افزایش ۲۰ برابری جذب سرمایه در پانزدهمین جشنواره فن‌آفرینی شیخ‌ بهایی

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: در پانزدهمین جشنواره فن‌آفرینی شیخ‌ بهایی میزان جذب سرمایه در شهرک نسبت به دوره گذشته حدود ۲۰ برابر افزایش یافته است.

جعفر قیصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تجاری‌سازی و تولید انبوه محصولات فن‌آورانه شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آور نیاز به جذب سرمایه دارد، اظهار کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امسال برنامه‌های بسیاری در این جهت اجرا کرده و تاکنون در مجموع ۴۶۰ میلیارد ریال برای واحدهای فن‌آوری جذب سرمایه شده است.

وی ادامه داد: اولویت برنامه‌های شهرک در سال جاری تأمین بخشی از سرمایه‌های تجاری‌سازی و تحقق بخشیدن به شعار جهش تولید و اجرای آن بوده است و در این راستا تلاش شده تا این سرمایه‌ها از منابع مختلف تأمین شود که یکی از آن‌ها منابع اختصاصی شهرک است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با توضیح اینکه به واسطه فعالیت‌های انجام شده، شهرک موفق شد طی پانزدهمین جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی میزان جذب سرمایه را نسبت به دوره گذشته حدود ۲۰ برابر افزایش دهد، تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین موارد جذب سرمایه در سال ۹۹ می‌توان به سرمایه‌گذاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای مشارکت در تجاری‌سازی محصولات فن‌آورانه در ۱۲ طرح معادل ۹۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

وی با اشاره به طرح‌های فن‌آورانه‌ای که جذب سرمایه‌گذار داشتند، اضافه کرد: از جمله این طرح‌های فن‌آورانه می‌توان به خط تولید ملت بلون (ماده اولیه ماسک پزشکی) اشاره کرد. همچنین برای ۱۲ طرح از طرف هشت سرمایه‌گذار در پانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه جذب شده است و بیشتر این سرمایه گذاران از استان‌های تهران و خراسان رضوی بودند.

قیصری خاطرنشان کرد: مذاکره برای سرمایه گذاری در ۱۰ طرح دیگر نیز در حال انجام است و تا پایان امسال نهایی خواهد شد. در هفته پژوهش و فن‌آوری امسال در مجموع ۴۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای هفت طرح در سطح کشور انجام شد که اصفهان با دو طرح رتبه نخست را در کشور داشت. قرارداد مربوط به این دو طرح به صورت سه جانبه بین صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق پژوهش و فن‌آوری استان اصفهان به عنوان عامل و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری منعقد شد.

وی ادامه داد: طرح‌های تولید لوله‌های خون‌گیری وکیوم PET و تولید ادوات تراش لیزری با دقت زیر میکرون با ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال، دو طرح فن‌آورانه شهرک محسوب می‌شوند که رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان توضیح داد: وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری به ۹ فن‌آوری شرکت‌های فن‌آور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در زمینه‌های لیزر، آب و پساب، صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، مخابرات و اتوماسیون شهری، ۱۰ میلیارد ریال یارانه تجاری‌سازی فن‌آوری (گرنت بلاعوض) اختصاص داد و اصفهان رتبه نخست را در این زمینه کسب کرد.

کد خبر 469370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.