حمله هوایی به استان بابل عراق/ آمریکا دست داشتن در حمله را تکذیب کرد

خبرنگار المیادین از شنیده شدن صدای انفجار در جرف الصخر خبر داه است. گفته می‌شود این انفجار بر اثر حمله هوایی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خبرنگار المیادین در عراق گزارش داد که انفجارهای مکرر در جرف الصخار، شمال استان بابل شنیده شده است.

بر اساس این گزارش، انفجارهایی که در جرف الصخار، شمال بابل شنیده شد، در منطقه البهبان رخ داده است. منابع المیادین در عراق گفتند که منطقه مورد هدف در جرف الصخار در بخش "نیروهای مسلح عراق - ارتش" قرار دارد.

این منابع تأیید کردند که انفجارها در جرف السخار ناشی از حملات هوایی بوده است. این منابع همچنین از پرواز هواپیماهای جنگی آمریکایی بر فراز منطقه القائم در مرز عراق و سوریه خبر دادند.

خبرنگار شبکه خبری الجزیره نیز اعلام کرده است که گزارشاتی از حملات آمریکایی‌ها به مواضعی در منطقه جرف الصخر در شمال استان بابل در مرکز عراق مخابره شده است.

برخی رسانه‌های عراقی هم اعلام کرده‌اند که هواپیماهای آمریکایی مواضع ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی در شمال بابل را هدف قرار داده‌اند و دست کم ۶ نیروی ارتش عراق در این حملات کشته شده‌اند.

کانال خبری صابرین نیوز نیز خبر داده که این حملات توسط جنگنده‌های f16 و GBU39 بمب‌های آمریکا انجام شده است.

این کانال خبری همچنین از زخمی چندین نفر از اعضا حشد الشعبی و همینطور کشته شدن ۹ نفر از از اعضا ارتش عراق خبر داده است.

صابرین نیوز همچنین خبر داده که الکاظمی، نخست وزیر عراق نیروهای ضد ترور را برای محافظت از سفارت آمریکا به منطقه سبز ارسال کرده است.

ارتش آمریکا طی بیانیه‌ای هرگونه دخالت در حملات صورت گرفته بر علیه مواضع ارتش عراق را تکذیب کرد.

منابع خبری و مقامات عراقی به جزئیات بیشتری درباره این حمله ادعایی اشاره نکرده‌اند.

اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 469340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.