به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه هفتگی رونمایی از سامانههای غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که با عنوان طرح ۳۰۷۰ در حال اجرا است، اظهار کرد: تا کنون ۲۰ سرویس غیرحضوری از خدمات ۳۰ گانه رونمایی شده و انتظار میرود که این سرویسها به صورت بینقص و کاملاً غیرحضوری به مخاطبان ارائه شود.
وی مباحثه دائمی کارشناسان را راهکاری بسیار مؤثر برای ارتقا خدمات غیرحضوری ارزیابی کرد و افزود: رفع مشکلات سرویسهای غیرحضوری به معنی رضایت خدمت گیرنده است و واحدهای تخصصی نمیتوانند به دلیل عدم پاسخگویی سایر نهادها و یا ایرادات و مشکلات دیگر از خود رفع مسئولیت کنند، بلکه باید تا رفع کامل مشکلات اعلام شده از سوی مدیران و کارشناسان واحدهای اجرایی، موضوعات ثبت شده را پیگیری کنند.
سالاری هدف نهایی و نقطه مطلوب سرویسهای غیرحضوری را توقف کامل این خدمات در شعب تأمین اجتماعی دانست و تصریح کرد: سهولت در دسترسی و پایداری سرویسهای غیرحضوری موضوع بسیار مهمی است که همواره باید به عنوان دغدغه اصلی واحدهای فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گیرد.
سالاری تغییر نگرش و پرهیز از سختگیری غیرضروری را برای پیشبرد طرح خدمات غیرحضوری حائز اهمیت دانست و گفت: دریافت بسیاری از خدمات سازمان تأمین اجتماعی مستلزم شرایط مختلف است که بسیاری از این شرایط را میتوان با سهولت بیشتر و بر اساس اعتماد به متقاضیان و دریافت اطلاعات از اشخاص احراز کرد و نیازی به سختگیری نخواهد بود.
وی ادامه داد: جلوگیری از سوءاستفاده نیز نباید موجب توقف خدمت رسانی شود و سختگیری در کنترلها نباید موجب کندی و توقف خدمات باشد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه اطلاع رسانی به متقاضیان خدمات غیرحضوری را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: مراحل مختلف رسیدگی به درخواست مردم در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی و پیشرفت کار باید به اطلاع متقاضی برسد تا افراد از پیشرفت کار و رسیدگی به خواستههای خود مطلع شوند.
سالاری گفتوگوی مداوم مدیران و کارشناسان واحدهای تخصصی ستادی با مدیران و کارشناسان واحدهای اجرایی سراسر کشور را از دیگر مسائل حائز اهمیت برشمرد و گفت: برگزاری جلسات ویدئو کنفرانسی روزانه با استانهای مختلف باید یکی از دستور کارهای ثابت واحدهای تخصصی ستادی باشد و مشکلات و خواستههای مطرح شده از سوی واحدهای اجرایی به دقت بررسی و رسیدگی شود.
در این جلسه مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی نیز به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در زمینه اجرای موفقیت آمیز طرح ۳۰۷۰ پرداختند.
بر اساس طرح ۳۰۷۰ که طی ماههای اخیر در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است به مرور ۳۰ خدمت غیرحضوری به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی اعم از بیمهشدگان، کارفرمایان و بازنشستگان ارائه میشود و با تکمیل این طرح حدود ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی کاهش مییابد.
این خدمات از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار دارند.
نظر شما