‌های خود کلاه‌برداری کرده است.

آتش‌سوزی هولناک در یک برج

آتش سوزی در یک برج مسکونی واقع در بزرگراه شهید سلیمانی تهران با تلاش سه گروه از آتش نشانان مهار شد.

فرمانده آتش‌نشانان اعزامی به حادثه گفت: به دنبال تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اعلام خروج شعله‌های آتش و دود فراوان از طبقات بالای یک برج مسکونی، ستاد فرماندهی آتشنشانی بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۷۳، ۲۹ و همچنین گروه امداد و نجات ۱۳ به همراه خودرو نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و خودرو حامل دستگاه‌های تنفسی را به بزرگراه شهید سلیمانی اعزام کرد.

حمیدرضا سمیعی در خصوص این حادثه گفت: یکی از واحدهای مسکونی در طبقه دهم برج ۱۱ طبقه مسکونی که دارای ۱۰۴ واحد مسکونی است، به علت نامعلومی آتش گرفت و دود فراوانی از پنجره‌های آن خارج شده و به آسمان بلند می‌شد.

وی افزود: نیروهای عملیاتی بی‌درنگ پس از قطع جریان برق و گاز و ایمن سازی محل حادثه به کانون آتش‌سوزی در طبقه دهم رفته و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی آتش‌نشانی، شعله‌های آتش را مهار و خاموش کرده و همچنین از سرایت آن به اطراف جلوگیری به عمل آوردند.

دستگیری قاتل دو برادر جوان

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از دستگیری قاتل دو برادر سراوانی پس از هشت ماه فرار در عملیات ضربتی پلیس این شهرستان خبر داد.

داریوش سرگلزائی اظهار کرد: در پی قتل مسلحانه دو برادر ۲۳ و ۲۶ ساله طی یک نزاع دسته جمعی در یکی از محلات شهرستان سراوان موضوع شناسایی و دستگیری قاتل در دستور گار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در صحنه قتل و انجام تحقیقات میدانی مشخص شد، چهار جوان با این دو برادر درگیر شده که طی آن یکی از افراد حاضر در نزاع با شلیک سلاح کلاش هر دو آن‌ها را به قتل رسانده و از محل متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان اضافه کرد: بلافاصله با تلاش مأموران افراد حاضر در این درگیری شناسایی و در چند عملیات ضربتی دستگیر و مشخص شد ضارب اصلی پس از ارتکاب به جنایت از طریق مرزهای شرقی به کشور پاکستان گریخته است.

وی تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده که در صدد دستگیری قاتل فراری بودند، چند روز قبل اخباری مبنی بر تردد مجدد وی در سطح شهرستان به دست آورده و تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی مخفیگاهش آغاز کردند.

سرگلزائی افزود: در نهایت با تلاش پلیس مخفیگاه قاتل در یکی از روستاهای شهرستان شناسایی و متهم با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی یک قبضه کلت کمری به دست آمد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته متهم به قتل این دو برادر اعتراف کرد و انگیزه خود را از ارتکاب به این جنایت، اختلافات پیش آمده به دلیل معاملات ناثواب موادمخدر اعلام کرد، متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 469498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.