گجت‌های هوشمند دوران قرنطینه را بشناسید

استفاده از گجت‌های هوشمند مانند ردیاب Tile، اسپیکر آمازون Echo، پریز برق هوشمند، ترموستات هوشمند، لامپ هوشمند،دستگاه تماس ویدئویی پورتال و دستگاه استریمینگ، زندگی کردن را در دوران قرنطینه آسان‌تر می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در شرایط کنونی با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر دنیا، افراد باید تا حد امکان در منزل بمانند و از حضور در محیط‌های شلوغ دوری کنند. قطعاً استفاده از بعضی گجت‌های هوشمند زندگی کردن را در این دوران آسان‌تر می‌کند. در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از این گجت‌ها می‌پردازیم:

ردیاب Tile

سپری کردن زمان بیشتر در منزل به این معنا نیست که وسایل خود مانند گوشی همراه، کلیدها و… را گم نمی‌کنید، بلکه ممکن است فراموش کنید این وسایل را در کدام قسمت منزل گذاشته‌اید. در این صورت می‌توان از ردیاب Tile استفاده کرد که در هر شکل و اندازه‌ای موجود است و با فناوری بلوتوث کار می‌کند. کاربران می‌توانند این محصول را روی ریموت کنترل تلویزیون، کلیدها و داخل کیف پول خود قرار دهند. سپس زمانی که یکی از این محصولات گم شد، آن‌ها کاربران می‌توانند با استفاده از برنامه Tile که روی گوشی هوشمند یا تبلت خود نصب کرده‌اند، آن را ردیابی کنند. علاوه بر این ردیاب Tile با دستیار صوتی Amazon Alexa نیز سازگار است.

اسپیکر آمازون Echo

اسپیکر آمازون Echo یک محصول خانگی هوشمند است که با پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا کار می‌کند. این محصول هوشمند علاوه بر اینکه قادر است موسیقی و پادکست پخش کند، می‌تواند گزارش وضعیت آب و هوا یا ترافیک را اعلام کند، تماس بگیرد، پیام ارسال کند، خرید اینترنتی انجام دهد، حساب بانکی فرد را بررسی کند، درباره برنامه‌های تلویزیونی یا تقویم اطلاع رسانی کند و تایمر یا آلارم را تنظیم کند. علاوه بر این بلندگوی هوشمند آمازون Echo می‌تواند به دستگاه‌های خانگی هوشمند نیز متصل شود.

پریز برق هوشمند

افراد می‌توانند با استفاده از پریزهای برق هوشمند، زندگی در دوران قرنطینه را آسان‌تر کنند. کاربران با استفاده از این وسیله کوچک و ساده می‌توانند لوازم الکترونیکی منزل خود مانند تلویزیون، لامپ و بلندگوها را کنترل کنند. این گجت از دستیار صوتی الکسا و گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کند. این پریزهای برق هوشمند دارای قابلیت بسیار مفید تایمر است. با این ویژگی می‌توانید محافظت بیشتری از دستگاه‌هایتان داشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که در ساعت مشخص چراغ‌های منزل را خاموش و یا جریان برق متصل به گوشی هوشمند، تبلت یا لپ تاپ کاربران را متوقف کند.

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند وسیله‌ای است که به هوشمندسازی منزل افراد کمک بسیاری کرده و سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان‌ها را کنترل می‌کند. این گجت از طریق اتصال به اینترنت، به کاربر اجازه تنظیم گرما را از طریق اینترنت می‌دهد. علاوه بر این محصول ذکر شده با اتصال به سایت‌های پیش بینی وضعیت آب و هوا، اطلاعاتی در مورد تغییرات آب و هوا در اختیار کاربران قرار می‌دهد و متناسب با آن تغییراتی در سیستم گرمایشی یا سرمایشی منزل اعمال می‌کند. بعضی از ترموستات‌ها هوشمند به صورت خودکار متوجه می‌شوند که چه زمانی افراد منزل را ترک می‌کنند یا به منزل می‌رسند. بنابراین هنگام رسیدن کاربر به منزل، دمای محیط را به حالت مطلوب می‌رسانند.

لامپ هوشمند

لامپ‌های هوشمند توسط گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها یا سیستم‌های اتوماسیون خانگی هوشمند کنترل می‌شود. کاربران می‌توانند از راه دور حتی با کیلومترها فاصله از خانه یا محل کار خود فقط با لمس یک دکمه روی گوشی موبایل یا تبلت، لامپ‌های هوشمند ساختمان را روشن و خاموش کنند. لامپ‌های هوشمندی که به اینترنت متصل می‌شود، دارای قابلیت زمان‌بندی هستند. بنابراین کاربران می‌توانند آن‌ها را از راه دور به گونه‌ای تنظیم کنند که در ساعات مشخصی روشن یا خاموش باشند. کاهش یا افزایش شدت نور نیز یکی از قابلیت‌های جذاب لامپ‌های هوشمند محسوب می‌شود. امکان تغییر رنگ این لامپ‌ها نیز بسیاری از افراد را شگفت‌زده کرده است. علاوه بر این استفاده از لامپ‌های هوشمند به صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار کمک می‌کند.

دستگاه تماس ویدئویی پورتال

از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، افراد زمان بیشتری را صرف گفتگوی تصویری با خانواده و دوستان خود می‌کنند. دستگاه تماس ویدئویی پورتال فیس بوک برقراری تماس‌های تصویری را ساده‌تر کرده است. افرادی که کاربران با آن‌ها تماس می‌گیرند، باید Whats App یا Facebook Messenger را روی گوشی هوشمند یا تبلت خود نصب کنند یا برای پاسخ دادن از پورتال‌های فیس بوک استفاده کنند. دستگاه پورتال فیس بوک یک نمایشگر هوشمند بوده و به دستیار صوتی هوشمند الکسا مجهز است. این نوع پورتال‌ها دارای انعطاف پذیری بی نظیری است. بنابراین کاربران می‌توانند بدون اینکه از قاب خارج شوند، به راحتی حرکت و صحبت کنند. این گجت به گونه‌ای طراحی شده است که صداهای پس زمینه را به حداقل می‌رساند و کیفیت صدای کاربران را افزایش می‌دهد.

دستگاه استریمینگ

یکی از روش‌های سپری کردن زمان در دوران قرنطینه، تماشا کردن فیلم با استفاده از دستگاه استریمینگ است. استفاده از این محصول بسیار آسان و سریع است. معمولاً دستگاه‌های استریمینگ خانگی از دستیارهای صوتی گوگل و الکسا پشتیبانی می‌کند. یکی از بهترین دستگاه‌های استریمینگ، Roku Streaming Stick+ نام دارد که استفاده از آن بسیار آسان است.

کد خبر 469300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.