کاهش آلودگی هوا مستلزم مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در پیامی به مناسبت گرامیداشت ۲۹ دی روز ملی هوای پاک نوشت: مشارکت فعال همه دستگاه های اجرایی در تحقق مصادیق مدیریت سبز با تاکید بر کاهش مصرف انرژی و اقتصاد کم کربن می‌تواند راهی برای کاهش آلودگی‌های هوا باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز ملی هوای پاک، در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری ایمنا قرار داده است، نوشت:

" حق برخورداری از محیط زیست سالم و هوای پاک از حقوق اصلی جامعه، بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی است. کلیه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با این امر ملزم به رعایت قوانین، مقررات و الزامات این حوزه در راستای ارتقای مستمر وضعیت محیط زیست بر اساس الگوهای توسعه پایدار می‌باشند.

تعیین روز ملی هوای پاک با هدف برانگیختن حساسیت اقشار مختلف جامعه بوده و با توجه به این امر که رکن اصلی برطرف ساختن معضل آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی‌های بین بخشی است، این روز می‌تواند عامل مهمی در مشارکت عمومی و همه جانبه به شمار آید.

مشارکت فعال همه دستگاه‌های اجرایی در تحقق مصادیق مدیریت سبز با تاکید بر کاهش مصرف انرژی و اقتصاد کم کربن می‌تواند راهی برای کاهش آلودگی‌های هوا باشد. خود کنترلی صنایع، نظارت بر تأسیسات گرمایشی و سرمایشی در محل کار خانه و صنعت جزو تکالیف و مسئولیت‌هایی است که رعایت آن توسط هر شخص باعث منتفع شدن جامعه خواهد شد.

گرامیداشت ۲۹ دی که روز هوای پاک با شعار " هوای پاک، تعهد مسئولان، مشارکت مردم " نام‌گذاری شده است با تأکید بر رعایت الزامات زیست محیطی هوای پاک؛ توجه به عوامل مؤثر بر این مهم، اعم از برنامه‌های عملیاتی و راهبردی در دستگاه‌های اجرایی و همچنین توجه هر چه بیشتر به مقوله حیاتی محیط زیست بالاخص امر مهم آلودگی هوا ضروری است. "

کد خبر 469184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.