خداحافظی جولایی با ستاد دیه کشور

اسدالله جولایی به‌تازگی از مدیرعاملی ستاد دیه کشور استعفا کرده و علی شمس، از مسئولان سابق سازمان زندان‌ها به‌عنوان مدیرعامل جدید این ستاد معرفی شده است.

به گزارش ایمنا، هیئت مدیره ستاد دیه کشور که برای چند سال متمادی مخالف استعفای سید اسدالله جولایی بوده، بالاخره در جلسه چهارصد و هشتاد و دوم خود با این استعفا موافقت کرد.

ریاست هیئت مدیره ستاد دیه کشور هم‌اکنون به‌عهده سید علاء میرمحمد صادقی، از خیّرین شناخته‌شده و کارآفرین کشورمان است که از همراهان اسدالله جولایی، برای به موفقیت رساندن ستاد و تحقق برنامه‌های آن محسوب می‌شود.

جولایی از حدود ۳۰ سال قبل سکان هدایت و مدیریت ستاد دیه کشور را به‌عهده گرفت و از آن زمان به بعد منشأ اقدامات شایسته بسیاری در این ستاد شد که آزادی بیش ۱۴۰ هزار زندانی جرایم مالی غیرعمد تنها یک نمونه از اقدامات جولایی در ستاد دیه کشور بوده است.

تصویب قانون جدید صدور چک، تصویب قانون رفع جنبه کیفری از صداق بالای ۱۱۰ سکه، الزامی شدن بیمه شخص ثالث از جمله اقدامات شایان توجه سید اسدالله جولایی است که در خلال جلسات متعدد با کمیسیون‌های متعدد مجلس به قانون تبدیل شده‌اند و هر یک عامل بالایی در کاهش جمعیت کیفری و تعداد زندانیان در کشور داشته است.

رئیس جدید کیست؟

با استعفای جولایی، علی شمس از مسئولان سابق سازمان زندان‌ها به‌عنوان مدیرعامل جدید این ستاد معرفی شده است.

شمس در سال ۱۳۹۲ در حالی که معاونت سلامت و اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها را عهده‌دار، بازنشسته شد. از دیگر مسئولیت‌های علی شمس که ۱۸ عنوان کتاب مرجع با موضوع زندان و زندانبانی به نگارش درآورده است، می‌توان به مدیر مسئولی روزنامه حمایت، معاونت زندان‌های استان خوزستان، مدیرکلی زندان‌ها در استان‌های لرستان و خراسان بزرگ، مدیرکلی مرکز آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها، معاونت‌های اداری مالی، طرح و برنامه‌ریزی و سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور و … اشاره کرد.

تدوین برنامه‌های متنوع اصلاح و تربیت، کنترل اصولی و کاهش هدفمند جمعیت کیفری، کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در نظام زندانبانی و ارائه بسته ۱۲۰ برنامه‌ای برای تعمیق اصول اصلاحی و تربیتی زندانیان و ارتقا سلامت خدمت و محیطی در سیستم زندانبانی و ارائه برنامه‌های مشاوره و روان‌درمانی در زندان‌های کشور، از جمله اقدامات نوین علی شمس در دوره مسئولیت در سازمان زندان‌ها بوده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 469266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.